• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

SM

Aktywny użytkownik
Reakcje
124 4 1
@Kempol To jest ten "Swiat Modeli" ,bo ma dobra opinie i chcialem tam zrobic zakupy,ale niestety wyszlo jak wyszlo. O tamtym drugim to wiem.
@Kempol To jest ten "Swiat Modeli" ,bo ma dobra opinie i chcialem tam zrobic zakupy,ale niestety wyszlo jak wyszlo. O tamtym drugim to wiem.

@Dominik o tym to wiem, bylo na forum.

Ja zadnego zalu,czy pretensji do nikogo nie mam,bo to nie o to chodzi.Robie zakupy w innych sklepach gdzie jest to mozliwe, bo u p.Ryszarda nie mam takiej mozliowsci niestety.
Akurat o tych wagonach to wiem.W tym sklepie nie robie zakupow,kiedys probowalem i nic z tego nie wyszlo.

@Dominik o tym to wiem, bylo na forum.

Ja zadnego zalu,czy pretensji do nikogo nie mam,bo to nie o to chodzi.Robie zakupy w innych sklepach gdzie jest to mozliwe, bo u p.Ryszarda nie mam takiej mozliowsci niestety.
Po prostu po bardzo złych doświadczeniach (kilka razy modele dochodziły do adresata w "proszku") nie wysyłam za ocean.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Ze sklepu Przystanek Hobby od p.Mateusza Najwerta doszły wieści o planowanych na listopad dwóch "bipach" PKP Rivarossi ze ściętym dachami.
Jedna ze stacji Poznań druga ze stacji Wrocław. Obie czteroczłonowe ! Dystrybutorem i pewnie inicjatorem jest zasłużony SK Model.
Czyli mamy 59 wagonów ... !:LOL:
Więc do liczby ca.15300 należy dopisać przynajmniej 300 x 4 + 300 x 4 = 2400
Czyli
17tyś 700 wagonów PKP od końca sierpnia do końca roku ! :ROFL:

Co do mnie to łykam jedna bipę , podwójnie cysternę Robo z IV ep. , dwa 111A Piko w IVep , dwa zestawy PMR/Albert w IVep.
Razem 12 wagonów .
Chyba że wpuszczę się w ...
DEC ! Wtedy podwójnie Robo ( 4 wagony ) i podwójnie Piko ( 6 wag) razem dodatkowe 10.
Czyli razem 22 wagony .
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
@DRACULA Andrzej, Ty dużo wiesz, bo masz niezłą siatkę wywiadowczą.
Wagony węglarki Linz, Villach i Klagenfurt od Exact-train ukażą się jeszcze w tym roku?
Bo na wizualizacjach wyglądają bardzo ciekawie.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
@DRACULA Andrzej, Ty dużo wiesz, bo masz niezłą siatkę wywiadowczą.
Wagony węglarki Linz, Villach i Klagenfurt od Exact-train ukażą się jeszcze w tym roku?
Bo na wizualizacjach wyglądają bardzo ciekawie.
Przyznam się że po debiucie Exact'u w postaci karykaturalnie/makabrycznie wykonanego Oppelna ... postanowiłem zapomnieć o tej firmie.
Na eBay'u dało się kupować go wersji DB za 47% ceny ! Co chyba potwierdza moją druzgocącą ocenę .
Co do Linza i Villacha to wypuściło te modele Roco i Artitec ... i moim zadaniem jest to ta sama forma ! Ale udana - choć uchwyty przestrzenne przy drzwiach są 2 x za duże !
No ale mówisz że Exact zapowiada też Klagenfurta to zmienia sytuację co do podejrzeń że z tych samych form skorzysta i Exact.
Musiałbym się dopiero spróbować czegoś się dowiedzieć ...
 

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
Przyznam się że po debiucie Exact'u w postaci karykaturalnie/makabrycznie wykonanego Oppelna ...
Co do Linza i Villacha to wypuściło te modele Roco i Artitec ... i moim zadaniem jest to ta sama forma ! Ale udana - choć uchwyty przestrzenne przy drzwiach są 2 x za duże !
No ale mówisz że Exact zapowiada też Klagenfurta to zmienia sytuację co do podejrzeń że z tych samych form skorzysta i Exact.
...
Faktycznie Oppeln im delikatnie mówiąc ''nie wyszedł'' i też sobie darowałem. Modele Roco i Artitec są z tej samej formy, mam model Artiteca i w środku jest wkładka Roco. Oni to zrobili w jakiejś kooperacji.
Tu masz link do storny Exact. Strona jest zrobiona troszkę dziwnie, ale coś już jest pokazane. Jeżeli będzie tak jak na wizualizacjach, to myślę, że będzie można skompletować niezły skład.
https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Faktycznie Oppeln im delikatnie mówiąc ''nie wyszedł'' i też sobie darowałem. Modele Roco i Artitec są z tej samej formy, mam model Artiteca i w środku jest wkładka Roco. Oni to zrobili w jakiejś kooperacji.
Tu masz link do storny Exact. Strona jest zrobiona troszkę dziwnie, ale coś już jest pokazane. Jeżeli będzie tak jak na wizualizacjach, to myślę, że będzie można skompletować niezły skład.
https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/
Rzeczywiście ten Klagenfurt ( wersja wojenna - późniejsze Omm34 DB ) zapowiada się na wizce nie z tej ziemi !
Dziwię się od lat ze Brawa nie wzięła się za tak masowe wagony na DB/DR/DRG/PKP ( i inne europejskie zarządy ) jak właśnie węglarki Klagenfurt i Breslau ?! A tym czasem ESU ( cysterna Deutzer ) i Exact zaczynają im deptać po piętach .
Jak na tle takiego wykonania wyglądają nowości polskich konstrukcji PKP ... średnio ! :niepewny:
Zważywszy że kosztują po 200-220 zł ! Czyli relatywnie w cenie Brawy i ESU ... :(
Krótko mówiąc jak ktoś powiedział : "... mamy w Polsce drogą gastronomię , drogie mieszkania i domy to napewno ... i bardzo drogie w stosunku jakości do ceny modele PKP ... " :confused:
Zaiste można poczuć się dowartościowanym ! Można poczuć się europejczykiem ! ;)
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Rzeczywiście ten Klagenfurt ( wersja wojenna - późniejsze Omm34 DB ) zapowiada się na wizce nie z tej ziemi !
Dziwię się od lat ze Brawa nie wzięła się za tak masowe wagony na DB/DR/DRG/PKP ( i inne europejskie zarządy ) jak właśnie węglarki Klagenfurt i Breslau ?!
Zajrzałem na stronę i oprócz wagonów serii Gbs obejrzałem również zapowiedź wspomnianych modeli wagonów węglarek Klagenfurt. Powiem szczerze, że szczęka mi opadła... postanowiłem więc pokazać zdjęcia prototypowego modelu na forum zważywszy, że są zapowiedziane również modele wagonów w oznakowaniu PKP:

- źródło: https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/29/#catalogus
- opis: "Detailfoto van Omm34 Klagenfurt en Omm37 Duisburg"

Omm34-Klagenfurt-en-Omm37-Duisburg-4.jpg Omm34-Klagenfurt-en-Omm37-Duisburg-5.JPG Omm34-Klagenfurt-en-Omm37-Duisburg-6.JPG Omm34-Klagenfurt-en-Omm37-Duisburg-8.JPG Omm34-Klagenfurt-en-Omm37-Duisburg-9.jpg

Wrażenie zrobiły na mnie filigranowe metalowe detale. Przyglądając się zdjęciom prototypowego modelu zacząłem się również zastanawiać czy i burty wagonu nie są wykonane z metalu, tak aby uzyskać możliwie dużą masę modelu bez konieczności umieszczania dodatkowego obciążenia w podłodze wagonu kosztem źle odwzorowanej wysokości podłogi.

Teraz co nas czeka:
- 41 [!] modeli (w tym 2 zestawy po 2 wagony i 3 zestawy po 3 wagony) zarządów kolejowych z całej Europy
- DRG:
- Ex20140 - epoka II - zestaw 3 modeli wagonów Klagenfurt​
- Ex20352 - epoka II - 1 model wagonu Klagenfurt, w wojennym kamuflażu, z drewnianymi drzwiami​
- Ex20353 - epoka II - 1 model wagonu Klagenfurt, w wojennym kamuflażu, z metalowymi drzwiami​
- DR Zone:
- Ex20360 - epoka IIIa - zestaw 2 modeli wagonów Duisburg, 2x BRIT-US Zone​
- Ex20361 - epoka IIIa - zestaw 2 modeli wagonów Klagenfurt, 1x FR Zone, 1x USSR Zone​
- DR:
- Ex20142 - epoka IIIb - zestaw 3 modeli wagonów Klagenfurt, 2x OPW​
- Ex20146 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
- Ex20147 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, OPW, z drewnianymi drzwiami​
- DB:
- Ex20141 - epoka IIIb - zestaw 3 modeli: 2 modeli wagonów Klagenfurt, 1 modelu Duisburg)​
- Ex20143 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex20144 - epoka IIIb - 1 model wagonu Duisburg​
- Ex20145 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, z metalowymi drzwiami​
- Ex20354 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba, z drewnianymi drzwiami​
- PKP:
- Ex20342 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex20343 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami​
- Ex20344 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami​
- Ex20345 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
- ČSD:
- Ex30340 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex30347 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
- Ex30348 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
- CFR:
- Ex20346 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex20362 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- JŽ:
- Ex20359 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- ÖBB:
- Ex20148 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex20149 - epoka IIIb - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami​
- Ex20354 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba​
- SNCF:
- Ex20341 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami i francuskimi łożyskami​
- Ex30349 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
- Ex20350 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex30351 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
- Ex20356 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba, z drewnianymi drzwiami​
- NMBS:
- Ex20357 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, EUROP, Kopalnia Węgla Sophia Jacoba, z drewnianymi drzwiami​
- Ex30358 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​
Łącznie 41 modeli w tym:
- 21 modeli wagonów w oznaczeniach kolei niemieckich
- 5 modeli wagonów w oznaczeniach kolei francuskich
- 4 modele wagonów w oznaczeniach kolei polskich
- 3 modele wagonów w oznaczeniach kolei czechosłowackich
- 3 modele wagonów w oznaczeniach kolei austriackich
- 2 modele w oznaczeniach kolei rumuńskich
- 2 modele w oznaczeniach kolei belgijskich
- 1 model w oznaczeniach kolei jugosłowiańskich

Pod względem ilości modeli jesteśmy na trzecim miejscu :D (podium :cool:)! Będą trzy modele z epoki III i jeden z epoki IV :) . Plan wydawniczy wygląda imponująco :eek: . Zobaczymy czy uda się go zrealizować :podstepny: ... czego oczywiście holenderskiej firmie życzymy ;) . Ciekawe jaka będzie cena modelu :gwizd: ?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
Reakcje
473 4 0
Zajrzałem na stronę i oprócz wagonów serii Gbs obejrzałem również zapowiedź wspomnianych modeli wagonów węglarek Klagenfurt. Powiem szczerze, że szczęka mi opadła... postanowiłem więc pokazać zdjęcia prototypowego modelu na forum zważywszy, że są zapowiedziane również modele wagonów w oznakowaniu PKP:

- źródło: https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/29/#catalogus
- opis: "Detailfoto van Omm34 Klagenfurt en Omm37 Duisburg"

Zobacz załącznik 596674 Zobacz załącznik 596675 Zobacz załącznik 596676 Zobacz załącznik 596677 Zobacz załącznik 596678

Wrażenie zrobiły na mnie filigranowe metalowe detale. Przyglądając się zdjęciom prototypowego modelu zacząłem się również zastanawiać czy i burty wagonu nie są wykonane z metalu, tak aby uzyskać możliwie dużą masę modelu bez konieczności umieszczania dodatkowego obciążenia w podłodze wagonu kosztem źle odwzorowanej wysokości podłogi.

