• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Nie do końca zgodnie, mości Hrabio,
dokładnie powinno być tak:

Dwa okrągłe otwory wglądu hamulców przy każdej osi.

( te otworki nie są na osiach, jeno w ramie wózka ;))

A przekładając na naszą praktykę, to biega o to, że są dwa otworki, przez które można se popatrzyć ile to tyż tam tej wkładki hamulcowej jeszcze pozostało, co by obsadą nie trza trzeć.
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Tak to jest całkowicie poprawne tłumaczenie oddające sens tych 4 okrągłych rewizyjnych otworów .
"Swoje" tłumaczenie przekopiowałem bez zastanowienia z transa....
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Ciekawe czy można je ewentualnie przerobić wykorzystując np. coś takiego.... http://www.eaos.pl/files/2013/02/WP_20150623_003.jpg

albo wymienić wylkorzystując cały inny wózek.... np. coś takiego... http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?products_id=96670

woz.jpg

1XTa ---
Modela 87909-99 (wersja bez kół)
Modela 87909-00 (wersja z kołami)

Patrząc jednak na cenę wózków od MODELA (12zł za 2 sztuki w wersji bez kół -- koła można przełożyć) rozważał bym tą opcję... zawsze to model bardziej będzie przypominał oryginał niż ten z oryginalnymi niemieckimi wózkami, a koszt tych wózków to nie jest jakiś majątek...
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Pomimo wymiany wózków ten wagon nie będzie ani odrobinę więcej przypominał czegoś co jeździ na PKP Cargo. A najmniej Fals WAP Poprad po modernizacji. Nie czarujmy się sylwetki tych wagonów bardzo się od siebie różnią. Już bardziej sensowne lecz nie tanie rozwiązanie to wymiana wózków na Y25 i udawać że to 440V z prostymi klapami. Nadal jednak będzie to udawanie chociaż sylwetki obydwu wagonów są do siebie bardziej podobne. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to nie kupować tego badziewia a za te pieniądze kupić gdzieś z drugiej ręki wagony w malowaniu OBB. Przynajmniej będzie satysfakcja że wagony są w pełni zgodne z rzeczywistością i są także spotykane na polskich torach.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Ale co Wy się tak uparliście na te wózki? Jakie to ma znaczenie czy wózki są te czy inne, skoro sam wagon nie odpowiada temu co jeździ w Polsce? Wymiana wózków na prawidłowe, pozwoli Wam tłumaczyć sobie że macie lepszy model bo ma w porządku wózki, które sami zresztą dokupiliście?
Jeśli chcecie kupić model bo akceptujecie go i się Wam podoba, to go po prostu kupcie i się nim cieszcie, a nie kombinujecie nad przeróbką która i tak go nie uczyni wierną kopią.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Może i tak. Co z tego że wózki OK będą skoro reszta to nie ten typ wagonu....
W sumie to ten "model" ma tyle wspólnego z PKP co napis na jego budzie. Pytanie więc czy powinno się dawać tu takie wyroby. Raczej dobrze byłoby stworzyć temat "Przemalowanki PKP" i tam wrzucać takie produkty PKP-Podobne.... Temat byłby na zasadzie "UWAGA - Produkt PKP-podobny!!!" :)
 
Ostatnio edytowane:

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
Może i tak. Co z tego że wózki OK będą skoro reszta to nie ten typ wagonu....
W sumie to ten "model" ma tyle wspólnego z PKP co napis na jego budzie. Pytanie więc czy powinno się dawać tu takie wyroby. Raczej dobrze byłoby stworzyć temat "Przemalowanki PKP" i tam wrzucać takie produkty PKP-Podobne.... Temat byłby na zasadzie "UWAGA - Produkt PKP-podobny!!!" :)
rozumiem, że kolega ma również na myśli wyroby firmy MTB?
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
Wydaje mi się, że jest znaczna różnica pomiędzy modelem udającym oryginał PKP, tzn. przemalowanka taboru obcej kolei, gdzie inne wózki, nie ta ilość zawiasów, inny kształt ścian, brak stopni wejściowych itp. a modelem np. produkcji MTB, który jest próbą odwzorowania oryginału PKP.
Wiem, że nie trzyma wymiarów, inne proporcje okien, poręcze nie w tym miejscu, itd., ale mimo wszystko jest to próba stworzenia w modelu taboru PKP.
Fakt, że mocno nieudolna, ale nie jest to wciskanie kitu, że obcy wagon po naniesieniu oznaczeń PKP staje się modelem PKP.
Tu skrajnym tego przykładem, wręcz barbarzyńkim, jest model wagonu pocztowego firmy Tillig ! (Tillig 501335)
To "dzieło" może z powodzeniem stać obok takiego dziwoląga jak Pikowska SU16 i cieszyć oczy niekumatych w temacie.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Nie wiadomo czy Andrzej @DRACULA w swoich "tajemniczych " wpisach o kolejnych modelach polskich wagonów miał na myśli wagony serii
Hbbins . Ale znana już nam firma PMR -Modele oferuje takie w sprzedaży. Dla kolegów zbierających ep. V oferta godna uwagi
Hbbins 1
Hbbins 2
Nie ... oprócz "gangstera" 401K Gags Piko i "dumpcar'a" 418V Ua-v PMR/Albert M. jako trzeci mam na myśli inny wagon wielkoseryjny , wahadłowy... Zapowiadany aktualnie na koniec 2019r . Wagon ten został już parę miesięcy temu narysowany wraz z oznaczeniami.
Ponadto firma Piko przyjęło strategię wypuszczania 1 nowego wagonu polskiej konstrukcji rocznie .
Po Gags w 2020r będzie na 100% nowa polska konstrukcja.

Te sprawdzone wieści spowodowały u mnie decyzję o zamknięciu zakupów w temacie DRG i likwidację ca.75% ilostanu w DRG.

Własnie dziś skreśliłem pierwsze 5 wagonów ... żal cholera :cry: , ale co zrobić , wszystkiego mieć się nie da ... :confused:
Sukcesywną sprzedażą DRG będę finansował zakupy w PKP.
Bo powiedziałem : Złotówki nie dołożę już do tego "modelarskiego procederu ! " :podstepny:

Zrezygnowałem też z zakupu BR01 DRG Brawy z powodu szykujących się wypustów wagonów PKP w następnych latach . IMG_9556.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Prażma

Aktywny użytkownik
Reakcje
120 7 0
Miałem te wagony w ręku, choć w malowaniu SBB.
Dużo więcej detali niż w podobnych konstrukcjach Roco - uchwyty pod zderzakami, filigranowe siłowniki(?) na czołach wagonu itd. Niestety bardzo słabe właściwości jezdne. Osie pomocowane są do budy tak, że mogą się lekko obracać - prawdopodobnie po to, aby wagon lepiej wpasowywał się w ciasne łuki. Niestety efekt jest odwrotny od zamierzonego - po wychyleniu nie wracają na swoją pozycję lub z ogromnymi oporami i wagon wykoleja się na prostej po łuku. Wagon popychany palcem po torach przejeżdża łuki i rozjazdy jeszcze jako tako. Spięty z innymi wagonami już nie.
Ciekawy jestem czy w tym malowaniu coś poprawili czy zachowują się podobnie.
Odnośnie tych Hbbins z AM, czy miał ktoś może ten wagon w ręku i może coś powiedzieć o właściwościach jezdnych.
Lubię czasem z synem pojeździć na makietce i marzy mi się skład-co prawda fakeowy-w połączeniu z Hbbillns z Roco.
Boje się trochę jak by ośmiolatek miał sam się męczyć z wykolejonych wagonikami.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 39
Tabor 349

Podobne wątki