• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowoczesny tabor dla PKP -1977

E

e-lektryk

Gość
#1
Jak było to skasować
ps. ciekawy jest skład ,,Odra 2,, w 3 minucie,
swoją drogą ciekawe czy była Odra1?
 

maniek2820

Znany użytkownik
#3
Witam kolejny ciekawy filmik w kolorze o dawnej kolei .Pociąg ,,Odra " składał się w drugiej połowie lat 70 z kremowo czerwonych wagonów ,wyróżniał się wśród oliwkowych składów .Z wujka opowiadań wiem że był prowadzony rumunem lub czasem SP45 do samej Warszawy
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#4
Pociąg "Odra" to ciekawy, ale nie bardzo dobrze znany temat.
e-lektryk napisał(a):
ciekawe czy była Odra1?
Owszem, była, ale jak wspomniałem, szczegóły są mi mało znane. W latach 1970-tych przygotowano specjalnie dla pociągu Ex "Odra" dwa składy, jeden wcześniej, drugi jakiś czas później, stąd to rozróżnienie "Odra 1" i "Odra 2". Po wprowadzeniu do ruchu drugiego składu, jeden z nich został skierowany do obsługi pociągu Ex "Opolanin". Oba składy były pomalowane mniej więcej tak samo (jak to widać na filmie). Ciekawostką jest fakt, że w kremowo-czerwonych barwach występował także wagon bagażowy starego typu (nie typu Y!), inny, niż widoczny na filmie. Niestety, nie znam dokładnego zestawienia wagonów w obu składach. może ktoż z kolegów ma jakieś bliższe informacje na ten temat?

maniek2820 napisał(a):
Pociąg ,,Odra " składał się w drugiej połowie lat 70 z kremowo czerwonych wagonów ,wyróżniał się wśród oliwkowych składów .Z wujka opowiadań wiem że był prowadzony rumunem lub czasem SP45 do samej Warszawy
To akurat jest mało prawdopodobne. W drugiej połowie lat 1970-tych cała trasa między Wrocławiem a Warszawą była już zelektryfikowana i pociągi były zwykle prowadzone lokomotywami EU/EP05, EU07 lub EP08. A "rumun" mógł prowadzic pociąg pasażerski tylko latem (brak ogrzewania). Poza tym nie jestem pewien, czy wagony "Odry" były dostosowane do ogrzewania parowego, a takie ma SP45.

Nawiasem mówiąc, o pociągu "Odra" wspominaliśmy w wątku o ryflakach, skąd posty zostały wydzielone do osobnego wątku:
http://forum.modelarstwo.info/viewtopic.php?f=23&t=9062
 

JacekZet

Znany użytkownik
#6
Kremowo- czerwone malowanie "Odry" było w użyciu do końca lat 1980-tych. W tym okresie testowano w tym pociągu prototyp wagonu 127A, pierwszego wagonu 2 klasy z 6 miejscami w przedziale. Testy rozpoczęto w lipcu 1981, 127A miały standardowe oliwkowe malowanie.
 

Rafał G.

Znany użytkownik
#7
Express Odra 2 powstał w PAFAWAGU w 1976 roku, zawierał sześć wagonów pasażerskich, wagon bagażowy i wagon restauracyjny. Skład zazwyczaj prowadził elektrowóz EP08, skład był przystosowany do prędkości 150 km/h. Ciekawym czy powstało w tym okresie więcej podobnych składów posiadających swoje nazwy, wybudowane od podstaw wraz z innym niestandardowym malowaniem. Oczami wyobraźni widzę rocketmena biorącego się za robotę nad tym zestawem...
 
#14
Odra trafiła na linię średnicową z chwilą oddania do użytku Dworca Centralnego w Warszawie (grudzień 1975). Trzeba by zerknąć do rozkładów jazdy, w którym to było sezonie: 1975/76 czy 1976/77?
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#17
Generalnie OK, poza wagonem barowym, który powinien być w klasycznym oliwkowym malowaniu. Na bordowo malowane były tylko wagony restauracyjne. Bary były oliwkowe.
Być może dla Odry przygotowano knajpę w malowaniu odpowiadającym reszcie wagonów tego pociągu, ale w dniu wykonania fotki najwyraźniej został podmieniony na "zwykły" bar.
 

OSA

Aktywny użytkownik
#18
Nie wiem czy już ten film był, ale natknąłem się przypadkiem, pokazany montaż m.in EN57, ET22.



W 3 minucie widok wjeżdżającego pociągu ODRA 2 ..
 
#20
Witam
Wagon bar w ekspresie Odra miał taki sam kolor jak reszta całego składu czyli kremowo bordowy, a zdjęcia pokazują wagon w kolorze oliwkowym ,prawdopodobnie dlatego że nastąpiła awaria w/w wagonu i został w naprawie. I to nie tylko z powodu awarii zespołów kolejowych ale awarie występowały także w części gastronomicznej wagonu np.awaria agregatu lodówki ,czy awaria bemaru (kuchnia).Ponieważ byłem dyspozytorem Warsu na Grochowie sam często dawałem tzw.rozkazy włączeń lub wyłączeń wagonu ze składu pociągu.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Prawdziwa kolej 1
Prawdziwa kolej 5
Prawdziwa kolej 0
Prawdziwa kolej 1126
Prawdziwa kolej 1

Podobne wątki