• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
113 16 3
EC45

Jest tylko pytanie.
Jakie to będą lokomotywy Gryffin. Czy to będą z dwoma pantografami czy z czterema.
A jeśli chodzi o model to trzeba porozmawiać najlepiej z firma modelarską Roco i z Newagiem a przede wszystkim z PKP IC. I może wtedy model w skali HO się ukaże. To samo dotyczy np EP09 jeśli miałby powstać przez Piko.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
Pesa nie może wyrobić się z już wygranymi przetargami, a jeszcze chcą się dochapać kolejnego. Mam nadzieję, że KIO oddali sprawę. Tak na marginesie, to w przypadku lokomotyw nie przepadam za designem zarówno Pesy jak i Newagu (design szynobusów i EZT lepiej im wychodzi) i zdecydowanie bliżej jest mi w tej kwestii do Bombardiera i Siemensa, tym niemniej mimo wszystko wolę, żeby takie zamówienie trafiło do polskiej firmy, z których tylko Newag jest w stanie wykonać te maszyny na właściwym poziomie technicznym.
Podoba mi się też, że Newag korzysta głównie z polskiej energoelektroniki produkcji MedCom. Pesa co prawda bierze co nieco od Eniki, ale główną część, w tym falowniki trakcyjne z tego co wiem biorą zwykle z Ingeteam'u. Z resztą miałem okazję przez pewien czas pracować z serwisantami jednej z firm, którzy brali udział w uruchamianiu lokomotyw Pesa Gama. Podobno mnogość różnych producentów podzespołów elektronicznych w tych lokomotywach nie sprzyja wzajemnej współpracy tego sprzętu ze sobą :D
 
Ostatnio edytowane:

Ostatni

Znany użytkownik
Reakcje
195 3 0
Pesa nie może wyrobić się z już wygranymi przetargami, a jeszcze chcą się dochapać kolejnego. Mam nadzieję, że KIO oddali sprawę. Tak na marginesie, to w przypadku lokomotyw nie przepadam za designem zarówno Pesy jak i Newagu (design szynobusów i EZT lepiej im wychodzi) i zdecydowanie bliżej jest mi w tej kwestii do Bombardiera i Siemensa, tym niemniej mimo wszystko wolę, żeby takie zamówienie trafiło do polskiej firmy, z których tylko Newag jest w stanie wykonać te maszyny na właściwym poziomie technicznym.
Podoba mi się też, że Newag korzysta głównie z polskiej energoelektroniki produkcji MedCom. Pesa co prawda bierze co nieco od Eniki, ale główną część, w tym falowniki trakcyjne z tego co wiem biorą zwykle z Ingeteam'u. Z resztą miałem okazję przez pewien czas pracować z serwisantami jednej z firm, którzy brali udział w uruchamianiu lokomotyw Pesa Gama. Podobno mnogość różnych producentów podzespołów elektronicznych w tych lokomotywach nie sprzyja wzajemnej współpracy tego sprzętu ze sobą :D
Krzysiek, czy Newag i MedCom to jeszcze Polskie firmy ?, MedCom wygląda na Polską ale ma japończyków w zarządzie, Newag z powodu udziałowców to chyba już nie Polska firma .
 
Ostatnio edytowane:

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
Krzysiek, czy Newag i MedCom to jeszcze Polskie firmy ?, MedCom wygląda na Polską ale ma japończyków w zarządzie, Newag z powodu udziałowców to chyba już nie Polska firma .
Według mojej wiedzy w MedComie 49% udziału ma Mitsubishi, natomiast 51% jest w polskich rękach. Natomiast co do Newagu to zdaje się, że 100% jest w polskich rękach (jakiś inwestor z Poznania nabył 53% akcji). Z resztą coraz głośniej mówi się o wejściu PFR do Newagu celem stworzenia grupy taborowej razem z Pesą (którą PFR właśnie przejmuje) i FPS.

Przy okazji mam tu pytanie, głównie do osób związanych z PKP IC lub Newagiem, ale może ktoś inny także wie. Czy przetwornica statyczna w zmodernizowanych w Newagu wagonach 141A (mówię o wersji z wyświetlaczami, modernizacja w okolicach 2008 roku) ma funkcję autostartu umożliwiającą jej wzbudzenie przy rozładowanych akumulatorach? Mówię oczywiście o w pełni sprawnym sprzęcie. Spotykam bowiem nieraz w tych wagonach sytuację, gdy np. w TLK Zielonogórzanin na odcinku Zielona Góra - Poznań wagon jedzie bez światła i ogrzewania, w Poznaniu do wagonu przybiegają elektrycy z IC którzy podają mu kablem zewnętrznym 24 V z sąsiedniego wagonu i przetwornica startuje. Wniosek z tego prosty i oczywisty, że winny jest zużyty akumulator (lub niechlujstwo obsługi, która pozostawia załączone światła podczas kilkugodzinnego postoju w ZG bez zasilania składu z 3 kV, ale raczej w to wątpię, gdyż ludzie z IC zwykle tego pilnują), kwestia tylko czy po zasileniu składu z 3 kV przetwornica powinna się wzbudzić ale nie robi tego z powodu uszkodzenia, czy też nie ma w ogóle takiej opcji. Bo np. w SIWZ do przetargu na modernizację 60 wagonów, który w zeszłym roku wygrał FPS Poznań jest zapis, że przetwornica musi mieć możliwość wzbudzenia przy rozładowanych akumulatorach.
Dawniej, w erze prądnic na wózkach i przetwornic wirujących takich problemów nie było...
 
Ostatnio edytowane:

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
Domyślam się, że raczej 14 min postoju na Centralnym zrobiło swoje :) Ale jak już o Griffinie to ciekawe, kiedy MedCom zaoferuje układy napędowe do lokomotyw oparte o tranzystory SiC (węglik krzemu), które powinny pozwolić na zwiększenie modulacji PWM powyżej 20 kHz, czyli do uzyskania prawie bezszelestnej lokomotywy :) Oni dość mocno rozwijają tą technologię, ale do napędów kolejowych jeszcze chyba nie doszli, ostatnio prezentowali zdaje się jakieś ładowarki do autobusów elektrycznych oparte o SiC.

Co zaś się tyczy nowoczesności i innowacyjności to niestety macie rację, często dążąc do tych dwóch spraw (które czasem z resztą ciężko jednoznacznie zdefiniować - zwłaszcza to drugie pojęcie) zapomina się o bezawaryjności. Oczywiście jestem jak najbardziej za stosowaniem w taborze nowych rozwiązań technicznych, ale to powinno zostać uprzednio sprawdzone podczas testów i eksploatacji nadzorowanej, a nie od razu do ruchu z pasażerami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki