• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

oświetlenie

Reakcje
0 0 0
#1
może pytanie banalne, ale jestem zupełnym laikiem w tej kwestii, czy robiąc oświetlenie(latarnie, budynki) jest różnica czy będzie zastosowane sterowanie cyfrowe czy analogowe?
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
123 3 0
#4
Jeśli chcesz zaoszczędzić oświetlenie domów itp itd możesz zrobić w analogu ale jak chcesz przybajerzyć możesz zastosować jakieś włączanie pilotem czy coś w ten deseń. Wg. mnie analog będzie ok. łatwy do własnoręcznego montażu no i obsługi lecz będą kable.
 

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.501 33 3
#5
Marek Brzezińsk napisał(a):
tabor sterowanie na cyfrowo, czy i jaki związek ma do zasilania oświetlenia
No ma. Jak wszystko zasilasz cyfrowo, to po pierwsze: całą moc pobieraną przez pociągi i przez oświetlenie musi dostarczyć booster (większy lub więcej niż jeden -> drożej), a po drugie: DCC korzysta z prądu zmiennego, więc może zaistnieć konieczność przeprowadzenia drobnej modyfikacji układów oświetlenia.

Ja w swojej makiecie planuję koegzystencję: cyfra tylko do sterowania pociągami, a cała reszta, czyli oświetlenie, sterowanie rozjazdów itp. - analogowo.
 
Reakcje
0 0 0
#6
A może ktoś wie gdzie można poczytać o robieniu pulpitów sterowniczych do analogu a w tym gdzie i jak podpinać oswietlenie budynków, zwrotnice, semafory, itp. Bo ja też jestem kompletnie zielony w sprawy elektroniki na makiecie, no może te podstawowe rzeczy jak podpinanie torów do trafo. :D
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
123 3 0
#7