• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowy system identyfikacji wizualnej PKP CARGO

Dabas

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 0 0

DarekW

Znany użytkownik
Reakcje
1.322 16 0
Ja dzięki (...) mam trochę więcej.

DSC_0392.JPG DSC_0390.JPG DSC_0391.JPG

Tak jak pisałem wcześniej jest to malowanie czekające na akceptację. Co do wózków to lokomotywa czeka na nowe, które mają mniej rozpychać szyny na łukach i rozjazdach.
 
Ostatnio edytowane:

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.914 111 7
Typowe malowanie KC-Korporacyjna zachlannosc, na pewno dla tego ze szary tanszy niz niebieski i zielony. Niestety tym kawalkiem czerwonego nic nie poprawili, mogli chociaz uchwyty i porecze zrobic na zolto.
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Mnie tylko zastanawia fakt ciągłego eksperymentowania i ciągłych zmian malowania, do tego zmian coraz to gorszych i pozbawionych jakiegokolwiek wyglądu i dobrego smaku.
To czego jesteśmy świadkami nie wygląda nawet byle jak, za takie coś powinni wywalić na zbity pysk takiego partacza z tak wypatrzonym gustem.
Ale, żeby nie być całkiem anty, uważam, że ten projekt i te barwy zasługują na pierwsze miejsce na największą ohydę będącą wizytówką firmy.
Polskie lokomotywy są bardzo "wdzięcznymi" stylistycznie i potrafią przyjąć różne barwy i nawet nieźle wyglądać, ale to co w tym konkretnym przypadku PKP Cargo wszyscy widzimy to przechodzi ludzkie pojęcie, Panowie to jakaś masakra jest.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Sądząc po tym jak wcześniej inną lokomotywę pomalowali w inny sposób, to wygląda to tak, jakby na siłę kombinowali teraz jak zrobić, by nowo wymyślone barwy wyglądały dobrze na lokomotywie. Takie działanie na siłę, bo ktoś coś wymyślił. O ile wizualizacja Vectrona nie wyglądała źle (ale tam dominującym kolorem była biel pudla), oraz wizualizacja ukazana w pierwszym poście tego wątku (mimo dominującej ciemnej barwy) także wydawała się nie najgorsza, o tyle te próby na ET22 wypadają naprawdę źle. Zupełnie bez charakteru. Wpierw jasne cukierkowe kolory, teraz zupełnie odwrotnie - bardzo ciemne.
Dotychczasowe niebieskie malowanie było znacznie lepsze, i mimo prostoty prezentowało się na każdej serii taboru dobrze. Powinni przy tym zostać, oraz wręcz przemalowywać w te barwy lokomotywy przejętych spółek zagranicznych. To już była wyrobiona marka firmy.
 
Reakcje
292 0 0
Bo ważna jest koncepcja, którą tzw. dyrektor kreatywny ubierze w słowa.
Sytuacja wygląda następująco...
Spotkanie zarządu firmy, działu marketingu oraz przedstawicieli zewnętrznej agencji reklamowej.
Cel.. opracowanie znaku graficznego.
Na stole sali konferencyjnej kawa, herbata, ciastka, itp. Notesy, długopisy, laptopy nie były jeszcze wtedy powszechnie dostępne.
W trakcie dyskusji wspomniany już dyrektor kreatywny z również wspomnianej agencji reklamowej wstaje z robi dwa kółka wokół stołu gadając do siebie.
Po chwili rozgarniając papiery na jednym z końców stołu, kładzie się na nim i patrząc w sufit ciągnie rozmowę z samym sobą.
Zaskoczonym zebranym jego koleżanka wyjaśnia, że kolega jest artystą, fachowcem i tak mu się "lepiej myśli koncepcyjnie". "Jest twórcą".
No przyznam, że moja twarz wyrażała wtedy wyłącznie opinię, że to był debil.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
I dlatego w modelach nie toleruję epoki VI a epoke V znoszę z trudem. Piekno kolei w zasadzie skończyło sie z epoka IV. Ja pracuje akurat w tej firmie i pojawienie sie niebieskich lokomotyw przyjąłem z niechęcią jednak i tak wygladało to lepiej niż ta radosna twórczość w kombinacjach czerwono bialym z niebieskimi liniami. Ja akurat kiedyś przeczytałem w Modelleisenbahnerze z lat 90-tych o przyczynie zmiany kolorystyki lokomotyw serii E41 DB (141) z kobaltowo niebieskiego na zielony. Wtedy stwierdzono że kolor niebieski jest kolorem który bardziej sie brudzi. A ściślej mówiąc bardziej widać brud na niebieskim niż na zielonym a lokomotywy E41 chociarz głownie przeznaczone do ruchu pasażerskiego to jednak były przeznaczone do prowadzenia zwyczajnyvh pociagów osobowych i tutaj utrzymywanie w czystości taboru jest trudniejsze. Niemniej PKP Cargo upatrzyło sobie kolor niebieski jako firmowy. Gdyby poprzestano na lokomotywach to jeszcze to jakos by wyglądało ale niebieskie wagony towarowe a zwłaszcza węglarki i talboty to nieporozumienie. Wagony w klasycznej kolorystyce brązowo czerwonej zwykle po 4 latach eksploatacji od naprawy wyglądaja lepiej niz wagon niebieski po dwóch latach. Nowy design mnie przeraża, znów jakies eksperymenty z kolrami. Biały Vectron, bedzie biały bardzo krótko wystarczy pooglądać jak wygląda tabor Kolei Śląskich szczególnie w zimie kiedy nie ma mozliwości umycia. Grafitowy kolor moze nawet lepiej zniósłby warunki eksploatacji od niebieskiego ale czerwone obwodziny juz nie. Co się dzieje z kolorem czerwonym można było zaobserwować na części talbotów PKP Cargo lub na taborze DB Cargo/Railion/Schenker. To czego najbardziej nie lubie w wizerunku kolei z ostatnich 15 lat to brak jakiejs stałości i ciągłości tradycji. Jedynym pozytywnym akcentem z tego okresu było usuniecie żółtych mordek i przywrócenie lokomotywom wygladu zbliżonego do tradycyjnego PKP.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.914 111 7
Nie wiem co sie dzieje z tymi malowaniami, ale zdaje mi sie ze wiekszosc z nich jest opracowywana przez typowych komputerowych moli. Bedac w Hiszpanii w latach 90-tych widzialem cala game kolorow lokomotyw. Byly jeszcze pozostalosci po latach 50-tych; zielone z zoltymi mapisami i numerami. Zlapalem na kliszy jeszcze pozniejsze malowanie; pomaranczowe i brazowe na bialym tle. Zielone malowanie bylo "bardziej kolejowe", ale najbardziej podobaly mi sie zolto-niebieskie kombinacje na elektrowozach serii 250. Wtedy wchodzilo juz nowe malowanie; szare z zoltymi scianami czolowymi i kabinami. Spalinowozy manewrowe byly malowane podobnie, tylko zamiast zoltego byl kolor czerwony, dokladnie tak jak przedstawil Kolega "Ostbahn" na dunskim spalinowozie. Takie same spalinowozy z reszta byly na RENFE, oznaczone jako seria 333. Uwazam ze "projektanci" tych malowan probuja zrobic z taboru kolejowego cos czym nie jest. Zamiast uwzglednic ksztalty lokomotyw i wagonow jako dyktujace w swoich projektach, probuja na sile wcielic "komputerowy" wizerunek jaki jest w modzie w innych dziedzinach zycia.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.288 61 2
I tu Kolega teigrekty2 chyba uchwycił sedno sprawy. Chodzi własnie zeby design był "kolejowy" czyli wpisywał sie w tradycję kolejową. Tutaj posłużę sie może przykładem taboru pasażerskiego. Pod koniec lat 80-tych po raz pierwszy wprowadzono do kolorystyki wagonów PKP kolor kremowy było to moze kontrowersyjne ale wpisywało sie w kolejową tradycje gdyz juz ten kolor stosowano na innych kolejach od wielu lat a sam schemat malowania z lat 90-tych był zadziwiająco podobny do schematu DB z roku 1972-go tzw. Pop lackierung, z którego zrezygnowano na rzecz schematu z roku 1974-go , który znów nawiązywał do tradycji TEE i Rheingold. Wracając jednak do PKP to pod koniec lat 90-tych pojawienie sie nowego schematu Papuga było czymś dziwnym i juz zaczynajacym wychodzić poza kolejową tradycję . Natomiast obecny schemat ICCC to porażka wagony w kolorze rzygów po lodach jagodowych zupełnie nie pasuja do wizerunku kolei, nieco mniej paskudnie wyglądaja wagony sypialne dzieki kolorowi niebieskiemu ale kolor biały nadal psuje efekt. Co prawda ten kolor stosuja DB AG wzorując sie na schemacie ICE ale nie wszystkie wzory z zagranicy nalezy powielać. Poza tym ICE być moze swoją kolorystyką miał nawiazywać do branży lotniczej co w tym przypadku mozna by uznać za uzasadnione jako pojawienie się naziemnej konkurencji. Obecnie nową plagą jest pojawienie się obklejonych wagonów z reklamami operatora sieci komórkowej , którego nie warto wspominać. O ile wykorzystanie "oblachowanych" powierzchni na reklame mozna uznać za zło konieczne tak oklejanie okien uważam za nie do przyjęcia. Rozumiem że sa ludzie którzy podróżują z nosem przylklejonym do szyby ale laptopa i dla nich to nie ma znaczenia, ale ja zdecydowanie wole nos przyklejać do szyby okna wagonu i podziwiać widoki; " las, domek, pole, traktor, droga, krzaki, łąka, krowa - o właśnie postawiła minę poślizgową:D". Przepraszam za off, bo temat miał dotyczyć PKP Cargo ale to niestety prawda że designem naszych kolei zajmują sie ludzie, którzy nie mają absolutnie żadnego pojecia o kolei i jej tradycji. Dzisiaj projektują design lokomotywy, jutro puszki z karmą dla psów, pojutrze kosz na smieci dla jakiegos centrum handlowego. Na tle całej szpetoty współczesnych designów na kolejach dotychczasowy schemat PKP Cargo chociarz go nie lubię to obiektywnie jest jeszcze całkiem niezły i gdyby go ograniczyć do lokomotyw i ewentualnie tych rodzajów wagonów , które wykonują mniej brudną robotę. Jednak spośród obecnych przewoźników towarowych najlepiej w tradycje kolejową wpisuje się Kopalnia Piasku Kotlarnia ich wagony o ile nie sa wynajęte nadal sa brązowo czerwone a lokomotywy TEM2 sa niebieskie z żółtym pasem i wygląda to jak należy.
 

Podobne wątki