• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.161 68 6
Tylko nie jedźcie czasem do sklepu w Rybniku po nie... całowanie klamki gwarantowane. Sklep stacjonarny nieczynny do 30 sierpnia a na stronie ani słowa o tym.
Dobrze że niedaleko byłem bo bym się trochę zagotował :(
 

PingwinRico

Znany użytkownik
Reakcje
4.017 23 2
Przystanek - Sklep Hobbystyczny
Na jesieni ukaże się kilka nowości TILLIG Modellbahnen GmbH w skalach H0 i TT, wyprodukowanych na specjalne zamówienie polskiego dystrybutora - AMC Hurtownia Modelarska.
Wszystkie modele będą limitowane (nie będą wznawiane) i dostępne jedynie w Polsce. Zapraszamy do rezerwacji


Zapowiedź. Planowana dostawa: wrzesień 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy: 027949 Ci
Stacja: Jelenia Góra
Dyr. Wrocław
Rewizja ZNTK Opole 26.10.53
165,00 zł
69335275_692722437862613_1128600419069591552_n.jpg

______________________________________

Planowana dostawa: listopad 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy 383 093 Wdoh
Rewizja ZNTK Stargard 24.8.57
Wynajem dla: Zakłady Przemysłu Azotowego „Kędzierzyn”
159,00 zł
69293154_692722471195943_3908957720157356032_n.jpg

________________________________________
Planowana dostawa: październik 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy 000 1034-1 Uh (Rnh)
Stacja Bierawa
Dyr. Katowice
Rewizja ZNTK Bydgoszcz 14.8.69
Wynajem dla: Zakłady Przemysłu Azotowego „Kędzierzyn”
152,00 zł
69990464_692722504529273_9169303307745755136_n.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy 000 1034-1 Uh (Rnh)
Stacja Bierawa
Dyr. Katowice
Rewizja ZNTK Bydgoszcz 14.8.69
Ta cysterna to chyba raczej epoka IV, a nie III: ma 12-cyfrowy numer UIC (21 51 000 1034-1) i datę z 1969 roku, czyli epoka IVa.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Strzeżcie się Bracia ! ....

I węglarka , na PKP : Wdoh ex węgiersko-austriacki Ke na DRB seria Om Ludwigshafen/Münster
I kwasiarka Uh ( Rnh) ...
To oczywiście po za opisem wykonanym przez PMR ... hybryda i kundel ...
Obie konstrukcje są prawdziwe tylko do połowy wagonu , mam tu na myśli skrzynię i budkę z barierką w przypadku węglarki oraz walczak z budką w przypadku kwasiarki ... bo tu i układ drabinek i chodnic jest wątpliwy .
Otóż była NRD-owska firma Tillig ( w moim mniemaniu Europejski Lider Narzucania Cen w Stosunku do Jakości i Zgodności do Oryginalu ! )
Przejęła swego czasu formy po upadłym o NRD-owskim rodowodzie Sachsenmodelle ( firma dogorywała pod zarządem komisarycznym , a właściciele przepoczwarzyli się w firmę ... Heris ) .
I na początku niemrawo wydawała modele Sachsenmodell już pod swoją marką .
Przegapiła lata jeszcze stosunkowo nie dużej różnicy technologicznej form Sachsenmodell w stosunku do innych producentów , przegapiła lata częściowej niewiedzy hobbystów na rynku niemieckim ( można było do pewnego momentu wciskać im idiot-kit ) ... a przede wszystkim koniunkturę na wszystko co ma napis PKP na rynku polskim !
Dopiero w ostatnich latach ktoś tam się ocknął i zauważył że istnieje takie coś jak zróżnicowanie modelu pod kątem malowania/zarządu , epoki i numeracji .
Z "pomysłu" zróżnicowania malowania Tillig zaczął od pewnego momentu intensywnie korzystać ... wietrząc w tym możliwość nieograniczonej produkcji ....
I mamy od kilku lat wysyp ... w wielu malowaniach hybryd i kundli Sachsenmodelle pod marką Tillig.
Węglarki ex O Halle ,koksiarkę , platformy 2 oś , cysterny , kwasiarki i najnowszą węglarkę ex Ke w PKP !


Otóż Kluczem do Analizy tych "modeli" jest ... Jedno bolesne pytanie ... :LOL:
" Czy jak zawsze ! Od 40 już lat ! ... Zastosowano to samo podwozie i też z błędami w stosunku do oryginału ! od NIEUDANEJ pod względem proporcji węglarki O Halle DRG Sachsenmodell ... ?! "
Odpowiedzi chyba nie trzeba pisać ... wcześniej Sachsenmodell - m.in z tego powodu tak nie ceniony na rynku niemieckim - a dziś Tillig - w stosowaniu tego "podwozia" do wszystkiego , nawet do nowo opracowanego modelu jakim jest węglarka Ke -
Byli i są niezmienni na zasadzie : Po co opracowywać podwozie modelu ? :podstepny: Skoro mamy jakieś podwozie ... ;)


Dlatego Bracia niech rozsądek i wstrzemięźliwość ma opiekę nad Waszymi portfelami !
Strzeżcie się ! ... bo demon o imieniu T .... krąży z workiem pełnym hybryd i kundli .... :obcy:


PS 1
... i owszem niechby tego rodzaju pół-modele były ale w segmencie Hobby
W przedziale cenowym 8 - 15 EUR czyli
35 - 65 ZŁ ....


Ps 2
Pewnym zobrazowaniem niech będzie STATYSTYKA taboru jaki posiadam .
Jeszcze zaledwie dekadę temu posiadałem 38 wagonów Sachsenmodelle ... dziś jest ich ...
5 !
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
A co do tego pierwszego, wagonu pasażerskiego...czy ktoś jest w stanie coś więcej powiedzieć? Pewnie to jakiś ex-DRG.
Na 1 rzut oka to jest to ujednolicona produkcja z lat 20 w Niemczech przed hitlerowskich : Nebenwagen .
Forma opracowana ca.300 lat technologicznych ! ( ca.30 kalendarzowych ) temu też przez Sachsenmodelle - toporna i uproszczona .
Cena :D biorac pod uwagę ceny dwukrotnie większych 4 oś. wagonów ESU czy Brawa zawierających dziesiątki więcej elementów i wykonanych w aktualnej technologii kosztujących 240 - 265 ZŁ
Cena powinna nie zawierać " 1 " - " jedynki " na przodzie ...czyli samo 65 ZŁ ... :cool:
No chyba że weźmiemy pod uwagę że mamy do czynienia z Europejskim Liderem Narzucania Cen w Stosunku do Jakości i Zgodności do Oryginalu - to wtedy jest uzasadniona ... :cool:
Krótko mówiąc w przypadku tych 3 wagonów : osobowy kl.3 , węglarka i kwasiarka mamy do czynienia z czysto marketingowym pomysłem na zarobienie pieniądza w czym ma pomóc zamieszczona straszak-informacja :eek: obliczona na Waszą psyche : " lymyt edyszyn " :eek: ...
....... :ROFL::ROFL::ROFL:


Szanowni Koledzy ! - Wszyscy ! nawet Ci którzy posądzają mnie o wszelakie niecnotliwości ! ;)
Skupmy się finansowo Polskim Taborze i Trakcji firm Piko , Albert Model - PMR i Robo !
Plus produkcji obcego , obecnego na PKP ale na najwyższym technologicznym poziomie : Brawa , Exact Train i zbliżający się ESU .
Solidarnie ignorując propozycje obliczone cenowo i psychologicznie na idiot-klienta któremu wciska się technologię-atrapę z przed 400 lat technologicznych ....
To przełoży się pod każdym względem na naszą korzyść !


Dziękuję Czytającym moje 2 dzisiejsze posty ...
Zabieram się za montaż węży i haków na Duisburgi/Om37 DB EUROP Exact Train wszystkie z metalowym podwoziem !
W tym jeden z Kopalni Sophia Jacoba DB EUROP .... (y)



 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
(... )
A zastanawialiście się skąd ma te wszystkie sensacyjne wiadomości. (... )
Właśnie ! Słusznie i sensacyjnie ;) postawione pytanie ...
Ponieważ może to pytanie stawiają sobie też inni ...

Dla których ważna jest treść i nie widzą w tym tylko "sensacji" ...
Odpowiadam Innym i Pawłowi R ;) :

Z 10 częściowej już monografii opartej na pracy kilku autorów wybitnych znawców niemieckiego taboru towarowego - pracy prowadzonej od 1996 r konsekwentnie do dziś ... ! :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja:

Co ciekawe odnoszenie oryginału konstrukcji do modeli - przede wszystkim w HO ! oraz TT jest istotną częścią ich wiekopomnej pracy . ( dla niemieckich hobbystów temat zgodności modelu z oryginałem to poważny temat ! ) :obcy:
Rozdziały związane z poszczególnymi rodzajami i typami wagonów podparte są :
- znakomitym wysokiej jakości archiwalnym materiałem zdjęciowym
- statystyką danego wagonu
- zbiorczą statystyką taboru towarowego w poszczególnych latach DRG / DRB / DB / DR / DBAG zilustrowaną dodatkowo wykresami !
- zakresem numerycznym w poszczególnych epokach
- zakresem numerycznym związanym z prywatnymi właścicielami np. cysterny OLEX , SHELL, VTG etc.
- danymi technicznymi
- wykazem producentów
- szczegółowym opisem zmian w poszczególnych partiach produkcji
- opisem konstrukcji z wyszczególnieniem wielu aspektów konstrukcji w odniesieniu do konkretnego modelu HO !
- wykazem błędów producentów modeli HO
- oceną porównawczą jeśli dany model wagonu został wykonany przez więcej niż jednego producenta

- znakomitymi rysunkami poglądowymi wykonanymi w ... HO ! zawierąjacymi wymiary oryginału w mm oraz wymiary przeliczone na skalę HO i TT ! do jednej dziesiątej mm !
- monografia zawiera polskie konstrukcje przedwojenne obecne na DRB / DB / DR oczywiście też z rysunkami i zdjęciami archiwalnymi w oznaczeniu niemieckich zarządów
- przykładami konwersji wagonów HO z typu na inny typ
- .....
... itd itp etc etc .... dalej pisał nie będę , jednym to wystarczy a inteligentnych inaczej i tak nie przekona .


W oparciu o taką bazę informacji ... wystarczy wziąć dany model do ręki ... albo kilka modeli wykonanych na przestrzeni 20 czy 40 lat jak w przypadku Sachsenmodelle czy Tillig . I wyciągnąć proste wnioski ...
Następnie zachować je dla siebie ... albo napisać na forum ...


PS ... dlaczego tak drążę temat wagonów i piszę o tym ? ... bo zależy mi na poklasku na forum ? ... bo chce być guru ?
...autorytetem ? .....


:LOL: :LOL: :LOL:

PS ... coś Wam powiem Szanowni ... to się już dawno przestało opłacać czasowo i coś z tą aktywnością na forum trzeba zrobić !
Od początku lata 2019
przestałem pisać o nadchodzących nowościach PKP ... o tendencjach rynku i nadchodzących przetasowaniach na rynku HO PKP
( pisałem-ujawniałem tyle ile mogłem - były o to pretensje do mnie )
Od dziś przestaje pisać o zgodności modelu z oryginałem ...
Komu zależy to kupi sobie monografię - całość pod choinkę !
I poświęcicie ... własny czas ... chcąc być zorientowanym i nie dymanym przez producentów idiot-modeli ... :D
A ja odzyskany czas z forum podzielę między GiGi , miniaturową kolej ... i częstsze dystanse do Mostówki ( 120 km w obie strony ) odzyskując możliwość ubrania za ciasnych koszul i spodni ...
Wszyscy na tym skorzystamy !


Jeszcze raz dziękuję Czytającym moje posty mając nadzieję że pomogłem niektórym z Was chcącym przejść z pozycji idiot-klienta do pozycji profesjonalisty-kolekcjonera !

Dracula .






 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Dla których ważna jest treść i nie widzą w tym tylko "sensacji" ...
Odpowiadam Innym i Pawłowi R ;) :

PS ... coś Wam powiem Szanowni ... to się już dawno przestało opłacać czasowo i coś z tą aktywnością na forum trzeba zrobić !
Od początku lata 2019
przestałem pisać o nadchodzących nowościach PKP ... o tendencjach rynku i nadchodzących przetasowaniach na rynku HO PKP
( pisałem-ujawniałem tyle ile mogłem - były o to pretensje do mnie )
Od dziś przestaje pisać o zgodności modelu z oryginałem ...
Komu zależy to kupi sobie monografię - całość pod choinkę !
I poświęcicie ... własny czas ... chcąc być zorientowanym i nie dymanym przez producentów idiot-modeli ... :D
Ja doceniałem ten czas kolegi poświęcony na to by klepnąć czasem tych kilka zdań na temat danego modelu, jego zgodności z oryginałem. A że czcionka taka czy owaka.... bez przesady. Narzekanie na to jest zwykłym malkontenctwem.... więc generalnie nie dziwi, że po pewnym czasie masz dość tych o pretensji. Szkoda, bo wykruszają się z pisania osoby, które wskazywały jakieś niuanse, które czasem trudno zauważyć - nawet z czystej ciekawości fajnie było to wiedzieć "z pierwszej ręki"... a nie zawsze łatwo wszystko można w necie znaleźć.
Czytanie, że wazelina.... i takie tam.... to już zwykła złośliwość była. Nikt nikomu w tyłek nie wchodził, a postrzeganie tak tego zwykłą, niepotrzebną nadinterpretacją było. Widać kolega za bardzo 'błyszczał' i niektórych w oczy kuło.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 39
Tabor 349

Podobne wątki