• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
Nazywajmy rzeczy po imieniu - to nie jest konwersja tylko nieudolna przemalowanka.

Parowóz w podobnym malowaniu jeździł w latach osiemdziesiątych na kolejach PMP-PW. Maszyna tam zresztą trafiła z PKP w 1959 roku. Niestety nie ma zdjęć tej lokomotywy z lat 1949 - 1970 ale:

Parowozy towarowe na PKP ostoje i ramy tendrów miały malowane na czarno.

Reflektory garnkowe na parowozach zaczęto montować po 1969 roku.

Jeśli parowóz PKP to brak tabliczki z orłem.

Jeśli brak tabliczek i model miałby odzwierciedlać Tp4-148 z ostatniego okresu eksploatacji to powinna zostać usunięta pompa wodna wraz ze zbiornikiem na pomoście. Generator przeniesiony na pomost. Usunięte tabliczki niemieckie z tendra. Ostoja i rama tendra były czarne.

Patrząc jednak na zdjęcia jak to jest wykonane to jedynie co mogę napisać, to to, że ręce i cycki opadają..... Nie dałbym za to złamanego grosza.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
https://www.modelmania.com.pl/images/modelmania/32003_2.jpg

Zobaczcie na przód:

Te drzwi dymnicy chyba ciosane tasakiem.

Połamane poręcze pod czołownicą.

Reflektory to jakieś niedomówienie - mogli już zostawić takie jakie był - przynajmniej nie było by takiego obciachu.

Urwany generator

https://www.modelmania.com.pl/popup_image.php?picture=3&pID=142373

Pozostawiona tabliczka poniemiecka na ścianie tendra.

Mam wrażenie, że poręcz na tendrze jest złamana.

Dach budki w pewnym miejscu wygląda jakby model spadł i uderzył nim o jakąś krawędź.

Nie jest to pierwszy schit wydawany przez tą firmę. Dziwi mnie tylko, że ktoś to kupuje. Nazywanie tego konwersją to plucie modelarzom w twarz. Nie wiem kogo oni zatrudnili ale widywałem przemalowanki robione przez małolatów na różnych grupach na fejsbooku i prezentowały się o niebo lepiej.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.864 86 0
|Co do tej konwersji tutaj zdjęcia oryginału....
Zdjęcia z lat 80-tych. Widać miejsce po oderwanym orle. Takie orły można czasem kupić.

MM pisze, że przedstawia parowóz z ep. III. Czy wtedy też był oderwany? Na to nie mamy zdjęć. Ale możliwe, że tak, bo ta sama strona podaje:

19.03.1959 skreślony z inwentarza PKP (MD Warszawa Wschodnia) i sprzedany PMPPW


Poza tym, oznaczenia na konwersji przyklejone są tak wysoko, ze orzeł by się nie zmieścił. Zdecydowanie niezgodnie ze zdjęciami oryginału.
Do tego rzuca się w oczy miejsce po zamalowanej tabliczce "Deutsche Reichsbahn".
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Zdjęcia z lat 80-tych. Widać miejsce po oderwanym orle. Takie orły można czasem kupić.

MM pisze, że przedstawia parowóz z ep. III. Czy wtedy też był oderwany? Na to nie mamy zdjęć. Ale możliwe, że tak, bo ta sama strona podaje:

19.03.1959 skreślony z inwentarza PKP (MD Warszawa Wschodnia) i sprzedany PMPPW


Poza tym, oznaczenia na konwersji przyklejone są tak wysoko, ze orzeł by się nie zmieścił. Zdecydowanie niezgodnie ze zdjęciami oryginału.
Do tego rzuca się w oczy miejsce po zamalowanej tabliczce "Deutsche Reichsbahn".
Cóż ... po konwersjach modelmanii raczej wiele się nie ma co spodziewać, choć wydaje mi się, ze ktoś pokusił się o wymianę reflektorów na większe.... lecz te na tendrze jak zwykle nie tam gdzie w oryginale umiejscowione.... i dołożeniu tego uchwytu na drzwiach dymnicy. Konwersja z tych „po najmniejszej linii oporu”.
 

Ty42-89

Znany użytkownik
Reakcje
1.676 11 0
Na pewno? Posiłkując się informacją z oferty APM uważałem, że od roku 1963.
Reflektory starszego typu K30-1 stosowane były do 1968 roku. Montowanie nowych reflektorów do parowozów mogło się rozpocząć wcześniej. Przykładowo Bogdan Pokropiński w swojej książce "Parowozy normalnotorowe dla PKP i przemysłu" podaje rok 1966 jako ten w którym znormalizowano osprzęt elektryczny na parowozach. W książce o Ty2 czytamy o stosowaniu reflektorów K30-1 do 1964 roku. Ja natomiast czytałem kiedyś jakieś rozporządzenia w archiwach i była tam data 1969. Zatem różne źródła podają różne daty. Mogło być tak, że rok 1969 był rokiem od którego wszystkie parowozu będące w eksploatacji musiały być wyposażone w lustrzanki.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Mogło być tak, że rok 1969 był rokiem od którego wszystkie parowozu będące w eksploatacji musiały być wyposażone w lustrzanki.
I to jest bardzo prawdopodobne. Pewnie wprowadzanie nowych reflektorów zaczęło się w roku 1963 lub 64, ale wymiana trwała jakiś czas i bardzo możliwe, że rok 1969 był wyznaczony jako graniczna data, do której należało wymienić lampy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 521

Podobne wątki