• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Trza było zostawić w spokoju tom komunę to by dalej parowoziki śmigały:p.
A tak poważnie to świat nie stoi w miejscu i takie rewolucyjne spostrzeżenia są jałowe.:niepewny:
Jałowe podobnie jak Twój wpis, nic nie musi stać w miejscu, ale można zachować stare będące jednocześnie nowym.
Przykładem niech będzie stacja Rakoniewice, można było wymienić płyty chodnikowe na nowe, obrzeża peronowe też, zachowac stare ławki, zastąpiono je standardową burą kostką i niezbyt pasującymi do tej stacji niebieskimi dodatkami, jak na każdej modernizowanej, było by jak nowe, ale jak stare, a tak urokliwa stacyjka straciła wiele ze swojego uroku, ale jest zmodernizowana.
 

SP9XUR

Znany użytkownik
Zatem napiszę ... że za jakimikolwiek wersjami EN57 nie tęsknię, natomiast IMPULSY wyglądają moim zdaniem świetnie, mają unikalny i charakterystyczny dla siebie dizajn oraz trzymam kciuki aby jak najwięcej IMPULSÓW we wszelkich długościach byle niezawodnie jeździło na torach.
 
Wracamy z Wrocławia do Jeleniej Góry takim "jaszczurem" (Impuls), jest już ciemno. Nagle czujemy że na coś wpadliśmy i się obija od spodu, dosłownie czuć było w podłodze. Myśle jakiś osobnik samochodem wpadł pod pociąg. Zatrzymaliśmy się kilka set metrów dalej. Pracownicy kolei poszli zobaczyć co się stało, wracają i okazuje się że zarżnęliśmy jelenia. "Stare" EN57 by to od razu swoim pługiem zgarnęło z torów, Impuls oczywiście musiał iść do naprawy bo jeleń swoim ciałem porozpie.....lał flaki EZT. No nie stoimy w miejscu, tylko strach pomyśleć kiedy jakiś głupi polityk nakaże aby samoloty pasażerskie były przyjazne dla ptaków.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
Nic dodać nic ująć(y). Mógłbym całymi stronami pisać o moich przygodach z różnymi nowoczesnymi "wynalazkami". Powiem tylko tyle wolę wytrząsać kości na starej SM42 niż manipulować joystickami na 6Dg.
 
Cóż...niewiem..., miałem okazję się przejechać EN57 (chyba nawet 57-880??), 14WE ( EN57 w nowym opakowaniu) i obecnymi ( prototypowymi) wypustami Newagu i Pesy...(tylko EZT w posiadaniu SKMWA)
Opinia jak wyżej... Fakt, technika idzie do przodu, ale już bez tego czegoś...( duszy czy jak to kto zwie...)

Pozdrawiam,...
 

old_jawa

Aktywny użytkownik
Stare pociągi, samochody, motocykle, ba, nawet skanseny - są super. Ale do okazjonalnego z nimi obcowania. Przejażdżka "bipą" to była frajda, nawet pomimo duchoty, upału i braku korbek do okien, ale gdybym miał tak codziennie po godzinę dojeżdżać do pracy...o_O Zwiększył się zakres wymaganego poziomu bezpieczeństwa w stosunku do lat ubiegłych (stąd i takie a nie inne formy), obecnie "maluch" nie dostałby homologacji - i w sumie dobrze.

Przykładem niech będzie stacja Rakoniewice (...) jak na każdej modernizowanej, było by jak nowe, ale jak stare, a tak urokliwa stacyjka straciła wiele ze swojego uroku, ale jest zmodernizowana.
Są budynki które udało się zmodernizować tak aby nowe elementy ładnie się komponowały z oryginalnymi, i tak powinno się robić aby zachować "ducha" zabytkowych budowli.
 
Ostatnio edytowane:
Old_java..., z tym bezpieczeństwem racja...
Najlepszy przykład ...wypadek kolejowy na W-wa Zoo- czołowe 19WE SKM vs. Elf KM...
( sumaryczna prędkość ok 60-70km/h)
lub W-wa Wesoła - czołowe SKM 27WE vs. EN57 AKM...( prędkość ok 55-60km/h)
W obu wypadkach wystarczy popatrzeć na szkody...19WE oraz oba Elfy jeżdżą... EN57 -1623 poszło chyba ze stanu...ostatnio stało w Sochaczewie ( o ile dobrze wiem i jest to aktualne)...

Pozdrawiam,...
 

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Donator forum
Nie wiem czy w dobrym wątku zamieszczam, jeśli nie to przepraszam.
Dzisiaj przejeżdżałem koło toru doświadczalnego w Węglewie koło Żmigrodu i takie coś tam stało. Zdjęcia robione z dosyć dużej odległości i w dodatku telefonem. Co to za tabor? To jakaś modernizacja?
DSC_0027.JPG
DSC_0028.JPG
 

Fictorque

Nowy użytkownik
Nie wiem czy w dobrym wątku zamieszczam, jeśli nie to przepraszam.
Dzisiaj przejeżdżałem koło toru doświadczalnego w Węglewie koło Żmigrodu i takie coś tam stało. Zdjęcia robione z dosyć dużej odległości i w dodatku telefonem. Co to za tabor? To jakaś modernizacja? Zobacz załącznik 634479
Ze zdjęć nawet idzie odczytać: 6Dh-1 003 + 6Dh 004, czyli dokładnie modernizacje do obsługi elektrowni w Opolu:

https://milek4.flog.pl/wpis/12972954/6dh1-003004#w
 

JacekGG

Aktywny użytkownik
Pesa ma kolejny ważny kontrakt. Model Elf w wersji Elf.eu. Największą różnicą jest oparcie pudła na swoich wózkach a nie wspólnych Jacobsa przez co pudła są dłuższe i fakt że pojazd jest dwu systemowy.
Jest to ważny krok w rozwoju Pesy i ogólnie Polskiej branży kolejowej.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/elfeu--nowa-platforma-pesy-na-zagraniczne-rynki-90934.html
Mam wrażenie że tym produktem obok Linka Pesa będzie chciała rozpocząć ekspansję na zagraniczne rynki. To też ciekawa oferta dla naszych przewoźnków operujących w rejonach przygranicznych.
ELFY.EU.jpg
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Największą różnicą jest oparcie pudła na swoich wózkach a nie wspólnych Jacobsa przez co pudła są dłuższe
Za to muszą być węższe. Dłuższe pudła nie zawsze są zaletą. Zdania ekspertów w kwestii tego, które rozwiązanie (wózki Jacobsa czy oddzielne) są jak zwykle podzielone. I jedno, i drugie rozwiązanie ma swoje zalety i wady.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Prawdziwa kolej 19
Prawdziwa kolej 1
Prawdziwa kolej 5
Prawdziwa kolej 0
Prawdziwa kolej 1

Podobne wątki