• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

HMG

Aktywny użytkownik
club 0
Reakcje
757 12 1
Udowodnienie tezy, że w modelu Roco "geometria dachu to nie do końca to" może być nieco trudne. Ja się pobawiłem 15 sekund w programie graficznym (zdjęcia referencyjne ukradzione ze sklepu przystaneksklep.pl oraz z wpisu kolego ffox) i wyszło mi coś takiego:

bautzen_dach.jpg


Linia dachu ze zdjęcia nie pokrywa się w 100% z modelem, ale też wykresliłem ją na oko trzema kliknięciami, bazując na średnio wyraźnym zdjęciu. Jak dla mnie jest to wystarczający dowód, że jednak nie było zdrady i model jest prawidłowy.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
693 38 0
Tak.Jest to model realistycznego wagonu używanego przez P.P.
"Za komuny"wszystkie przesyłki realizowane przez P.P. pomiędzy placówkami pocztowymi na terenie kraju realizowane były właśnie za pomocą kolei,jednak właścicielem wagonów-ambulansów była P.P.:)
Poczta Polska nie używała wagonu zaprezentowanego przez Tilliga. Proszę nie powielać bzdur. To nie jest realistyczny wagon używany przez P.P.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
A może kolega DieselPower napisać, co "nie do końca jest to"?
Uśmiałem się.

Zastanawiam się po jaką ch.......ę używać stwierdzenia "to nie jest do końca to" - skoro tak naprawdę jak się pociągnie za język, to okazuje się nagle że jest to "subiektywne odczucie" wygłaszającego tezę, a nie fakt na który jest 100% potwierdzenie.... Moim zdaniem używanie na forum takich stwierdzeń wprowadza tylko niepotrzebny zamęt, bo u niektórych osób mogą wystąpić wątpliwości co do poprawności wykonania danego modelu. Owszem - każdy ma gały i widzi co widzi, ale nie widzę powodu by pisać coś co się nie wie na 100%.... to już lepiej nic nie pisać jak się nie wie, albo przynajmniej dodać "wydaje mi się, że"....
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
Dobrze, że już mamy za sobą codzienną dawkę, twoich porannych( tak codziennie około siódmej) niezwykle dla wszystkich cennych wynurzeń. Na pewno jest ci teraz lżej. Otóż jak ja zobaczyłem wagon w sklepie również miałem wątpliwości, co do geometrii dachu. Takie subiektywne odczucie. Dlatego zadałem pytanie i otrzymałem odpowiedź. Daruj sobie ripostę. Przynajmniej do jutra rana :)
 
Ostatnio edytowane:

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
Dobrze, że już mamy za sobą codzienną dawkę, twoich porannych( tak codziennie około siódmej) niezwykle dla wszystkich cennych wynurzeń. Na pewno jest ci teraz lżej. Otóż jak ja zobaczyłem wagon w sklepie również miałem wątpliwości, co do geometrii dachu. Takie subiektywne odczucie. Dlatego zadałem pytanie i otrzymałem odpowiedź. Daruj sobie ripostę. Przynajmniej do jutra rana :)

Łukasz, a który to taki filozof, bo już się pogubiłem ?
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
Gratuluje wiedzy na temat wyglądu ambulansów czy tez wagonow pocztowych na PKP,czapki z głów
Szanowny młody kolego.
Twoja wiedza o tych wagonach ma się nijak do do mojej.:mad:
Odnosiłem się tylko i wyłączne do wagonu realistycznego (prawdziwego) które przez 30 lat do stycznia 2011 r.miałem przyjemność prowadzić wraz z pociągami w których składy wchodziły.Z budowy wagonów i lokomotyw byłem szkolony i zdawałem co dwa lata egzaminy.
Wielokrotnie bywałem zewnątrz jak i wewnątrz (usuwałem awarie,tak na stacji jak i na szlaku)
Natomiast Twoja wiedza w tym temacie ogranicza się tylko do zdjęć i opisów (nie zawsze prawdziwych) znalezionych w necie.
Jeżeli wiesz coś więcej,ciekawych szczegółów,to proszę podziel się nimi z nami lecz bez korzystania z netu bo tutaj sam potrafię szukać:niepewny:.
 
