• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2021

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.391 28 2
Te wraki w Jaworzynie są mi znane, ale dziękuję. Kopałem za czymś z okresu eksploatacji i nic... myślałem, że może ktoś już coś namierzył.
 

Bernard Sobczyk

Aktywny użytkownik
SKMK
Reakcje
520 14 1
Powiem szczerze, że mnie też "kusi" takie zestawienie... niestety nie wiem na ile jest prawdopodobne. Jeśli chodzi o przydział to mamy zgodność. Jeśli chodzi o daty ostatnich napraw - teoretycznie też. W zasadzie jedyna wątpliwość to kiedy przypadała następna naprawa wagonu bagażowego. Jeśli ostatnia jego naprawa zakończyła się 30 grudnia 1974 roku to następna przypadała... dwa czy trzy lata później? Na wagonie niestety nie ma podanej daty kolejnej planowanej naprawy. Jest za to podana data poprzedniej naprawy, w tym przypadku średniej, zakończonej w październiku 1972 roku, a więc nieco ponad 2 lata wcześniej, które rozłożyłbym jako: 2 lata eksploatacji + okres odstawienia do czasu rozpoczęcia kolejnej naprawy + czas naprawy. Czy zatem należałoby przyjąć, że wagon miał dopuszczenie do ruchu na 2 lata i po wyłączeniu z eksploatacji pod koniec 1976 roku mógł zostać wysłany do kolejnej naprawy? W pełni satysfakcjonujące nas byłoby, gdyby wagon miał dopuszczenie do eksploatacji na okres 3 lat, wówczas mógłby się teoretycznie pojawić w składzie pociągu z lata 1977 roku, w którym byłyby również 2 fabrycznie nowe wagony typu 120A, które opuściły bramy wrocławskich zakładów Pafawag w drugiej połowie marca tego roku. Oprócz tego dylematu pozostaje jeszcze kwestia "konia". Model SP42-043 "odpada", bowiem pierwowzór otrzymał urządzeń radiołączności pociągowej podczas naprawy rewizyjnej R4 wykonanej przez ZNTK Nowy Sącz, ukończonej 30 września 1979 r., a model posiada na dachu imitację anteny, wchodzącej w skład wspomnianych urządzeń. Gdyby usunąć ją z dachu i zmienić na modelu datę ostatniej naprawy okresowej, to można by model "cofnąć w czasie" najwcześniej do momentu zakończenia naprawy rewizyjnej R2 wykonanej przez ZNTK Poznań zakończonej 10 kwietnia 1976 r., co pod kątem zestawienia pociągu z 1977 roku pozwoliłoby na wykonanie modelu SP42-043 z interesującego nas okresu eksploatacji pierwowzoru tegoż "kociołka". Jako ciekawostkę warto dodać, że to właśnie podczas naprawy rewizyjnej R2 lokomotywa otrzymała górne reflektory, a zatem dalsze "cofanie w czasie", np. do stanu fabrycznego z drugiej połowy grudnia 1973 roku, wymagałoby głębszej ingerencji w model, czyli usunięcia górnych reflektorów. Zatem jeśli nie SP42-043 to... mamy w ogóle jakąś alternatywę? Podejrzewam, że pan @Bernard Sobczyk będzie mógł pociągnąć planowany przez siebie skład jednym z przerobionych przez siebie modeli parowozów - czy dobrze przejrzałem Pańskie zamiary?
Z Gdyni do Lęborka leciał planowo Ty2 z MD Lębork i sądzę, że na makietę Ty2-967 będzie tu idealny :) A z Kościerzyny do Gdyni, mimo wszystko podejrzewam, że SP42. Co do rewizji bagażowego. Do szczęścia do składu brakuje starej jedynki tylko :) Co do rewizji. Nie da się zrobić ideału, ale odtworzenie ilościowe i jakościowe trgo charakterystycznego składu i tak daje satysfakcję.
 

Aurel

Aktywny użytkownik
Reakcje
153 10 0
Miałem na myśli dokładnie dwa wagony, numery katalogowe 76778 oraz 76777 zapowiadane na koniec 2020, potem przesunięte na luty 2021, a teraz nie wiadomo na kiedy. Nic nie słychać o nich.
Trzeci wagon 76806 będzie później.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 320
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 521

Podobne wątki