• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

SP47-001

Aktywny użytkownik
Reakcje
242 12 4
Roco jest zdecydowanie lepsze od pikowskiego "Expert" - m.in. zdecydowanie lepiej odwzorowane wózki, przestrzenne poręcze, wycieraczki. Ogólnie jakościowo wypada lepiej od Piko.
62110303_328119564755775_6170221455624634368_n.jpg Moje małe porównanie - po lewej Piko (Euro 2012-Niemcy, DarekW), po prawej "klasyczne" Intercity - Roco.
62139186_346181779289951_364449024700317696_n.jpg 61926540_444234329725645_4537055322367328256_n.jpg
61832580_1629275153872878_5742414383338749952_n.jpg 61845372_2349078502083513_7517023088257531904_n.jpg
Jak napisałem wyżej - szkoda, że nie Roco, ale nie ma co narzekać - fajnie, że będzie Husarz w tym malowaniu w standardzie "Expert", a nie "Hobby". :)
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Fajna sprawa z tym wznowieniem. A można wiedzieć skąd taka informacja? Pytanie też czy wznowienie ma dotyczyć tego samego numeru, 613 też miała być wznowiona po czym okazało się że to będzie nowy numer?
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Przy okazji info, że będzie, prawdopodobnie też na jesieni, druga edycja ST44-1240 od Piko.
Pytanie też czy wznowienie ma dotyczyć tego samego numeru, 613 też miała być wznowiona po czym okazało się że to będzie nowy numer?
Model PIKO 52804 ST44-12xx też będzie wznowiony z nowym numerem :D ! Informacja bezpośrednio ze źródła - od PIKO Polska.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
To jeszcze ja :D bo węglarek szukam dalej. :devil:
Jeśli komuś przeszkadza, to niech wydzieli wiadomości do tematu o wagonach Schwerin/Nürnberg.
:kawa:
I... czyżby? Czyżby?
Węgiel na Ziemiach Odzyskanych
1947-04-16
http://www.repozytorium.fn.org.pl/?q=pl/node/9241
Najbardziej niesamowite są te szutrówki w składzie zwykłych węglarek. Jednak one i wyglądającą mi na holendra lub belga węglarka przed naszym bohaterem skłaniają mnie do przypuszczenia, że to raczej polski skład.
Jak przypuszczam nieliczne Schweriny i Nurnbergi przetrwały w służbie poza rok 1960, a te które zostały porozpływały się wśród tysięcy innych węglarek. W dodatku zachowane wagony miały zmieniane poszycie burt na drewniane.
Największa szansa by taki wagon zobaczyć istniała w okolicach parowozowni.
To zdjęcie jest dość znane http://www.tog-billeder.dk/.
Ok1 60 rangerer i Krzyz 23.04.1976 .
Natomiast jeszcze większą ciekawostką jest taki wagon na zdjęciu z 23.05.1987 w Zbąszynku, ze strony
http://sentymentalny.com/
http://sentymentalny.com/?page_id=49851
Choć jak widać są to już jego ostatnie lata, jak i pewnie otaczających go parowozów.
Sam zresztą natknąłem się na wrak Schwerina, choć przyciętego do platformy, w pobliżu lokomotywowni w Łazach około roku 2001, z tym że do 2010 już nie dotrwał.
Dodam, że komplecik ten został zrobiony z myślą o zestawieniu z secikiem Nurnbergów i Essen/Breslau wydanym kiedyś przez Parowozika.
Jak do nie dojdzie to postaram się zrobić zdjęcia.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Węglarkowy misz-masz. Widać, że węglarki Omk występują dość licznie. Stacja towarowa Wrocław Brochów (Spar- u. Rangierbahnhof Brockau) rok 1934.
Jeszcze kilka zdjęć modeli tych węglarek ze sklepu Lokomotyw...
FB_IMG_1560502248864.jpg


FB_IMG_1560502254038.jpg
FB_IMG_1560502258902.jpg
FB_IMG_1560502264070.jpg

A w czerwcu mają się u nich pojawić :

_20190614_105227.JPG

Znana jest już więc rewizja mającej się ukazać ST44 - 859.
 
Ostatnio edytowane:

misterZ

Aktywny użytkownik
Reakcje
480 4 1
W Piotrkowie 22-23 czerwca na przed premierze „Polska na Makiecie” będzie można kupić
przedpremierowo kultową Ludmiłę BR232 Ecco Rail firmy ROCO numery katalogowe 52466 i 52467

Lokomotywę oferuje firma, a zarazem sklep " Świat Modeli " będący uczestnikiem w/w imprezy.

1.jpg 2.jpg
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Kolego Remaj12 czy wiadomo już jaki przydział będzie miał nowy ET22-243?
Niestety nie wiem, ale w PIKO wiedzą na pewno. Trzeba by zapytać polskiego przedstawiciela producenta - ja na razie nie uzyskałem odpowiedzi. Powiem szczerze, że osobiście wolałbym przydział wielkopolski, bowiem w tym okresie owa lokomotywa została "przyłapana" przy obsłudze pociągu REGIO spółki Przewozy Regionalne i chcąc w założeniu odwzorować ten skład na makiecie "naciskałem" na PIKO przez chyba dwa lata, aby zrobili model tej lokomotywy.

- źródło: www.et22.com.pl
- autor: AdrianD
- opis: 17 marca 2009 roku - Poznań Główny - ET22-243 z pociągiem osobowym nr 77229 relacji Poznań Główny - Zbąszynek.

2009.03.17. - ET22-243 z poc. os. nr 77229 rel. Poznań Gł. - Zbąszynek, stoi przy peronie 2...jpg 2009.03.17. - ET22-243 z poc. os. nr 77229 rel. Poznań Gł. - Zbąszynek, opuszcza stację po...jpg

10 kwietnia, a więc 24 dni później po wykonaniu powyższych zdjęć lokomotywa została przeniesiona z Wielkopolskiego Zakładu Spółki w Poznaniu do Górnośląskiego Zakład Spółki w Rybniku, a zatem od zakończenia naprawy do zmiany zakładu ów "byczek" należał 42 dni do wielkopolskiego oddziału PKP Cargo. Biorąc powyższe pod uwagę należy stwierdzić, że byłoby nierozsądnym posunięciem ze strony producenta wykonywać model z przydziałem do Poznania, bowiem ograniczałoby to okres odwzorowania pierwowzoru do owych 42 dni lub dłużej - pytanie kiedy lokomotywa dostała nowe naklejki z aktualnym przydziałem? Byłoby to raczej bez sensu, a jedynym powodem, dla którego producent mógłby wykonać ten model z "poznańskim" przydziałem byłoby przygotowanie dedykowanego modelu składu pociągu REGIO, zatem - moim zdaniem - z racjonalnych powodów został wybrany "jednak" przydział z do Rybnika, choć osobiście wolałbym wcześniejszy.

Przy okazji informacja - 5 czerwca nastąpiła fizyczna likwidacja tejże lokomotywy, także możemy się spodziewać, że za jakiś czas ktoś z nas być może "ogoli się nią"... na szczęście pozostanie nam model i zdjęcia.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
Sorki. Ale wątpię aby jaki kol wiek producent klepal model tej czy innej lokomotywy po to tylko aby anonisci-purysci mogli doznawac najwyższych lotów bo mają skład z datami, numerami, wagami i cholerka się czym jeszcze zgodny. Wczym do jasnej cholerka jest nakleic innych przydział w własnym zakresie? Jaki jest problem zmiany nr wagony czy dat rewizji wedle uznania? Szlak już trafia jak się czyta takie coś.

Do mniej jak przychodzą goście to ŻADEN (!) nawet nie spojrzał czy wystawiony skład w pokoju ma chociażby zgodne logo (w i bez trumienki).

Cargo i korpo kolej to nie moja bajka. Mam byczka jako bazę. Przyjdzie czas ze będzie taki jaki ja sobie życzę. A nie pisze eleboratow i życzeń z gwiazd do producentów aby robili nr i przydział taki jaki ja chcę...

Wybaczcie ale musiałem trochę się wyglądać.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Sorki. Ale wątpię aby jaki kol wiek producent klepal model tej czy innej lokomotywy po to tylko aby anonisci-purysci mogli doznawac najwyższych lotów bo mają skład z datami, numerami, wagami i cholerka się czym jeszcze zgodny.
Drogi Kolego, chyba nie zrozumiałeś o czym był mój wpis i jakie było jego przesłanie. Oczywistym jest, że producent nie produkuje modelu w takim czy innym wykonaniu pod dyktando purysty, który chce sobie zestawić taki czy inny skład. Osobną kwestią jest to, że jednak wybierając oznakowanie lokomotywy czy wagonów producent przewiduje możliwość zestawienie ich w jeden realistyczny skład, a zatem tak dobiera przydział, datę naprawy czy malowanie, aby całość stanowiła mniej lub bardziej wierne odwzorowanie rzeczywistości, a to że 95 % klientów, którzy kupią te modele nie zwróci na to uwagi to inna kwestia. Producent mógłby oczywiście zrobić cokolwiek i nie podawać informacji, że ten model pasuje do tamtego modelu i razem tworzą jakiś rzeczywisty skład. To jest informacja, której wymagają osoby odwzorowujące konkretne składy pociągów lub typowe dla danego miejsca, okresu, itd. Producent nie idzie po najmniejszej linii oporu tylko stara się również zaspokoić - przynajmniej w pewnym zakresie - potrzeby bardzo wąskiego, ale niezwykle wymagającego grona kolekcjonerów.
Wczym do jasnej cholerka jest nakleic innych przydział w własnym zakresie? Jaki jest problem zmiany nr wagony czy dat rewizji wedle uznania?
Nie stanowi to większego/żadnego problemu dla osoby posiadającej podstawowe modelarskie umiejętności. Inną kwestią jest to, że od wielu lat producenci produkują modele z różnymi numerami inwentarzowymi przez co zarabiają nieco więcej na tych, którym nie wystarczy jeden model w danym malowaniu, ale kupią i następny "taki sam", ale z innym numerem... to jest po prostu biznes, a jak jeszcze zaproponuje się im pasujące wagony... no to sprzedadzą kilka dodatkowych składów... zamiast niczego lub kilku pojedynczych modeli. To jest wykorzystywanie, a w zasadzie wytwarzanie popytu u klienta, u którego istnieje potrzeba posiadania takiego czy innego produktu.
Do mniej jak przychodzą goście to ŻADEN (!) nawet nie spojrzał czy wystawiony skład w pokoju ma chociażby zgodne logo (w i bez trumienki).
To zależy tylko i wyłącznie od świadomości i podejścia gości. Równie dobrze mogli nic na ten temat nie powiedzieć - przez grzeczność nie zwrócić uwagi lub nie zapytać dlaczego skład jest zestawiony tak, a nie inaczej. Nie każdy dzieli się publicznie swoimi uwagami, zwłaszcza jeśli mógłby się przez nie narazić adresatowi lub otoczeniu.
Mam byczka jako bazę. Przyjdzie czas ze będzie taki jaki ja sobie życzę. A nie pisze eleboratow i życzeń z gwiazd do producentów aby robili nr i przydział taki jaki ja chcę...
Bardzo dobrze. Ty przerobisz sobie sam, a ja chcąc mieć model wielkoseryjny, a nie przerobiony (który moim zdaniem zawsze będzie gorzej wykonany niż prawidłowo wykonany model wielkoseryjny - przynajmniej w zakresie malowania i oznakowania) wykorzystałem fakt, że porządany przeze mnie pierwowzór modelu jest w popularnym malowaniu i ma spore szanse na dobrą sprzedaż, a co za tym idzie, niezerowe prawdopodobieństwo, że w ogóle powstanie, bo producent będzie widział w tym szansę na zysk i wykorzysta moją sugestię, aby samu na tym zarobić, a ja przy okazji będę miał to na czym mi zależy, stąd też "wałkowałem" temat i... model lokomotywy powstanie. Co prawda nie wiem czy "z mojego powodu", bo równie dobrze mógł być w planie produkcyjnym zanim sam dowiedziałem się o istnieniu tej lokomotywy, a ponadto - tak jak napisałem w poprzednim wpisie - model pewnie będzie mieć inny przydział niżbym sobie tego życzył, toteż i tak pozostanie mi oprócz zakupu modelu również jego przerobienie pod kątem naniesienia poprzedniego interesującego mnie przydziału.

Cały mój wpis był wyłącznie odpowiedzią na pytanie kolegi @KSK 1982, czy wiem jaki będzie przydział, a ponieważ takiej informacji nie posiadam, napisałem co moim zdaniem przesądza o tym, że model - moim zdaniem - będzie mieć przydział górnośląski. Nie bardzo rozumiem skąd u Kolegi to oburzenie... przedstawione zostały jedynie niezbędne informacje i tok myślowy jako uzasadnienie do hipotezy, że model nie będzie posiadać przydziału do wielkopolskiego oddziału PKP Cargo. Tylko tyle.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 253
Tabor 339
Tabor 39
Tabor 349

Podobne wątki