• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0e nowy projekt - Wls 150 H0e

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Rocketfuel i Dobrzyn - ceny podam wkrótce, ostatnio byłem mocno zajęty.
Adam- zdjęcia bardzo chętnie, szczególnie jakby ci sie udało zrobić fotki górnej pokrywy przedziału maszynowego. Jest on dosyć wysoki i mało kest widoków z takiej perspektywy.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Tak, bardzo dobre. Jeśli masz do niej dostęp to mam prośbę - jeśli mógłbyś pomierzyć odległości które zaznaczyłem na czerwono na rys poniżej ( szer. przedziału maszynowego, dł. kabiny i wys. maszynowego ale do zaznaczonej wysokości czyli tam gdzie zaczyna sie płyta dachowa. Na razie jestem przy projektowaniu napędu i budy jeszcze nie mierzyłem ale te wymiary potrzebuję aby zmieścić napęd. Rysunek jest oczywiście bardzo uproszczony. Jeszcze raz dzięki.
[DOUBLEPOST=1443340948][/DOUBLEPOST]Zakładam osobny wątek dla Lyd2, kolejne wpisy będą już tam wrzucane.
 

Załączniki

Kilka lat temu zrobiłem model Lyd1 w skali H0e, z wycinanki kupionej w Rogowie. Model wykonałem jest jako statyczny, uzupełniony o dodatkowe elementy: węże hamulcowe, sprzęgi do transporterów, itd. Widać w nim niestety pewną zgrubność wykonania.
 

Załączniki

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Lyd1 całkiem niezła. A jeśli zrobiłeś też lyd2 to przy okazji mam pytanko, czy masz jakieś wymiary do niej? Na razie pracuję nad napędem, budą sie jeszcze nie zająłem ale potrzebny mi jest wymiar wysokości pomostu i długości kabiny patrząc z boku.
 
Z wymiarami jest tutaj cały ambaras. Musiałem iśc na pewne konieczne kompromisy. Wymiary Lyd2 wziąłem ze schematu zamieszczonego w czeskim czasopiśmie "Draha", rocznik 1994 (nie pamiętam numeru, wydanie jeszcze "zeszytowe"), w którym opisano polskie wąskotorówki o szerokości toru 600mm. Nie robiłem niestety pomiarów rzeczywistej lokomotywy. Ponieważ głównym budulcem była karta telefoniczna i karton, a spoiwem klej cyjanoakrylowy i żywiczny dwuskładnikowy, przyjąłem wieksze tolerancje wymiarowe. Być może w tym artykule w ŚK kol. P. Korcza jest pełny plan Lyd2. Wymiary bocznych pomostów obliczyłem proporcjonalnie do wymiaru podstawowego za jaki przyjąłem szerokość lokomotywy w rzucie z góry, w części maszynowej.
 
Świetna robota te Lyd1! Wymiary dla Lyd2 w formie rysunku technicznego w skali modelarskiej (skala 1:45 o ile dobrze pamiętam) podał B. Pokropiński (lub E. Pokropiński) we wkładce do książki "Koleje wąskotorowe regionu Bydgoskiego", wyd I. (1986 lub 1987 rok). Ten zeszyt czeski zawieruszyłem niestety.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Mi też ta górnośląska się podoba, zrobiłem też jedną dla siebie.
Kilka uwag dla składających zestawy, nie było ich wiele, ledwie 6 zestawów ale zawsze. Kończę właśnie drugą serię gotowych i doszedłem już do wprawy ale jeśli ktoś składa pierszy raz to powinien zwrócić uwagę na kilka rzeczy:
Przede wszystkim na dokładność współpracy ślimaka i koła zęb. ślimaka. Te ślimaki nie są idealnie wykończone przez producenta i czasem trzeba doszlifować na końcach czy początek i koniec zęba ślimaka tak aby współpraca z kołem była bez zacięć. Druga sprawa to odbiór prądu z kół. Ja robię tylko z kół napędzanych i to wystarcza ale trzeba bardzo dokładnie ustawić siłę docisku drutu do kół. Nie może być na mocna tylko tak aby drut lekko sprężynował. Zbyt duży docisk bardzo pogardza właść jezdne. Koła są bardzo blisko siebie i to utrudnia sprawę, ale da się to zrobić. Można też podszlofować drucik 0,3 mm który znajduje sie w zestawie przy mocowaniu aby był bardziej sporężysty i delikatniejszy.
W razie problemów piszcie do mnie, model jest bardzo ciasny i to jest główne wyzwanie przy montażu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Wąskotorówka 1
Wąskotorówka 50

Podobne wątki