A skoro w temacie wątku nowoczesny tabor, to wiadomość dość cieplutka - Intercity ogłosiły przetarg na zakup 55 nowych wagonów klasy Z1, z opcją dodatkowych 26 sztuk. Specyfikacja pojawi się pewnie w poniedziałek na stronach Intercity, ale już wiadomo, że przemiotem zakupu będą:
- wagonów przedziałowych 1 klasy, z opcją dodatkowych 2
- 18 wagonów bezprzedziałowych 2 klasy, z opcją dodatkowych 9
- 18 wagonów przedziałowych 2 klasy, z opcją dodatkowych 9
- 7 wagonów bezprzedziałowych 2 klasy, każdy wyposażony w osiem wieszaków na rowery, z opcją dodatkowych 3
- 7 wagonów przedziałowych 2 klasy, przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, z opcją dodatkowych 3
Czas dostawy wagonów został określony na 30 miesięcy, do tego Intercity zażyczyło sobie przegląd P3 po 24 miesiącach oraz dostarczenie dopuszczenia do kursowania wagonów na terenie sąsiadujących państw po 48 miesiącach od dostawy.
Kryteria dopuszczenia zostały tak skonstruowane, że wystartować może FPS, na bazie doświadczenia w produkcji wagonów o prędkości powyżej 190km/h, Pesa na podstawie napraw na poziomie P5 oraz produkcji nowego taboru, czyli EZT, SZT i wagonów piętrowych oraz Newag i Stadler, na podstawie produkcji EZT.