Reakcje
438 294 188
Szanowny młody kolego.
Twoja wiedza o tych wagonach ma się nijak do do mojej.:mad:
Odnosiłem się tylko i wyłączne do wagonu realistycznego (prawdziwego) które przez 30 lat do stycznia 2011 r.miałem przyjemność prowadzić wraz z pociągami w których składy wchodziły.Z budowy wagonów i lokomotyw byłem szkolony i zdawałem co dwa lata egzaminy.
Wielokrotnie bywałem zewnątrz jak i wewnątrz (usuwałem awarie,tak na stacji jak i na szlaku)
Natomiast Twoja wiedza w tym temacie ogranicza się tylko do zdjęć i opisów (nie zawsze prawdziwych) znalezionych w necie.
Jeżeli wiesz coś więcej,ciekawych szczegółów,to proszę podziel się nimi z nami lecz bez korzystania z netu bo tutaj sam potrafię szukać:niepewny:.
A to znaczy ze ten wagon tilliga jest tym wagonem który jeździł w PKP tudzież jako wagon pocztowy
Proszę zatem pokazać lub wkleić link z wagonem w tej formie tak jak wyprodukował go kolejny raz Tillig
Poniższy screen wypowiedzi starszego egzaminowanego kolegi i reakcje na jego wypowiedz w tym temacie są jednoznaczne
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Twoja wiedza o tych wagonach ma się nijak do do mojej.:mad:
Odnosiłem się tylko i wyłączne do wagonu realistycznego (prawdziwego) które przez 30 lat do stycznia 2011 r.miałem przyjemność prowadzić wraz z pociągami w których składy wchodziły.
Nikt chyba nie kwestionuje wiedzy kolegi @Bolesław 102 na temat kolei. Nie zmienia to jednak faktu, że model Tilliga odwzorowuje prawdziwy wagon pocztowy typu, który nigdy nie był w służbie Poczty Polskiej na PKP. Zacytuję tu samego siebie:
Dziwi mnie natomiast dyskusja o wagonach pocztowych Tilliga. Była już na ich temat dyskusja na forum i wydawałoby się, że powszechnie znany jest fakt, iż modele te są fikcyjne, bo odzwierciedlają wagon budowany dla DR na podstawie dokumentacji niemieckiej przez fabryki w Jugosławii i na Węgrzech. Wagony pocztowe budowy jugosłowiańskiej dla PKP, jak również pocztowe wagony polskie wyglądały trochę inaczej,
 
Reakcje
438 294 188
Szanowny młody kolego.
Twoja wiedza o tych wagonach ma się nijak do do mojej.:mad:
Odnosiłem się tylko i wyłączne do wagonu realistycznego (prawdziwego) które przez 30 lat do stycznia 2011 r.miałem przyjemność prowadzić wraz z pociągami w których składy wchodziły.Z budowy wagonów i lokomotyw byłem szkolony i zdawałem co dwa lata egzaminy.
Wielokrotnie bywałem zewnątrz jak i wewnątrz (usuwałem awarie,tak na stacji jak i na szlaku)
Natomiast Twoja wiedza w tym temacie ogranicza się tylko do zdjęć i opisów (nie zawsze prawdziwych) znalezionych w necie.
Jeżeli wiesz coś więcej,ciekawych szczegółów,to proszę podziel się nimi z nami lecz bez korzystania z netu bo tutaj sam potrafię szukać:niepewny:.
Nie ma jak próbować pokazać swoją wyższość w temacie kolei w Polsce tylko dlatego bo niby jest się starszym i podobno egzaminowanym pracownikiem który miał styczność z wagonami rożnego rodzaju jeżdżącymi po naszym pięknym kraju
Otóż wyobraź sobie podobno egzaminowany i starszy kolego ze miałem okazje widzieć średnio raz w tygodniu rzeczywisty wagon pocztowy zreszta starszego typu wagony także jak również wagon do przewozu rowerów i inne
Jak to mówią pycha kroczy przed upadkiem
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki