• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O dostępności torów firmy PECO

kosia51

Aktywny użytkownik
Reakcje
208 0 0
#1
Ale tam Mareczku więcej nie ma jak jest. I to jest chyba jedyny sklep który prowadzi sprzedaż Peco no chyba że ktoś, coś???
Ostatnio wpadłem przypadkowo na sklep, w którym jest pod dostatkiem produktów PECO Sklep a tu bezpośrednio strona z produktami w H0e - lub jak to u Anglików, wszystko musi być inne 009 Narrow Gauge - Sklep
Ceny przyzwoite, tylko nie wiadomo jaki jest koszt przesyłki i koszt przelewu bankowego z polskiego banku do ich sklepu. Waluta GBP.
Pozdrawiam Tomek
 

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
#3
Z dostępnych produktów "od ręki z pułki sklepowej" to tylko Bemo, które i tak jest ciasne ...
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
637 9 1
#4
Ostatnio wpadłem przypadkowo na sklep, w którym jest pod dostatkiem produktów PECO Sklep a tu bezpośrednio strona z produktami w H0e - lub jak to u Anglików, wszystko musi być inne 009 Narrow Gauge - Sklep
Ceny przyzwoite, tylko nie wiadomo jaki jest koszt przesyłki i koszt przelewu bankowego z polskiego banku do ich sklepu. Waluta GBP.
Pozdrawiam Tomek
Kupowałem w Hatton's sporo, w tym flexy Peco, niestety one łapia się tylko na przesyłke DPD za chyba 13GBP. Swoją drogą to Hatton's wydaje też modela pod własnym brandem, niestety w skali OO, ale ostatnio zrobili (tzn Chińczycy dla nich zrobili) model Class 66 z wieloma fototrawionymi detalami za 119GBP... czyli można bardzo dobrze i wcale nie tak drogo, jak obecnie w H0
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
991 2 1
#5
Tak się zastanawiam czy brak rozjazdów PECO w naszych sklepach nie jest czasem spowodowany wycofywaniem się firmy z produkcji tychźe? Znalazłem te rozjazdy tutaj w dziale wyprzedaż. Na innych stronach innojęzycznych też jest adnotacja - produkt niedostępny. Żeby czasem się nie okazało, że późniejsza ewentualna rozbudowa makiety będzie niemożliwa z powodu braku części.
Na stronie firmy PECO jest komunikat, że mają problemy z realizacją zamówień z powodu COVID-19.
https://peco-uk.com/
 

sun71

Aktywny użytkownik
MSMK
Reakcje
637 9 1
#6
Na stronie firmy PECO jest komunikat, że mają problemy z realizacją zamówień z powodu COVID-19.
https://peco-uk.com/
Podobny komunikat jest tam już od marca, nawet dzwoniłem do Hatton's dopytać na początku roku, później sukecesywnie różne elementy torowisk Peco się pojawiały. Hatton's ma rewelacyjną opcję przechowalni - kupujesz to co jest w danej chwili, a oni to gromadzą u siebie, do czasu aż zdecydujesz, żeby wysyłać.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#9
A jak się z Peco pracuje? Obecnie mam wątpliwą przyjemność lutować Tilligi.
Ogólnie, te współczesne tory z wysokostopowych materiałów lutuje się dość trudno cyna i lutowiami na jej bazie.
Bemo,- jeszcze jako tako, ale Peco bardzo źle. Łączyłem Peco na złączki i w dwóch przypadkach najpierw przylutowałem do nich kabelki, a potem założyłem je na szynę. Te współczesne stopy przy lutowaniu wymagają wyższych temperatur, a to jest niebezpieczne dla podkładu z tworzywa.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.993 140 0
#10
Z doświadczeń eNkowych z Peco z ostatnich kilkunastu lat wychodzi, że faktycznie kiepsko się do nich lutuje. Zwłaszcza kabelki o przekroju powyżej 1mm.kw. ("ktoś" mnie kiedyś namówił nawet na 1,5mm.kw.).
ALE: przy normalnych kabelkach o przekroju mniejszym niż 1.mm.kw i przy pomocy topnika, lutuje się bardzo dobrze.
 
Reakcje
2.460 79 2
#13
Istotne jest jeszcze to jaką cyną się lutuje. Ja miałem ostatnio z tym problem. Ale zmieniłem cynę i jest gitara. Oczywiście wcześniej pilnik idzie w ruch.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
#16
Może to kwestia cyny albo lutownicy, ale nigdy nie miałem kłopotów z lutowaniem PECO. Po zeszlifowaniu pilnikiem, kropla kalafonii rozpuszczonej
w denaturacie i pobielam cienką cyną, potem dolutowuję kabelki i po krzyku, trzyma jak trzeba a podkłady są całe, nie uszkodzone. Przeważnie używam starej transformatorowej lutownicy o mocy 75W.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#17
Moim skromnym zdaniem Peco to najlepsze tory z jakimi pracowalem. Jak tylko pojawila sie seria Track - Code 83 North American uzywam tylko tego materialu,
Jak juz kiedys pisalem szyne Peco "trzeba do kosci" :) naciac ostrym nozykiem. Kilka glebokich kresek w roznych kierunkach albo pilnikiem zeszlifowac, rowniez dosc gleboko. Wtedy nawet zwykla cyna z kalafonia lapie bez problemu. Topnik oczywiscie pomaga ale na taka fabryczna szyne bez jej "zranienia" bym nie lutowal. Jest duze prawdopodobienstwo, ze lut pusci - jak nie od razu to z czasem.

Pamietajcie Koledzy, ze UK to inny obszar celny. Po wystapieniu UK z Unii paczuszki beda ovatowane :(. Rzad sie zarzekal, ze od marca za wszystkie, nawet najmniejsze przesylki beda poddane odprawie. Dotychczas na malowartosciowe przymykali oczy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#18
Pamietajcie Koledzy, ze UK to inny obszar celny. Po wystapieniu UK z Unii paczuszki beda ovatowane :(. Rzad sie zarzekal, ze od marca za wszystkie, nawet najmniejsze przesylki beda poddane odprawie. Dotychczas na malowartosciowe przymykali oczy.
Ale tory Peco są też dostępne w państwach UE, warto poszukać w sklepach niemieckich, austriackich, francuskich czy innych. Kiedyś ich dystrybutorem był Weinert, ale odkąd mają swoje, to nie wiem, czy jeszcze prowadzą Peco.
 

Podobne wątki