• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowosci zza wielkiej wody decodery TCS WOWDiesel

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#1
Pare ciekawostek od TCS. Nowe dekodery do diesli z serii WOW. Programowanie przez Audio Assist - wybor odpowiednich opcji przez nacisniecie odpowiedniego przycisku w strukturze menu.
Do tego automatyczne wykrywanie przez dekoder obciazania pod jakim loko akurat jedzie - pod gorke wyzsze obroty, z gorki "luz".

 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#2
Fajne, w ESU można "obroty" regulować ręcznie, minimalnie zwiększając i zmniejszając prędkość, ale nie dzieje się to automatycznie.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
#4
Ale biblioteka silników dość uboga.
w ESU można "obroty" regulować ręcznie, minimalnie zwiększając i zmniejszając prędkość, ale nie dzieje się to automatycznie.
Jest jeszcze:
9 Manual Notching (up)
F10 Manual Notching (down)
Może być namiastką?
Jeszcze nie próbowałem, nie mam się gdzie rozbujać
 
OP
OP
C

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#7
Takie manualne podniesienie/obniżenie obrotów przez F'ki ma tez od paru lat MTH w ich ProtoSound ale taki automatyczny bajer widzę po raz pierwszy.

Tak, ESU w amerykańskich lokach ma manualne. Mam kilka ostatnich GEVO od InterMountain, w których zamiast pierwotnego Tsunami pojawił sie Loksound i są takie opcje ale zanim sobie człowiek przypomni która to eFka i zanim zdąży dziubnac kilka razy przycisk to górka sie kończy i juz wypadałoby zbić obroty. Watpię wiec żeby ktoś w praktyce tego używał.
 
Ostatnio edytowane:

Konrad Lewandowski

Znany użytkownik
Reakcje
292 0 0
#9
Sprawdziłem sobie moje zapiski F funkcji moich modeli amerykańskich i różnie nazywane ale...

1) Broadway Limited AC6000
F5 Ramp diesel engine up / Up hill drive
F6 Ramp diesel engine down / Down hill drive

2) Athearn SD60 Digitrax Sound FX SDH164D
F6 Diesel notch up
F7 Diesel notch down

3) SD70Ace MTH ProtoSound 3
F16 Revolution Up
F17 Revolution Down

4) O dziwo nie mam tych funkcji a SoundTraxx Tsunamy w Athearn'ach Genesis SD70

5) ale mam BR232 z zamontowanym ESU
F20 Manual Notching Up
F21 Manual Notching Down
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#11
W dieslach w Zimo też można manualnie zwiększać obroty.
A zmniejszać, konkretnie zejść do biegu jałowego? I jak to się robi?
Pewnie mierzony jest pobór prądu silnika.
Nie chcę się autorytatywnie wypowiadać bo nie jestem specem od DCC, ale wydaje mi się, że impulsem do zwiększenia i zmniejszenia obrotów w ESU jest sygnał sterujący silnikiem (krok prędkości w górę lub w dół).
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#12
A zmniejszać, konkretnie zejść do biegu jałowego? I jak to się robi?
Żeby to działało, musi być taka opcja zaprogramowana w dekoderze i przypisana do klawisza funkcyjnego. Wtedy po włączeniu tego klawisza obroty zwiększają się do zadanego w ustawieniach dekodera poziomu, a po wyłączeniu klawisza funkcyjnego, obroty z powrotem opadają do biegu jałowego.
 

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#13
W dieslach w Zimo też można manualnie zwiększać obroty.
Które CV za to jest odpowiedzialne ? Bo jak tłumaczę w Google Zimo Manual ,to nie wszystkie wyrazy się poprawnie tłumaczą , albo tam nic o tym nie ma , np. o Rpm turbo ,częstotliwości , progu załączania/wyłączania ,progu obciążenia , głośności jest a do samych obrotów silnika nie ma bądź ja nie widzę .
 

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#15
Szukaj pod hasłem Diesel Coasting.
CV374 i CV375
Może trzeba coś jeszcze ustawić bo CV 374 zakres (0-28 ) ustawiam F-kę ,którą będę włączał ,CV 375 zakres (0-10) Prędkość obrotowa ? tak ja to zrozumiałem ,po wpisaniu nic się nie zmienia .mowa o dekoderze ST-44 ROCO fabryczny dźwięk ZIMO.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#16
W dieslach dźwięk jest podzielony na kilka poziomów, i w CV375 określasz poziom do którego ma podnieść obroty.
To jeszcze zależy jak jest dźwięk zrobiony, spróbuj tam wpisac 2 albo 3, ale generalnie trzeba by mieć dostęp do projektu, żeby zobaczyć jak to jest przygotowane.
 

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#17
W dieslach dźwięk jest podzielony na kilka poziomów, i w CV375 określasz poziom do którego ma podnieść obroty.
To jeszcze zależy jak jest dźwięk zrobiony, spróbuj tam wpisac 2 albo 3, ale generalnie trzeba by mieć dostęp do projektu, żeby zobaczyć jak to jest przygotowane.
Jak odsłuchuje ten cały schemat ( chodzi mi o pseudo programowanie w trybie POM CV 300 ) to tam jest jeden dźwięk który nie jest wykorzystany ,ale on nic z wysokimi obrotami nie ma wspólnego ,spróbuję czy z tych dźwięków dostępnych ,dodatkowo np. pod F 10 da się ustawić wzrost obrotów i może wtedy CV 374 = 10 a CV 375 = 1-10 może to coś zmieni
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#18
Dźwięki silnika z reguły nie są dostępne do odsłuchania przy pseudoprogramowaniu, chyba że są niepoprawnie dodane do projektu.
 

vs125

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#19
Dźwięki silnika z reguły nie są dostępne do odsłuchania przy pseudoprogramowaniu, chyba że są niepoprawnie dodane do projektu.
Nie wiem czy to poprawnie , jest tak jaką bym wartość do CV 300 nie wpisał to mogę przewijać pod grupy F1 , F2 i F4 .F5 grupy dźwięków ,wszystkich jakie są dostępne + 1 nie wiem co to ( nie chodzi mi o dźwięk kukułkę ,kasowania , zatwierdzania) .Może to dlatego ,że to ROCO i ma inaczej
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 9
DCC 81

Podobne wątki