• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
W natłoku lokomotyw i podstawowych wagonów [pasażerskie 104A i pochodne], koledzy nie zauważyli kilku kopciuszków.
Czyli wagonów towarowych ze starych form dwóch krytych G02 z budkami w epokach IIIa i IIIb i węglarki Om04 z IIIb. Wagony mają wyjść jako standardowe modele z pełnym opisem. I do tego będzie też kontynuacja zubożonych hobby.
Niestety, zgodzę się ze Zbyszkiem, że brakuje wagonów osobowych i towarowych z lepszych nowych form dla epoki III i IV.
Zamiast tych strucli mogliby chociaż ruszyć w końcu z platformami grupy Ulm. A tu już kilkanaście lat minęło...
A ze Zbyszkiem i Tobą się również zgadzam.

A co do "strucelków" na 2019 rok od PIKO:
nr kat. 58927 - kryty z budką hamulcową (ex DRG, budowy krajowej), 0 140 079, Kd, rewizja - Ostrów a.d. 1949, epoka IIIa (brązowy);
nr kat. 58928 - kryty z budką hamulcową (ex DRG, budowy krajowej), 0 113 846, Kdnh, rewizja - Ostrów a.d. 1952, epoka IIIb (popielaty);
nr kat. 58939 - węglarka, ex DRG (budowy krajowej [LBA]?), 356 732, Wddo, rewizja - Bydgoszcz a.d. 1956, epoka IIIc* (przejściowa, z orłem).
A w wersji HOBBY:
nr kat. 58774 - kryty pochodzenia francuskiego, 139 916, Kdn, epoka IIIc* (przejściowa, z orłem);
nr kat. 58775 - platforma, ex DRG (budowy związkowej), 0 643 298, Pdk, epoka IIIa;
nr kat. 58776 - brankard ze st. mac. Gliwice (ex Pwg Pr14), 30 51 940 0 250-0, .U (Ft), epoka IVa.

To tyle dla miłośników wcześniejszych epok.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Podglądając wizualizacje na stronie PIKO przypuszczać można, że doczekamy się wzmocnienia tegorocznych wypustów (zalążków składów) o kolejne wagony:
nr kat. 97610 - wagon 2 kl. typu 111Ap, nr 51 51 20 80 [923-7], seria Bdu, st. Łódź Fabr.;
nr kat. 97609 - wagon 1/2 kl. typu 104Af, nr 51 51 39 80 [084-8], seria ABd, st. Łódź Fabryczna;
nr kat. 97608 - wagon 2 kl. typu 111A, nr 50 51 20 38 [443-1], seria B, st. Białystok.
Opisy są słabo czytelne, więc w nawiasach tylko przypuszczalne cyfry (bez kontroli samokontroli ;)). Zresztą wszystko to tylko moimi oczami widziane, każdy może co innego odczytać :).

A nowe bonanzy (120A) pachną mi Lublinem/Chełmem.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Opisy są słabo czytelne, więc w nawiasach tylko przypuszczalne cyfry (bez kontroli samokontroli ;)). Zresztą wszystko to tylko moimi oczami widziane, każdy może co innego odczytać :).
26475_97608_id=21790.jpg
26476_97609_id=21791.jpg
26477_97610_id=21792.jpg


Teraz lepiej ;) ?
Podglądając wizualizacje na stronie PIKO przypuszczać można, że doczekamy się wzmocnienia tegorocznych wypustów (zalążków składów) o kolejne wagony:
nr kat. 97610 - wagon 2 kl. typu 111Ap, nr 51 51 20 80 [923-7], seria Bdu, st. Łódź Fabr.;
nr kat. 97609 - wagon 1/2 kl. typu 104Af, nr 51 51 39 80 [084-8], seria ABd, st. Łódź Fabryczna;
nr kat. 97608 - wagon 2 kl. typu 111A, nr 50 51 20 38 [443-1], seria B, st. Białystok.
PIKO 97608 - B 50 51 20-38 645-1 Stacja BIAŁYSTOK
PIKO 97609 - ABd 51 51 39-80 084-8 Stacja ŁÓDŹ FABRYCZNA
PIKO 97610 - Bdu 51 51 20-80 933-7 Stacja ŁÓDŹ FABR.
A nowe bonanzy (120A) pachną mi Lublinem/Chełmem.
Potwierdzam :) - przyszłoroczne modele "Bonanz" mają przydział do stacji Lublin:

26463_96658_id=21778.jpg

26464_96659_id=21779.jpg
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
52 0 5
Witam kolegów z forum. Mam pytanie dot. ostatnio wydanych wagonów osobowych PIKO. Czy modelom 112a (czerwono-kremowy, Białystok) oraz 111a (zielono-kremowy, Białystok) mógł w rzeczywistości towarzyszyć wagon restauracyjny WARS (a dokładnie ten, który w miniaturze zrobił Tillig o nr 74726)?
Analogicznie czy z wagonami 111a i 112a z IV epoki (Łódź Fabryczna) taki WARS też mógł się pojawić?

Pozdrawiam,
 

Preki

Aktywny użytkownik
PGM
Reakcje
97 2 0
Knajpy Tilliga przedstawiają model wagonu typu Bautzen89. Tych wyprodukowano zaledwie kilkanaście sztuk, a w dodatku były nieco bardziej nowoczesne od 113A, więc spotkanie ich w przeciętnym pociągu pośpiesznym było wprost niemożliwe. Wagon Tilliga więc pasuje bardziej do Bystrzycy ACME, choć na tym pociągu raczej też jeździł 113A.
 

Filozof

Użytkownik
Reakcje
198 0 0
Katalog PIKO w języku polskim w sumie rozwiał ostatnie wątpliwości co do modeli PKP - https://www.piko.de/KAT_PDF/99519PL.pdf
PIKO 96308 istotnie będzie to SP45-127 z epoki Va - czyli Lublin. Będzie idealnie pasował do planowanych oliwkowych 120A z Lublina.
Jako pierwsza SU46 ukaże się SU46-039 z epoki IVb - czyli Poznań, malowanie fabryczne.
Niebieski zmodernizowany gagarin będzie to ST44-1240.

Natomiast jest błąd w druku w przypadku zestawu 97924 - nadal ten nasz jest podpisany źle , a prawidłowy opis znalazł się pod zestawem z Herkulesem Alexa.
 
Reakcje
27 0 0
Jako pierwsza SU46 ukaże się SU46-039 z epoki IVb - czyli Poznań, malowanie fabryczne.
Idealne do tej lokomotywy byłyby wagony 111A/112A z epoki IVb, tylko że najwyraźniej Piko postanowiło skupić się wyłącznie na późnej epoce IVc, kiedy lokomotywy miały już żółte czoła. Przydałyby się wagony z szarym dachem pasujące do wydanych w ogromnej ilości 120A z Wrocławia. Wydanie takich wagonów w 2019 było dla mnie dotychczas oczywiste.
 

puszo

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 3 3
No niestety w katalogu jest napisane Vb. Czyli po 2000 roku. Miałem nadzieję na wczesną Va.
A jeżeli chodzi o SU46 039 to moim zdaniem obecny wypust wagonów Rivarossi HRS4289 powinien też pasować do tej lokomotywy
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
Dokładnie. Malowanie się nie zmieniło po przejściu do Sierpca, wiec jak się wymieni lokomotywownie to będzie można ją inaczej zagospodarować.
Jeździła do 1998r, potem odstawiona.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 222
Tabor 305
Tabor 339
Tabor 39
Tabor 349

Podobne wątki