• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

NRD na podłodze

OP
OP
A

Alonzo

Nowy użytkownik
#3
Spoko .Czechosłowacji nie mam ale z DB coś może sie jeszcze pojawić ale to już podepnę tutaj ,żeby nie mnożyć wątków na przyszłość a PKP już niech zostanie tam gdzie jest.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#4
Odkąd pamiętam zawsze mi się podobała kolej NRD. Mam w zwyczaju pomiędzy imprezami (zazwyczaj raz w roku) pozlić sobie na zrobienie "podłogowych jazd" (właśnie z taborem DR), także kolegę @Alonzo rozumiem, aczkolwiek ja wolę manewrować (co wcale nie znaczy, że również nie "jadę w trasę"), a trzeba przyznać, że ciężko jest zrobić sensowny film z manewrami toteż zakładam, że jazda Kolegi nie ogranicza się do "krążenia".

Chciałbym zapytać o modele chłodni w składzie prowadzonym przez miniaturę "Ludmiły" - jakie są ich numery katalogowe? Resztę modeli mniej-więcej kojarzę lub nawet mógłbym podać ich numery katalogowe. Model gazówki to tegoroczny wypust ze zmienionym numerem inwentarzowym (nr katalogowy bez zmian 66466)? Przy okazji zapytam - jak się spisuje 118-ka?
 
OP
OP
A

Alonzo

Nowy użytkownik
#5
Ja też mam słabość do enerdowskich kolei ,maja swój klimat. Jeżeli chodzi o BR 118 od Roco to moim zdaniem bardzo udany model ,dobre odwzorowanie detali ,ciężka jak ludmilla dzięki metalowemu podwoziu. Jeździ bardzo dobrze i cicho. Ponoć lepsza od Piko ale to zrozumiałe bo to nowszy model. Co do chłodni to zestaw 3x nr 67111 ,są już białym krukiem dosłownie .Ja swoje kupowałem niedawno ostatnia sztukę w holenderskim sklepie. Gdzie indziej w Europe chyba juz ich nigdzie nie ma,chyba ze z drugiej ręki.
 
Ostatnio edytowane:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#7
Tego zestawu chłodni 67111 zazdroszczę :gwizd: . Z jakiego roku jest ostatnia naprawa okresowa tych wagonów?

Zakup miniatury 118-ki z nowej serii od Roco niestety odkładałem i mimo, iż początkowo model był dostępny, później chwilowo nie był, a następnie ponownie się pojawił to ostatecznie oczywiście się skończył ku memu niezadowoleniu i zostałem bez niego :confused: .

Sześć modeli węglarek z imitacją ładunku buraków cukrowych to dwa komplety wagonów z zestawu startowego o numerze katalogowym 51292?

Wagony platformy z ładunkiem szyn - zestaw o numerze katalogowym 76196 - ładunek jest "luźny" czy "cały"? Demontowalny?

Przypomnę się też w kwestii jeszcze jednego pytania ;) :
Model gazówki to tegoroczny wypust ze zmienionym numerem inwentarzowym (nr katalogowy bez zmian 66466)?
Electro BR 243 i BR250 oraz Diesel ,enerdowska stonka BR 112

250-ka :D ! Piękny model! To pewnie Roco 73616 (a może 73617 ;) )? "Trabant" od Roco czy PIKO :) ?
 
OP
OP
A

Alonzo

Nowy użytkownik
#9
Tego zestawu chłodni 67111 zazdroszczę :gwizd: . Z jakiego roku jest ostatnia naprawa okresowa tych wagonów?

Zakup miniatury 118-ki z nowej serii od Roco niestety odkładałem i mimo, iż początkowo model był dostępny, później chwilowo nie był, a następnie ponownie się pojawił to ostatecznie oczywiście się skończył ku memu niezadowoleniu i zostałem bez niego :confused: .

Sześć modeli węglarek z imitacją ładunku buraków cukrowych to dwa komplety wagonów z zestawu startowego o numerze katalogowym 51292?

Wagony platformy z ładunkiem szyn - zestaw o numerze katalogowym 76196 - ładunek jest "luźny" czy "cały"? Demontowalny?

Przypomnę się też w kwestii jeszcze jednego pytania ;) :

250-ka :D ! Piękny model! To pewnie Roco 73616 (a może 73617 ;) )? "Trabant" od Roco czy PIKO :) ?

Jeżeli chodzi o chłodnie to maja daty z lipca i września 1972 . Br 132 jest z zestawu 51292 tak jak Pan słusznie zauważył razem ze zdublowanym zestawem trzech węglarek . Br 118 faktycznie była bardzo krótko dostępna . Ja na nia prawie rok się szykowałem ale było warto :) Jeszcze ją można kupic gdzie nie gdzie w zagranicznych sklepach ale zawsze wyjdzie trochę drożej jak u nas. Co do BR 250 to jest to model roco 73617 .BR 112 tez Roco z zestawu 51284 .Gazówka ostatni wypust Roco 66466 jeszcze dostępna jak i pozostałe cysterny . .Jeżeli chodzi o platformy z szynami Roco 76196 ,ładunek fabrycznie jest zamontowany dosyć solidnie ale można go rozebrać choć nie probówałem. Wagony są dosyć cięzkie jak na swój wygląd gdyż szyny są prawdziwe- żelazne w przeciwieństwie do tych aluminiowych modelowych używanych do jazdy.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
#10
tak jak Pan słusznie zauważył
Żaden ze mnie pan ;) - jak już to kolega Remek :) lub ewentualnie użyszkodnik @Remaj12 :p ...
Jeżeli chodzi o chłodnie to maja daty z lipca i września 1972 .
Hmm... widzę, że Roco wydało trochę modeli wagonów kolei DR z początku lat 70-tych. Do wspomnianego zestawu chłodni będą pasować też następujące modele/zestawy modeli wagonów:

- 47544 (10.1970)
- 67310 (11.1971)
- 76108 (05.1971, 07.1971)
- 76155 (3x 11.1971)
- 76171 (12.1971, 02.1972, 06.1972)
- 76174 (01.1972, 02.1972, 07.1972)

To łącznie 16 wagonów - całkiem fajny mieszany składzik towarowy. Do tego miniatura lokomotywy 110 250-8 (09.1973) z zestawu 41364 i skład jak się patrzy ;) . Na pewno by się znalazło jeszcze kilka modeli wagonów tego producenta odwzorowujących pierwowzory z podobnego okresu. Szkoda, że producent nie podaje chociaż roku, z którego naprawę posiada dany model - to znacznie ułatwiłoby dobieranie modeli pod kątem konkretnego składu. Z początku lat 70-tych są także modele krótkich wagonów Reko o numerach katalogowych: 74111 (05.1973 i 06.1973), 74450 (1970), 74451 (1970), 74452 (1973), 74453 (1973), 74454 (1974), 74455 (1973), 74456 (1973).
Co do BR 250 to jest to model roco 73617 .
Jak się spisuje? Jeden z kolegów z Krakowa miał się pochwalić swoimi wrażeniami z jazdy modelem podczas jednej z wystaw w Krakowie, ale chyba permanentny brak czasu i wiele obowiązków przeszkodziły mu w tym, zatem podpytam Kolegę @Alonzo.
BR 112 tez Roco z zestawu 51284 .
Jeśli mogę poprosić o sprawdzenie - jaki jest numer inwentarzowy, przydział i data naprawy tej maszyny?
Jeżeli chodzi o platformy z szynami Roco 76196 ,ładunek fabrycznie jest zamontowany dosyć solidnie ale można go rozebrać choć nie probówałem. Wagony są dosyć cięzkie jak na swój wygląd gdyż szyny są prawdziwe- żelazne w przeciwieństwie do tych aluminiowych modelowych używanych do jazdy.
Rozumiem, że jest zamontowany na stałe, ale powinno dać się go zdemontować? Jakiej długości są szyny załadowane na platformach?
"Trabant" od Roco czy PIKO :) ?
Spróbuję odpowiedzieć na własne pytanie - oglądając film jeszcze raz zauważyłem, że 243-ka nie ma zamontowanych poręczy przy drzwiach do kabin - podejrzewam zatem, że jest to również model firmy Roco :) .
 
OP
OP
A

Alonzo

Nowy użytkownik
#11
Ok Remek . Zacznę od Br 243 bo przyznam ,że z tym "Trabantem" nie załapałem bo skojarzyło mi się to z BR 112 względem wyglądu :) a w temacie kolejek jestem od ponad roku. BR 243 to jest model Roco 73323 nr boczny 354-8 z 04.88r przydział Leipzig West .Bardzo przyjemna lokomotywa jeżeli chodzi o właściwości jezdne .

BR112 ma numer 109-4 z 09.88r przydział Halle i też bardzo dobrze jeździ.

BR 250 nr boczny 244-1 przydział Halle natomiast to kawał ciężkiej lokomotywy do długich składów prawie jak ludmilla jeżeli chodzi o gabaryty ,natomiast jeżeli chodzi o jazdę jest dosyć wolna mimo maksymalnych ustawień .Jest jedną z najwolniejszych moich lokomotyw które posiadam ale może tak ma być. Na fabrycznych ustawieniach dekodera tez dosyć wolno się rozpędza i hamuje ale to skorygowałem i teraz jest ok. Jeżeli chodzi o wykonanie jest bez zarzutu. Może jak bym się chciał przyczepić to przez szybę kabiny widać diodę od środkowego refelektora pod kątem jak się palą światła ale nie jest to jakiś bardzo widoczny mankament.

Szyny na platformach Roco 76196 maja po 11,5 cm ,można demontować bo jest w instrukcji ale się jeszcze za to nie zabierałem

Z tego co wymieniłeś zestawu z lat siedemdziesiątych ciekawa jest ta pojedyńcza chłodnia ale tez już nie do zdobycia ale mam już chociaż 4 cysterny i trzy chłodnie ,resztę może z czasem się dokompletuje :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
A

Alonzo

Nowy użytkownik
#12
Dorzucam przejazd dwóch pasażerskich składów z czwartej epoki z lokomotywami Roco BR 132 DR i BR 220 DB

 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Kolej podłogowa 2

Podobne wątki