Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Doszła najnowsza suka. Cóż wykonanie w standarcie MTB, właściwości jazdy nic nie wyje rusza od najniższych napięć, prędkość maksymalną w analogu wydaje się być skalowa. Jedynie ten odcień seledynu, jakiś taki za soczysty, dach malowany jak w epoce 5 - szary, to samo piorunki, ale zieleń dolna 4 epokowa. Przydział Zakład Taboru we Wrocławiu też nie teges, ale wszystkie suki i rumuny MTB mają ten sam stempelek. To akurat szczegół bo z lupą przy makiecie nie siedzę
Kilka fotek
Ostatni przydział to Czerwieńsk aż do skreślenia w wyniku pożaru w 1999 (opis kolejnych przydziałów i modelu). Jednak w tym czasie lokomotywa posiadała żółte czoło. Więc do tego malowania powinien być Szczecin, Nowy Sącz lub Jasło. Późniejsze już nie.
Strzelam, że z założenia miał być egzemplarz z epoki V o czym świadczą piktogramy z piorunkami. Tylko kolory trochę źle dobrali (wygląda jak z fabryki w epoce IVb).
Strzelam, że z założenia miał być egzemplarz z epoki V o czym świadczą piktogramy z piorunkami. Tylko kolory trochę źle dobrali (wygląda jak z fabryki w epoce IVb).
W przypadku tego producenta trudno jest określić co dobierał i do jakiej epoki skoro lokomotywa ma przydział zupełnie nie pasujący do numeru (Wrocław), a ten egzemplarz nie miał szans specjalnie się wykazać w ep. V - jedynie w Va, skoro został skasowany w 1999 roku przed zmianą malowania z żółtym czołem. A model żółtego czoła nie posiada.
Pewności nie mam, ale z tego co wiem w epoce IV były inne piktogramy (takie jak np. na SU46-050 w H0 od PIKO). Takie jakie naniesiono na modelu w TT o którym mowa, pojawiły się z tego co wiem w epoce V. I takie zawsze występują na analogicznych modelach SU46 produkowanych przez PIKO z epoki V.
Na zdjęciu z 1990 roku widać jeszcze na tym egzemplarzu inne piktogramy, o których mowa - (jeszcze z epoki IV). Skoro na modelu są inne, to raczej nie jest to okres do roku 1990 tylko późniejszy. Stąd moja sugestia, że miała być epoka V. Zresztą - zobaczcie jak pomalowany był ten egzemplarz jeszcze w roku 1990. Podejrzewam, że z tym malowaniem jeździł i wcześniej (od 1988?)....
Ale dlaczego MTB walnęło przydział Wrocław na numerze 040 to nie czaję. Skąd oni czerpią informacje i czy w ogóle czerpią?.... bo na razie to wygląda jak radosna twórczość w stylu.... "no dobra, mamy model.... namalujmy może przydział..... Wrocław" (tak zupełnie przypadkowo, bo tak się wymyśliło komuś). Śmieszno i straszno, choć i trochę przykro (patrząc na cenę modelu). MTB - ogarnij się.
Ale dlaczego MTB walnęło przydział Wrocław na numerze 040 to nie czaję. Skąd oni czerpią informacje i czy w ogóle czerpią?.... bo na razie to wygląda jak radosna twórczość w stylu.... "no dobra, mamy model.... namalujmy może przydział..... Wrocław" (tak zupełnie przypadkowo, bo tak się wymyśliło komuś). Śmieszno i straszno, choć i trochę przykro (patrząc na cenę modelu). MTB - ogarnij się.
-> https://forumtt.pl/viewtopic.php?f=68&t=14172#p165938
->
autor: gemol » 21 sie 2020, 09:45
"Zakład Taboru..." jest oczywistym błędem, ale MTB tak ma - zmienia jedynie kolory i numer, a wszelkie napisy pozostają identyczne jak w pierwszym wypuszczonym modelu. Dlatego zakończyłem z nimi współpracę.
Pomińmy też fakt, że ten co "przybijał pieczątkę" zaje.....ał nią chyba z rozpędu jak pani na poczcie w PRLu waliła na kopertach, że w całej sali huczało od przybijania.....
Ten WARS z epoki III ma przydział do St. mac. Warszawa Szczęśliwice. DOKP Warszawa ale te dwa pozostałe to raczej nie jest Warszawa. Nie wiem czy nie Dęblin...
Mam już bBR55 DR, także własności trakcyjne znane, taki klasyczny czajnik do ciężkiej roboty na makiecie. Malowanie jak to Piko bez zarzutu, mega czytelne, bandaże na kołach też fajne. Detale są przestrzenne, doklejane, także trzeba chwytać właściwie tylko za cylindry i dół tendra, reszta jest mega delikatna. Za budkę raczej nie chwytam bo popalcuję. Wiązary metalowe. Wjeżdża na łuki 267 mm Tilliga R01