• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Oświetlenie wagonów osobowych - odcina zasilanie

Piotr1410

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witajcie,
jestem zupełnie początkującym fanem kolei w wersji HO. Swój pierwszy zestaw startowy - PIKO analogowy - postanowiłem rozszerzyć o wagony IC i samodzielnie zrobić ich wewnętrzne oświetlenie. Korzystałem z filmiku na Ytubie. Wyszło {po wielu próbach, uczyłem się lutowania
} naprawdę fajnie, rozświetliłem 4 wagony, świecą równo, bez mrugania. Tyle, że po podłączeniu do lokomotywy po osiągnięciu ok 60% prędkości odcina zasilanie. Za każdym razem. Dwa wagony z lokomotywą jadą na maxa bez problemu, ale przy 4 rozświetlonych wagonach odcina zasilanie powyżej tej prędkości, z mniejszą jeździ bez problemu. Same wagony na torach świecą bez problemu nawet na max ustawieniu sterownika, dowolnie długo.
Użyłem taśmy led o zasilaniu 12V + stabilizator napięcia 8V LM7808 + mostek prostowniczy 2A 1kV {KBP210} + kondensator 1000uf 13x25 50V. To nie jest problem słabego zasilacza z zestawu startowego PIKO, bo próbowałem z mocniejszym i problem tak samo wystąpił.
Pomóżcie proszę, co zrobiłem źle? Nie jestem elektrykiem / elektronikiem nawet amatorem, odtwarzałem to, co było na filmie.
 
OP
OP
P

Piotr1410

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Ale podłączyłem też mocniejszy zasilacz 4,29A {poradzili w sklepie modelarskim} i nie pomogło. To sterownik z zestawu startowego stanowi ograniczenie do 800mA?
 

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
3.937 99 132
#4
No to cud, że ta kolejka jeszcze żyje.
Przyślij zdjęcia tego "sterownika", bo się nie rozumiemy. Ty nazywasz to "kółeczko" sterownikiem? Manipulator i zasilacz, to co innego.
 
OP
OP
P