• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2020

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Nawet co trzy - też z uwagi na kocioł.

Raczej będzie to wersja po rewizyjnej w Nowym Sączu w 1990 roku - czyli oliwkowa, pomarańczowy pas z białą obwódką i czerwone zgarniacze. I tak była ze trzy lata. Przy częstych rewizjach bywało, że nie odnawiano malatury w całości, a tylko część, na przykład pasy albo tylko "kolor główny".

A i jeszcze na marginesie wspomnę: gliwicka EU07-123 też może mieć czerwone zgarniacze z białymi obwódkami, wcale bym się nie zdziwił.....
No tak to by wyjaśniało już niezbyt świeży wygląd lokomotywy w roku 1995. W ZNTK-ach raczej nikt częściowo nie malował lokomotyw. Podejrzewam że ten cały folklor został szybko odtworzony po naprawie przez stałą załogę, bo wtedy jeszcze lokomotywy były przypisane do stałych maszynistów. Ja akurat aż tak przesadnie pstrokatych lokomotyw nie lubię ale to rzecz gustu.

Natomiast EU07 123 jeśli będzie miała czerwone zgarniacze z białymi obwódkami to akurat będzie wyglądała ładnie. Dla mnie "must have" z kilku powodów.
- Lokomotywa z IV epoki.
- Stacjonowała wtedy w MD Gliwice (gdzie i ja pracuję a raczej w tym co obecnie z tego zostało)
- Lokomotywa legenda, która była jedną z najczyściej utrzymanych lokomotyw na sieci PKP. Wielu kolegów z pracy na ten model już ostrzy sobie zęby, nawet ci którzy nie mają żadnych innych modeli. Warto też ocalić od zapomnienia nazwisko maszynisty który najbardziej dopieszczał tą lokomotywę był nim Stefan Bunar. Niestety nie miałem okazji z nim pracować bo wtedy pracowałem w trakcji spalinowej.
Warto też dodać że modelu EU07 123 w zasadzie nie powinno się patynować może z wyjątkiem dachu i to nie całego, bo wtedy powstanie model o wyglądzie niezgodnym z oryginałem;).
 
Reakcje
41 1 0
Natomiast EU07 123 jeśli będzie miała czerwone zgarniacze z białymi obwódkami to akurat będzie wyglądała ładnie. Dla mnie "must have" z kilku powodów.
Patrząc na katalog PIKO i rysunek poglądowy do EU07-123 widać tam czerwone zgarniacze z białą obwódką.
Wychodzi więc na to, że producent zwrócił uwagę na ten szczegół :)
Ciekawi mnie natomiast data rewizji jaka będzie na modelu.
 

Hornet

Aktywny użytkownik
Reakcje
21 0 0
Za to będzie kolejny "licznie reprezentowany" ex Bromberg. Dobrze jedynie, że zapowiadany jest w rasowej epoce IIIc (były już w IIIc* przejściowej i IIIb). Wizualizacja wygląda na sporządzoną na podstawie realnej dokumentacji, nie zanosi się na mistyfikację. Ale co fizycznie wyjdzie, czas pokaże.
Znając ROCO będzie pewnie to ten sam wagon co ROCO 66640 (https://www.dcc24.eu/node/874/15 http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Roco+66640+Wagon+towarowy+kryty+Bromberg)
Ciekawe czy chociaż numer zmienią...
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Znając ROCO będzie pewnie to ten sam wagon co ROCO 66640 [...]
Ciekawe czy chociaż numer zmienią...
No właśnie raczej nie ten sam, lub też ewentualnie z podmienionymi cyframi w numerze - dlatego pisałem o wizualizacji.
Na wizualizacji oznakowanie jest z trochę późniejszego okresu (już bez orła), stąd nowa data rewizji (i ważenia) a numer też jest całkowicie nowy, wcześniej nie występujący na wypuszczonych modelach. Są więc szanse na pełnoprawny model, ale jak wcześniej wspomniałem - czas pokaże.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.039 18 0
I nawet jest wagon Res pomalowany w barwy PKP Trix 24553:
https://memoba.at/ctg_mediaarchiv/PDFKATALOG/DE_Trix_H0_nh2020_Internet.pdf

A z Brombergiem owszem może być różnie - a jak będzie zobaczymy jak się ukarze. Bo dyskutowanie nad wizualizacjami do niczego nie prowadzi.
W końcu. Ten link średnio działać chce.

Trix widzę wypuszcza Res-a w H0 wraz z zapowiedzianą w zeszłym roku wersją w skali N. Kilku N-karzy pozazdrości wersji z IV epoki ;)
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Czyli mała zabawa - znajdź kilka szczegółów. Szkoda. Podobnie jest z cysterną z Nakła.
A na cysternie z epoki IIIb, przynajmniej na rysunku, który był prezentowany wcześniej, data (następnej) rewizji nie grała z datą "następnej rewizji hamulców i maźnic". A nie wiadomo jak realizmem spójności pozostałych oznaczeń (numer inwentarzowy, przydział, itp.).

Niestety, tak jakoś wyszło, że Exactowi malowanie modeli PKP projektował tym razem jakiś kopytkarz. Ale na szczęście, to już się nie powtórzy. PMR znów doradza.
Czyli należy założyć, że 4 dotychczas zapowiedziane modele cystern (20544 do 20547) nie są (będą) objęte doradztwem K. Koja?
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
PIKO ogłosiło na facebooku:
Zapewne wiele osób ucieszy fakt pojawienia się 2 nowych wagonów 120A, tym razem ze stacji Gdynia. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą. Wagony dedykowane są do lokomotywy SP42-043 PIKO 59473 - IVb - Malowanie fabryczne
1579282394301.png

1579282416345.png
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 408
Tabor 10

Podobne wątki