• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor PKP

Reakcje
0 0 0
#67
to dobrze trzymajmy kciuki za Polski Tabor , a tak a pro po ,powiedzcie mi dlaczego Polska jest tak naiwnym krajem , mamy co najmniej dwie fabryki bydgoską Pese i nowosadecki Newag ,które mogłyby wyprodukować Polską szybką kolej , ale nie my musimy mieć Pendolino.Gdzie tu logika , przecież obie fabryki produkują zespoły trakcyjne , lokomotywy ,szkoda tylko że na zagraniczny rynek

Uwierz, że organizatorzy przetargu który wybrał Pendolino nie są naiwni.
 
Ostatnio edytowane:

slavko1111

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 1 0
#68
może i nie są naiwni , ale skoro tak ich bronisz powiedz proszę , dlaczego wszystko w naszym pięknym kraju musi pochodzić z zachodu ,mamy przecież swoje fabryki , które potrafią i przede wszystkim chcą produkować dla nas towar nie odbiegający jakością i funkcjonalnością od zachodniego , przy czym są dużo tańsze . Ale przecież prostszym rozwiązaniem jest kupić gotowy zachodni model za dużo większą kasę , niż zainwestować w Polską gospodarkę .Polak też potrafi i na pewno nie gorzej od swojego zachodniego sąsiada.Większość rzeczy produkowanych przez naszych przedsiębiorców trafia na zachód , bo tam cenią naszą pracę , naszą wiedzę i funkcjonalność naszych wyrobów , szkoda tylko że my sami nie możemy tego docenić
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
#69
Jest także nowa lokomotywa manewrowa LM 400 dla warszawskiego metra wyprodukowana w SPZ sp z o.o. w Stargardzie Szczecińskim

Poroponuję zajżeć na strone Stargardzkiej firmy robią bardzo ciekawy tabor techniczny
 
Ostatnio edytowane:

robertpu

Użytkownik
KKMK
Reakcje
2 1 0
#70
A czy w czasie gdy był ogłaszany przetarg na "Pendolino" to czy Newg i Pesa dysponowały podobnymi składami i złożyły oferty do przetargu?
Z wiedzy którą mam to nie składały. Co by zamykło dyskusję wyższości Polskiego taboru nad zachodnim i odwrotnie w tym zakresie.

Jeśli jestem w błędzie to proszę o konkrety (najlepiej podlinkowane do źródła).
 

slavko1111

Aktywny użytkownik
Reakcje
59 1 0
#71
Z tego co wiem były takie plany , ale ostatecznie nikt z " naszych" nie złożył oferty .Podejrzewam że Pesa z powodu wygranego przetargu na wyprodukowanie 470 Linków dla Kolei Niemieckich Deutsche Bahn.Ja nie mówię że Pendolino to zło , tylko dlaczego inni potrafią zadbać o swoją gospodarkę , o miejsca pracy dla swoich rodaków , tak właśnie było w przypadku wygranego przez Pese przetargu w Niemczech .Niemieccy związkowcy byli zbulwersowani i nawet grozili strajkiem. Za to, że obca firma z Polski śmie produkować pociągi dla Niemców, że zabierze im pracę. - Niewiele brakowało, abyśmy nie podpisali tej umowy. Wtedy jednak przedstawiciele Pesy zaproponowali, by silniki i zespoły hamulcowe do naszych pociągów dostarczali niemieccy producenci. Czyli, część pieniędzy wróci na ich rynek.A tu masz obszerniejszy artykuł :
http://www.strefabiznesu.pomorska.p...e-zostawia-nam-podatkow-pesa-musi-w-niemczech
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#72
Problem jest nieco bardziej złożony, niż się niektórym wydaje. I dlatego piszą cały czas farmazony.
Nie wiem, czy PKP już sprywatyzowano do końca czy nie, ale póki co działa na zasadach jak przedsiębiorstwo państwowe, a co za tym idzie, wszelkie zakupy taboru (i wszystkiego innego także), muszą być dokonywane za pośrednictwem przetargów. Do przetargu są rozpisywane warunki, i przystępujący do przetargu muszą dane warunki spełniać. Z tego co wiem, to do tego przetargu przystąpił tylko jeden oferent - Alstom. Mieli chyba przystąpić, ale ostatecznie nie przystąpili Siemens, Bombardier i Ansaldo-Breda. Skoro był tylko jeden oferent i spełniał warunki, to wygrał. Proste.
Skoro żaden z rodzimych producentów nie przystąpił do przetargu, znakiem tego nie czuli się na siłach by takie pociągi produkować. Jak już pisałem w innym wątku, czym innym jednak jest wyprodukowanie pociągu jaki ma jeździć z prędkością maksymalną 160 km/h, a jedynie na testach osiąga 200 km/h, a czym innym wyprodukowanie pociągu jaki ma jeździć 200 czy 250 km/h non-stop.
Ażeby nastąpiła sytuacja o której piszecie, znaczy takiej w której PKP zamawiałoby tabor tylko i wyłącznie w rodzimych fabrykach, musiałyby być zupełnie inne przepisy, gdzie nie byłoby zabawy z przetargami. Tylko ciekaw jestem, czy wtedy w ogóle doszłoby do zakupu takiego pociągu jak Pendolino, jeśli żaden z producentów by go nie był w stanie zrobić. Albo zrobiliby prototyp z mnóstwem problemów, bo nie mają doświadczenia w takiej produkcji.
Zauważcie też, że zmieniły się "nieco" czasy. Kiedyś były biura projektowe, tam myślano nad założeniami lokomotyw dla PKP, i następnie zlecano to państwowym zakładom. Teraz nie ma już państwowych zakładów produkcji taboru, więc na podstawie jakich kryteriów wybrano by dany zakład prywatny, zamiast innego? Dlatego właśnie są przetargi.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.395 463 29
#73
Z tego co wiem były takie plany , ale ostatecznie nikt z " naszych" nie złożył oferty .Podejrzewam że Pesa z powodu wygranego przetargu na wyprodukowanie 470 Linków dla Kolei Niemieckich Deutsche Bahn.Ja nie mówię że Pendolino to zło , tylko dlaczego inni potrafią zadbać o swoją gospodarkę , o miejsca pracy dla swoich rodaków , tak właśnie było w przypadku wygranego przez Pese przetargu w Niemczech .Niemieccy związkowcy byli zbulwersowani i nawet grozili strajkiem. Za to, że obca firma z Polski śmie produkować pociągi dla Niemców, że zabierze im pracę. - Niewiele brakowało, abyśmy nie podpisali tej umowy. Wtedy jednak przedstawiciele Pesy zaproponowali, by silniki i zespoły hamulcowe do naszych pociągów dostarczali niemieccy producenci. Czyli, część pieniędzy wróci na ich rynek.A tu masz obszerniejszy artykuł :
http://www.strefabiznesu.pomorska.p...e-zostawia-nam-podatkow-pesa-musi-w-niemczech
Kolega slavko ma rację w pierwszej części wypowiedzi, podobnie, jak kolega CoCu. Jeśli jednak chodzi o użycie niemieckich podzespołów, to nie nie jest to nic niezwykłego. W swoich pojazdach PESA stosuje zespoły napędowe (silnik i przekładnia) renomowanych firm: silniki np. MTU, MAN, IVECO, przekładnie najczęściej Voith. PESA nie jest tu wyjątkiem i nie można z tego robić zarzutu, podobnie postępują inni producenci taboru.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.305 58 3
#74
W zależności od tego jak się rozpisze przetarg podając szczegóły i parametry techniczne przedmiotu zamówienia jakie powinien spełniać to przetarg można ustawić pod konkretną firmę.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#75
Nawet jeśli rozpisuje się przetarg pod konkretną firmę, to i tak co z tego, jeśli najwyraźniej żaden z naszych producentów nie był zainteresowany produkcją takiego taboru?

Pan Andrzej zaś zwrócił uwagę na ciekawy fakt. Oczywiście też przez wszystkich pomijany, znaczy przez tych co wiedza najwięcej, czyli nic lub niewiele. Obecnie bowiem produkując tabor, wyposaża się go w podzespoły ściąganie czasem z całego świata. Może być tak, że producent jest jakby tym, kto składa tylko wszystko w całość. Zresztą jak sądzę to właśnie dzięki takiej produkcji, nasi wytwórcy taboru mimo wielu lat bez produkcji taboru w Polsce, zdołali w swych pojazdach niemal z miejsca dogonić zachodnie firmy.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
48 0 0
#77
Irek, to nie do końca jest tak że nie masz wpływu na to kto ten przetarg wygra. Wystarczy zaznaczyć w przetargu że np. producent musiał już wcześniej dostarczyć pojazdy które uzyskały homologację UTK. I wtedy Alsthom odpada, zostaje Siemiens, Newag i Pesa. Inna sprawa że Pesa i Newag nie są na chwilę obecną w stanie takiego taboru dostarczyć (nawet gdyby byli w stanie, to i tak bym podchodził do tego z rezerwą, bo zwłaszcza produkty Pesy sprawiają masę problemów). Tak jak już pisałem wcześniej - zakupić kolejne 20 EU44 (też w przetargu zapisać, że mają być w pełni kompatybilne z posiadanymi, czyli wiadomo że wygrywa Siemens) a wagony na 200-230km/h zakupić w Polsce, na 200 już robią (np. FPS Poznań), dając właśnie w przetargu punkt, że oferent musiał już dostarczać pojazdy dla PKP IC/jego pojazdy musiały dostać homologację UTK.
Co prawda te przepisy moim zdaniem się kiepskie, ale da się je obejść.

Z resztą Pesa ostatnio odwołała się od warunków przetargu ogłoszonego przez KM, w którym stał punkt, że przetarg dotyczy 2 lokomotyw i bodajże 22 wagonów, a Pesa zażądała, aby zamieścić zapis, że alternatywnie mogą to być zespoły trakcyjne o tej samej prędkości i pojemności. Oczywiście sprawę w sądzie na 99,9% wygra KM.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
E
Koleje w Polsce 19
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 5
Koleje w Polsce 0
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki