• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

Reakcje
4.111 416 99
To tak w kwestii wydania przez Piko typowo polskiego parowozu, np. najbardziej pożądanej Ol-ki. Cena pewnie osycylowala by w okolicach 3000 za opcje full. Nierealne.
Ja bym nie powiedział, że najbardziej pożądana jest "Oelka" (w domyśle Ol49). Ja np. zadowolił bym się Ty2 z epoki IV.... a w marzeniach Ty51.... Tkt48 też było by fajno. Ktoś robił badania o "najbardziej pożądanej", że taka pewność w tym stwierdzeniu ??? :)
W moim modelu udało się się uruchomić czerwone światła, ale to prawda, że przy fabrycznym ułożeniu taśmy z led'ami jest to niemożliwe.
Nie widziałem nigdzie informacji, że są tylko światła białe.

Zobacz załącznik 842263
Zastanawia mnie czym kierował się ten ktoś w Roco, że akurat w wersji PKP Gagarina dowalił tak krowiaste tarcze zderzaków (w wersjach z prostokątnymi tarczami). Czy Roco nie ma w ofercie tarcz zderzaków bardziej zbliżonych do reala? Przecież w wagonach Res dawali też tarcze prostokątne o normalnych rozmiarach....

zd_res.jpg


Jakieś "modelarskie kalectwo" opanowało ST44 od Roco....
Próbują gonić za Gagarem PIKO, modyfikują coś tam w wózkach, dokładają uchwyty przy lampach, a tarcz zderzaków nie potrafią wymienić....
 
Ostatnio edytowane:

am-70

Znany użytkownik
Reakcje
5.676 102 1
Zastanawia mnie czym kierował się ten ktoś w Roco, że akurat w wersji PKP Gagarina dowalił tak krowiaste tarcze zderzaków (w wersjach z prostokątnymi tarczami). Czy Roco nie ma w ofercie tarcz zderzaków bardziej zbliżonych do reala?
Najdziwniejsze jest to, że Roco w przedostatnim modelu (ST44-324 PKP Cargo - 73778), potrafiło zamontować prawidłowej wielkości tarcze zderzakowe. Dlaczego w najnowszym produkcie tego nie zrobiło:niepewny: To jest pytanie...
ST44-324.png
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.039 18 0
Najdziwniejsze jest to, że Roco w przedostatnim modelu (ST44-324 PKP Cargo - 73778), potrafiło zamontować prawidłowej wielkości tarcze zderzakowe. Dlaczego w najnowszym produkcie tego nie zrobiło:niepewny: To jest pytanie...
Są pytania bez odpowiedzi i to pewnie będzie jednym z nich. Fleischmann również robi czasem takie hocki, gdzie mając odpowiednie formy dla różnych elementów danego typu wagonu potrafi poukładać je tak, że robi się fikcja zamiast możliwego kształtu bliskiego rzeczywistości. Biorąc pod uwagę, że to jedna i ta sama firma, to odpowiedź na brak odpowiedzi nasuwa się sama. Bo tak.
 

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
W starym modelu ST44-985 były właśnie takie wielkie tarcze zderzakowe, w dodatku na stałe. Żeby zamontować inne, musiałem je ordynarnie wyciąć. Czy tu też tak jest?

Oni jakoś cofnęli się w czasie z tym modelem. Zaginęła im nowsza dokumentacja, czy jak?
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.913 24 8

PP1970

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
2.841 86 0
pod koniec sierpnia na stronie firmy PIKO zamieszczono zdjęcie gotowego modelu (PIKO 54445):
No właśnie - a "Voraussichtlicher Liefertermin: Ende Oktober 2021"

Robiłeś kiedyś ładne zestawienia danych :) Czy masz informacje i próbowałeś sporządzić podsumowanie, kiedy ostatnio wyprodukowane modele PIKO pojawią się w sklepach?

Mam na myśli te już wyprodukowane - pojawia się coraz więcej zdjęć gotowych modeli, więc rozumiem, że to już są pewniaki.



Czy są tu osoby zorientowane na tyle, by pokusić się o podsumowanie, kiedy ostatnio wyprodukowane modele PIKO pojawią się w sklepach?

Pojawia się coraz więcej zdjęć gotowych modeli, niektóre z sierpnia. Mamy październik, a nadal nie ma ich w sprzedaży.



już są zapowiedzi, że Piko ostro w górę od nowego roku
Identyczne zapowiedzi były dokładnie rok temu. Ceny będą szły w górę, podobnie jak ceny praktycznie wszystkiego. Twarde waluty drożeją dosłownie w oczach i myślę, że to dopiero początek. Jeśli ktoś odkłada pieniądze na modele (czy na cokolwiek), moim zdaniem powinien w tych oszczędnościach wprowadzić strefę wolną od złotówki ;)

Tym niemniej, ceny na stronach PIKO nie są praktycznie nigdzie stosowane. Widać, że sklepy mogą i chcą sprzedawać taniej, niż PIKO sugeruje. Co w sumie jest niezłym chwytem, bo wielu ludzi rozumuje "ale super, dostałem taniej" :D
 
Ostatnio edytowane:

ralph80

Aktywny użytkownik
Reakcje
566 3 2
To jeden z przykładów nieaktualizowania informacji przez modelmanię.
PIKO już od jakiegoś czasu pokazuje koniec grudnia (co w praktyce oznacza styczeń)
Zobacz załącznik 835057
Grudzień jeszcze nie minął - a status na stronie PIKO zmienił się na "noch nicht bekannt" Czyli kolejną znamy nowość na 2022? ;) Czy to celowy zabieg aby ten model ET21 już kupować po nowych (czyt. wyższych) cenach na 2022?
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
W starym modelu ST44-985 były właśnie takie wielkie tarcze zderzakowe, w dodatku na stałe. Żeby zamontować inne, musiałem je ordynarnie wyciąć. Czy tu też tak jest?

Oni jakoś cofnęli się w czasie z tym modelem. Zaginęła im nowsza dokumentacja, czy jak?
Mam ST44 985 i zderzaki są demontowane. Ale ich nie wymieniałem tylko trochę przyciąłem.
20180423_103631(1).jpg
 
OP
OP
Remaj12

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Czyżby pojawiły się Koleje Mazowieckie od Roco? Nie bardzo rozumiem informację poniżej ?

Zobacz załącznik 843232
Nie, modele są jeszcze niedostępne. Teoretycznie mają być w listopadzie, a czy tak się stanie... obstawiałbym raczej grudzień lub nawet styczeń (Roco też ma spore opóźnienia) - czas pokaże kiedy finalnie będą dostępne. Odnośnie zrzutu ekranu - to zdecydowanie błąd na stronie sklepu, z resztą już usunięty (sprawdziłem 1 minutę temu).
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Nie bardzo wiadomo o jaki silnik Koledze @KrystianoV6 chodzi. Ja mogę się domyślać że o nowy silnik Roco. Mnie ten temat też intryguje zwłaszcza że tutaj padły podejrzenia że jest to jakiś tani chiński produkt coś podobnego czego używa Piko. Czy koledzy którzy już mają model ST44 360 i przy okazji zaglądania do środka byli by tak uprzejmi żeby silnik wyjąć i obfotografować a także w miarę możliwości pomierzyć.
Na karcie części zamiennych jest tylko grafika która nie koniecznie musi oddawać rzeczywisty wygląd tego silnika. Ja mam podejrzenia że może to być kolejna modyfikacja istniejącej konstrukcji silnika pięcio biegunowego. Z tym że zmieniono sposób wykonania obudowy stojana. Jeżeli rzeczywiście zachowano możliwość wymiany szczotek to pewnie tylna część jest wykonana podobnie jak w dotychczasowej konstrukcji. Na to mogą wskazywać sprężyny do łączenia elektrycznego z płytką chociaż w tym przypadku są one różnej długości. Jednak nie chcę spekulować bo coś pewnego można powiedzieć dopiero po obejrzeniu jak to wygląda w rzeczywistości.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 521

Podobne wątki