Pociąg "Odra" to ciekawy, ale nie bardzo dobrze znany temat.
Owszem, była, ale jak wspomniałem, szczegóły są mi mało znane. W latach 1970-tych przygotowano specjalnie dla pociągu Ex "Odra" dwa składy, jeden wcześniej, drugi jakiś czas później, stąd to rozróżnienie "Odra 1" i "Odra 2". Po wprowadzeniu do ruchu drugiego składu, jeden z nich został skierowany do obsługi pociągu Ex "Opolanin". Oba składy były pomalowane mniej więcej tak samo (jak to widać na filmie). Ciekawostką jest fakt, że w kremowo-czerwonych barwach występował także wagon bagażowy starego typu (nie typu Y!), inny, niż widoczny na filmie. Niestety, nie znam dokładnego zestawienia wagonów w obu składach. może ktoż z kolegów ma jakieś bliższe informacje na ten temat?
maniek2820 napisał(a):
Pociąg ,,Odra " składał się w drugiej połowie lat 70 z kremowo czerwonych wagonów ,wyróżniał się wśród oliwkowych składów .Z wujka opowiadań wiem że był prowadzony rumunem lub czasem SP45 do samej Warszawy
To akurat jest mało prawdopodobne. W drugiej połowie lat 1970-tych cała trasa między Wrocławiem a Warszawą była już zelektryfikowana i pociągi były zwykle prowadzone lokomotywami EU/EP05, EU07 lub EP08. A "rumun" mógł prowadzic pociąg pasażerski tylko latem (brak ogrzewania). Poza tym nie jestem pewien, czy wagony "Odry" były dostosowane do ogrzewania parowego, a takie ma SP45.
Nawiasem mówiąc, o pociągu "Odra" wspominaliśmy w wątku o ryflakach, skąd posty zostały wydzielone do osobnego wątku:
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=23&t=9062