Teraz co nas czeka:
- PKP:
- Ex20342 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami​
- Ex20343 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami​
- Ex20344 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami​
- Ex20345 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami​

Pod względem ilości modeli jesteśmy na trzecim miejscu :D (podium :cool:)! Będą trzy modele z epoki III i jeden z epoki IV :) . Plan wydawniczy wygląda imponująco :eek: . Zobaczymy czy uda się go zrealizować :podstepny: ... czego oczywiście holenderskiej firmie życzymy ;) . Ciekawe jaka będzie cena modelu :gwizd: ?
Zapowiada się pięknie i jednocześnie boleśnie dla kieszeni. Tym bardziej, że obok mamy wyglądające równie obiecująco, grafiki wagonów typu Linz i Villach - z każdego typu po dwa w wersji PKP :)
Villach: https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/31/
Linz: https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/30/
Mam jednak nadzieję, że uda się to wszystko bardziej rozłożyć w czasie i część przesunie się na 2019 rok.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Zapowiada się pięknie i jednocześnie boleśnie dla kieszeni. Tym bardziej, że obok mamy wyglądające równie obiecująco, grafiki wagonów typu Linz i Villach - z każdego typu po dwa w wersji PKP :)
Villach: https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/31/
Linz: https://www.exacttrain.eu/site/programmah0/groep/14/items/30/
Mam jednak nadzieję, że uda się to wszystko bardziej rozłożyć w czasie i część przesunie się na 2019 rok.
Prototyp Klagenfurta, był pokazany na początku tego roku. Linz i Villach są dopiero w rysunkach. Więc o ile na Klagenfurta jest szansa w 2019, to kolejne typy najwcześniej na przełomie 2019/2020.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
- PKP:
- Ex20342 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z drewnianymi drzwiami
- Ex20343 - epoka IV - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20344 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z wzmocnionymi drewnianymi drzwiami
- Ex20345 - epoka III - 1 model wagonu Klagenfurt, z metalowymi drzwiami
Tu ujawnia się bardzo istotna sprawa odnośnie wzmocnień drzwi !
Wg.info. od Głównego Archiwisty-Krzysztof Koj. Klagenfurty tylko przez pierwsze 12 powojennych lat na PKP nie miały diagonalnych wzmocnień na drzwiach. Od 1957 powszechnie już występowały z drewnianymi drzwiami ze wzmocnieniem. Aż do końca swojej obecności na PKP do lat 70.
Na PKP Klagenfurty nigdy nie miały metalowych drzwi. Po za jedynym chyba wyjątkiem jaki zachował się bodajże w Muzeum w Skierniewicach.

Sam Exact Train uzyskał profesjonalną dokumentację od PMR K.Koj na Klagenfurty . I miała nastąpić owocna współpraca/dystrybucja poprzez PMR. Dalej współpracę Exact zerwał pod wpływem obietnic bez pokrycia ( w tym i posiadania odpowiedniej historycznej dokumentacji ! ) ze strony innego dystrybutora .
Szkoda bo w temacie Linza i Villacha na PKP ... Exact Train jest bez najmniejszej wiedzy . Chyba ze będzie kopiował schemat oznaczenia z Villach'a Roco i tworzył numeracje fikcyjne.
Tak czy owak szykuje się rynkowy pojedynek modelarsko-producencki pomiędzy Klasyczną PKP epoki III - IV a neo PKP epoka V i corpo-antykojeją epoka VI ...

Rynek VI epoki ! Łykajcie swoje niebiesko - krasiaste poczwary Eanos'y , Kronchem'y , ICC , Koleje Maz. i fikcyjne talboty cargo !
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Od 1957 powszechnie już występowały z drewnianymi drzwiami ze wzmocnieniem. Aż do końca swojej obecności na PKP do lat 70.
Na PKP Klagenfurty nigdy nie miały metalowych drzwi. Po za jedynym chyba wyjątkiem jaki zachował się bodajże w Muzeum w Skierniewicach.

Sam Exact Train uzyskał profesjonalną dokumentację od PMR K.Koj na Klagenfurty . I miała nastąpić owocna współpraca/dystrybucja poprzez PMR. Dalej współpracę Exact zerwał pod wpływem obietnic bez pokrycia ( w tym i posiadania odpowiedniej historycznej dokumentacji ! ) ze strony innego dystrybutora .
Szkoda bo w temacie Linza i Villacha na PKP ... Exact Train jest bez najmniejszej wiedzy . Chyba ze będzie kopiował schemat oznaczenia z Villach'a Roco i tworzył numeracje fikcyjne.
A jesteś pewien, że żaden wojenny Klagenfurt nie miał metalowych drzwi?
Ztcw facet od Exact-Trainu, to nie jest jakiś oszołom. Jak się zorientuje, że został z niczym powinien wznowić współpracę.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
A jesteś pewien, że żaden wojenny Klagenfurt nie miał metalowych drzwi?
Nie natrafiłem nigdzie na taką informację o Ommu Klagenfurt DR ( okres wojenny ).
Owszem na DB występowały z drzwiami metalowymi masowo , ale dopiero od lat 50 tych.
To była powojenna produkcjia już jako Ommu Duisburg późniejsze Omm37 późniejsze E 031 produkowane w latach 1948-1952 w imponującej liczbie 24.712 sztuk !
Natomiast wojenny Ommu Klagenfurt późniejszy Omm34 DB i późniejszy E 029 w epoce IV wyprodukowany w imponującej liczbie 22.944 sztuki otrzymywał drzwi metalowe na DB także w latach 50 w wyniku modernizacji.
Był jeszcze produkowany tylko w 1949r - Ommu Duisburg późniejszy Omm29 późniejszy E 026 w liczbie 1200 sztuk także odrazu z metalowymi drzwiami.

Poniżej zdjęcia :
1 oryginalnych drewnianych drzwi ( deski ukośne lub poziome )
IMG_7506.JPG


2 - drewnianych drzwi ze wzmocnieniem - konwersja Piko ( deski poziome )
- wykonane 2 egzemplarze ( Dracula ) , jedyne prawidłowe w Polsce !
IMG_7505.JPG


3 - metalowe drzwi - model Klein Modellbahn ( waloryzacja Dracula )
IMG_7439.JPG


Ztcw facet od Exact-Trainu, to nie jest jakiś oszołom. Jak się zorientuje, że został z niczym powinien wznowić współpracę.
... też żywię taką głęboką nadzieję . Powinien przyjechać do naszego Gł.Archiwisty z dobrym alzackim winem i dogadać sprawę i przy okazji zostać oświeconym ! :)
 
Ostatnio edytowane:

Zbyszek

Znany użytkownik
Reakcje
808 71 5
Przy okazji widać ''toporne'' deskowanie w modelu Piko. Ja swoją zrobiłem ze starego, wg. mnie bardziej optycznie dopracowanego nadwozia na podwoziu z KKK. Niestety, podobnie jak Ty, nie zrobiłem imitacji pokryw maźnic.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Zbyszek tu nie było możliwości wzięcia innego pudła . Tu chodziło właśnie o skonwerterowanie tego seryjnego modelu z polskimi oznaczeniami i konkretnie tego numeru 501 9 754-7 .
W którym wyciąłem metalowe drzwi i wstawiłem drewniane ze wzmocnieniem z innych pudeł Piko + 2 fototrawione poręcze narożne, 4 poręcze rozpinacza wagonu, 4 uchwyty i dwa stopnie manewrowego. I pomalowałem całość Weinertem RAL 3009 .
Wykonałem dwa takie wagony ok 12 lat temu. Do dziś stanowią pewien rarytas . Tego konkretnego modelu w prawidłowej wersji drzwi nie uświadczysz pod Słońcem ... :D
Co do toporności deskowania pudła to trzeba by wykonać postarzenie i wyciszyć ten bijący po oczach "rysunek" desek ...
Tyle że jak ukaże się Klagenfurt Exactu to i tak los tych konwersji będzie już policzony .... >>> Allegro .... :confused:
Wniosek jest na dzisiejsze już czasy jeden : Nie warto wchodzić w modele nawet PKP o przeciętnym wykonaniu reprezentującym przeszłość technologiczną. A jeżeli już to w bardzo ograniczonej wręcz jednostkowej ilości.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki