• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Adam Kobyliński

Aktywny użytkownik
Donator forum
GGM
Tylko nie jedźcie czasem do sklepu w Rybniku po nie... całowanie klamki gwarantowane. Sklep stacjonarny nieczynny do 30 sierpnia a na stronie ani słowa o tym.
Dobrze że niedaleko byłem bo bym się trochę zagotował :(
 
Przystanek - Sklep Hobbystyczny
Na jesieni ukaże się kilka nowości TILLIG Modellbahnen GmbH w skalach H0 i TT, wyprodukowanych na specjalne zamówienie polskiego dystrybutora - AMC Hurtownia Modelarska.
Wszystkie modele będą limitowane (nie będą wznawiane) i dostępne jedynie w Polsce. Zapraszamy do rezerwacji


Zapowiedź. Planowana dostawa: wrzesień 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy: 027949 Ci
Stacja: Jelenia Góra
Dyr. Wrocław
Rewizja ZNTK Opole 26.10.53
165,00 zł
69335275_692722437862613_1128600419069591552_n.jpg

______________________________________

Planowana dostawa: listopad 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy 383 093 Wdoh
Rewizja ZNTK Stargard 24.8.57
Wynajem dla: Zakłady Przemysłu Azotowego „Kędzierzyn”
159,00 zł
69293154_692722471195943_3908957720157356032_n.jpg

________________________________________
Planowana dostawa: październik 2019
Edycja limitowana

Skala: 1:87 (H0)
Przewoźnik: PKP
Epoka: III

Numer inwentarzowy 000 1034-1 Uh (Rnh)
Stacja Bierawa
Dyr. Katowice
Rewizja ZNTK Bydgoszcz 14.8.69
Wynajem dla: Zakłady Przemysłu Azotowego „Kędzierzyn”
152,00 zł
69990464_692722504529273_9169303307745755136_n.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Strzeżcie się Bracia ! ....

I węglarka , na PKP : Wdoh ex węgiersko-austriacki Ke na DRB seria Om Ludwigshafen/Münster
I kwasiarka Uh ( Rnh) ...
To oczywiście po za opisem wykonanym przez PMR ... hybryda i kundel ...
Obie konstrukcje są prawdziwe tylko do połowy wagonu , mam tu na myśli skrzynię i budkę z barierką w przypadku węglarki oraz walczak z budką w przypadku kwasiarki ... bo tu i układ drabinek i chodnic jest wątpliwy .
Otóż była NRD-owska firma Tillig ( w moim mniemaniu Europejski Lider Narzucania Cen w Stosunku do Jakości i Zgodności do Oryginalu ! )
Przejęła swego czasu formy po upadłym o NRD-owskim rodowodzie Sachsenmodelle ( firma dogorywała pod zarządem komisarycznym , a właściciele przepoczwarzyli się w firmę ... Heris ) .
I na początku niemrawo wydawała modele Sachsenmodell już pod swoją marką .
Przegapiła lata jeszcze stosunkowo nie dużej różnicy technologicznej form Sachsenmodell w stosunku do innych producentów , przegapiła lata częściowej niewiedzy hobbystów na rynku niemieckim ( można było do pewnego momentu wciskać im idiot-kit ) ... a przede wszystkim koniunkturę na wszystko co ma napis PKP na rynku polskim !
Dopiero w ostatnich latach ktoś tam się ocknął i zauważył że istnieje takie coś jak zróżnicowanie modelu pod kątem malowania/zarządu , epoki i numeracji .
Z "pomysłu" zróżnicowania malowania Tillig zaczął od pewnego momentu intensywnie korzystać ... wietrząc w tym możliwość nieograniczonej produkcji ....
I mamy od kilku lat wysyp ... w wielu malowaniach hybryd i kundli Sachsenmodelle pod marką Tillig.
Węglarki ex O Halle ,koksiarkę , platformy 2 oś , cysterny , kwasiarki i najnowszą węglarkę ex Ke w PKP !


Otóż Kluczem do Analizy tych "modeli" jest ... Jedno bolesne pytanie ... :LOL:
" Czy jak zawsze ! Od 40 już lat ! ... Zastosowano to samo podwozie i też z błędami w stosunku do oryginału ! od NIEUDANEJ pod względem proporcji węglarki O Halle DRG Sachsenmodell ... ?! "
Odpowiedzi chyba nie trzeba pisać ... wcześniej Sachsenmodell - m.in z tego powodu tak nie ceniony na rynku niemieckim - a dziś Tillig - w stosowaniu tego "podwozia" do wszystkiego , nawet do nowo opracowanego modelu jakim jest węglarka Ke -
Byli i są niezmienni na zasadzie : Po co opracowywać podwozie modelu ? :podstepny: Skoro mamy jakieś podwozie ... ;)


Dlatego Bracia niech rozsądek i wstrzemięźliwość ma opiekę nad Waszymi portfelami !
Strzeżcie się ! ... bo demon o imieniu T .... krąży z workiem pełnym hybryd i kundli .... :obcy:


PS 1
... i owszem niechby tego rodzaju pół-modele były ale w segmencie Hobby
W przedziale cenowym 8 - 15 EUR czyli
35 - 65 ZŁ ....


Ps 2
Pewnym zobrazowaniem niech będzie STATYSTYKA taboru jaki posiadam .
Jeszcze zaledwie dekadę temu posiadałem 38 wagonów Sachsenmodelle ... dziś jest ich ...
5 !
 
Ostatnio edytowane:

DRACULA

Znany użytkownik
A co do tego pierwszego, wagonu pasażerskiego...czy ktoś jest w stanie coś więcej powiedzieć? Pewnie to jakiś ex-DRG.
Na 1 rzut oka to jest to ujednolicona produkcja z lat 20 w Niemczech przed hitlerowskich : Nebenwagen .
Forma opracowana ca.300 lat technologicznych ! ( ca.30 kalendarzowych ) temu też przez Sachsenmodelle - toporna i uproszczona .
Cena :D biorac pod uwagę ceny dwukrotnie większych 4 oś. wagonów ESU czy Brawa zawierających dziesiątki więcej elementów i wykonanych w aktualnej technologii kosztujących 240 - 265 ZŁ
Cena powinna nie zawierać " 1 " - " jedynki " na przodzie ...czyli samo 65 ZŁ ... :cool:
No chyba że weźmiemy pod uwagę że mamy do czynienia z Europejskim Liderem Narzucania Cen w Stosunku do Jakości i Zgodności do Oryginalu - to wtedy jest uzasadniona ... :cool:
Krótko mówiąc w przypadku tych 3 wagonów : osobowy kl.3 , węglarka i kwasiarka mamy do czynienia z czysto marketingowym pomysłem na zarobienie pieniądza w czym ma pomóc zamieszczona straszak-informacja :eek: obliczona na Waszą psyche : " lymyt edyszyn " :eek: ...
....... :ROFL::ROFL::ROFL:


Szanowni Koledzy ! - Wszyscy ! nawet Ci którzy posądzają mnie o wszelakie niecnotliwości ! ;)
Skupmy się finansowo Polskim Taborze i Trakcji firm Piko , Albert Model - PMR i Robo !
Plus produkcji obcego , obecnego na PKP ale na najwyższym technologicznym poziomie : Brawa , Exact Train i zbliżający się ESU .
Solidarnie ignorując propozycje obliczone cenowo i psychologicznie na idiot-klienta któremu wciska się technologię-atrapę z przed 400 lat technologicznych ....
To przełoży się pod każdym względem na naszą korzyść !


Dziękuję Czytającym moje 2 dzisiejsze posty ...
Zabieram się za montaż węży i haków na Duisburgi/Om37 DB EUROP Exact Train wszystkie z metalowym podwoziem !
W tym jeden z Kopalni Sophia Jacoba DB EUROP .... (y)



 

Załączniki

DRACULA

Znany użytkownik
(... )
A zastanawialiście się skąd ma te wszystkie sensacyjne wiadomości. (... )
Właśnie ! Słusznie i sensacyjnie ;) postawione pytanie ...
Ponieważ może to pytanie stawiają sobie też inni ...

Dla których ważna jest treść i nie widzą w tym tylko "sensacji" ...
Odpowiadam Innym i Pawłowi R ;) :

Z 10 częściowej już monografii opartej na pracy kilku autorów wybitnych znawców niemieckiego taboru towarowego - pracy prowadzonej od 1996 r konsekwentnie do dziś ... ! :ninja::ninja::ninja::ninja::ninja:

Co ciekawe odnoszenie oryginału konstrukcji do modeli - przede wszystkim w HO ! oraz TT jest istotną częścią ich wiekopomnej pracy . ( dla niemieckich hobbystów temat zgodności modelu z oryginałem to poważny temat ! ) :obcy:
Rozdziały związane z poszczególnymi rodzajami i typami wagonów podparte są :
- znakomitym wysokiej jakości archiwalnym materiałem zdjęciowym
- statystyką danego wagonu
- zbiorczą statystyką taboru towarowego w poszczególnych latach DRG / DRB / DB / DR / DBAG zilustrowaną dodatkowo wykresami !
- zakresem numerycznym w poszczególnych epokach
- zakresem numerycznym związanym z prywatnymi właścicielami np. cysterny OLEX , SHELL, VTG etc.
- danymi technicznymi
- wykazem producentów
- szczegółowym opisem zmian w poszczególnych partiach produkcji
- opisem konstrukcji z wyszczególnieniem wielu aspektów konstrukcji w odniesieniu do konkretnego modelu HO !
- wykazem błędów producentów modeli HO
- oceną porównawczą jeśli dany model wagonu został wykonany przez więcej niż jednego producenta

- znakomitymi rysunkami poglądowymi wykonanymi w ... HO ! zawierąjacymi wymiary oryginału w mm oraz wymiary przeliczone na skalę HO i TT ! do jednej dziesiątej mm !
- monografia zawiera polskie konstrukcje przedwojenne obecne na DRB / DB / DR oczywiście też z rysunkami i zdjęciami archiwalnymi w oznaczeniu niemieckich zarządów
- przykładami konwersji wagonów HO z typu na inny typ
- .....
... itd itp etc etc .... dalej pisał nie będę , jednym to wystarczy a inteligentnych inaczej i tak nie przekona .


W oparciu o taką bazę informacji ... wystarczy wziąć dany model do ręki ... albo kilka modeli wykonanych na przestrzeni 20 czy 40 lat jak w przypadku Sachsenmodelle czy Tillig . I wyciągnąć proste wnioski ...
Następnie zachować je dla siebie ... albo napisać na forum ...


PS ... dlaczego tak drążę temat wagonów i piszę o tym ? ... bo zależy mi na poklasku na forum ? ... bo chce być guru ?
...autorytetem ? .....


:LOL: :LOL: :LOL:

PS ... coś Wam powiem Szanowni ... to się już dawno przestało opłacać czasowo i coś z tą aktywnością na forum trzeba zrobić !
Od początku lata 2019
przestałem pisać o nadchodzących nowościach PKP ... o tendencjach rynku i nadchodzących przetasowaniach na rynku HO PKP
( pisałem-ujawniałem tyle ile mogłem - były o to pretensje do mnie )
Od dziś przestaje pisać o zgodności modelu z oryginałem ...
Komu zależy to kupi sobie monografię - całość pod choinkę !
I poświęcicie ... własny czas ... chcąc być zorientowanym i nie dymanym przez producentów idiot-modeli ... :D
A ja odzyskany czas z forum podzielę między GiGi , miniaturową kolej ... i częstsze dystanse do Mostówki ( 120 km w obie strony ) odzyskując możliwość ubrania za ciasnych koszul i spodni ...
Wszyscy na tym skorzystamy !


Jeszcze raz dziękuję Czytającym moje posty mając nadzieję że pomogłem niektórym z Was chcącym przejść z pozycji idiot-klienta do pozycji profesjonalisty-kolekcjonera !

Dracula .






 
Ostatnio edytowane:
Dla których ważna jest treść i nie widzą w tym tylko "sensacji" ...
Odpowiadam Innym i Pawłowi R ;) :

PS ... coś Wam powiem Szanowni ... to się już dawno przestało opłacać czasowo i coś z tą aktywnością na forum trzeba zrobić !
Od początku lata 2019
przestałem pisać o nadchodzących nowościach PKP ... o tendencjach rynku i nadchodzących przetasowaniach na rynku HO PKP
( pisałem-ujawniałem tyle ile mogłem - były o to pretensje do mnie )
Od dziś przestaje pisać o zgodności modelu z oryginałem ...
Komu zależy to kupi sobie monografię - całość pod choinkę !
I poświęcicie ... własny czas ... chcąc być zorientowanym i nie dymanym przez producentów idiot-modeli ... :D
Ja doceniałem ten czas kolegi poświęcony na to by klepnąć czasem tych kilka zdań na temat danego modelu, jego zgodności z oryginałem. A że czcionka taka czy owaka.... bez przesady. Narzekanie na to jest zwykłym malkontenctwem.... więc generalnie nie dziwi, że po pewnym czasie masz dość tych o pretensji. Szkoda, bo wykruszają się z pisania osoby, które wskazywały jakieś niuanse, które czasem trudno zauważyć - nawet z czystej ciekawości fajnie było to wiedzieć "z pierwszej ręki"... a nie zawsze łatwo wszystko można w necie znaleźć.
Czytanie, że wazelina.... i takie tam.... to już zwykła złośliwość była. Nikt nikomu w tyłek nie wchodził, a postrzeganie tak tego zwykłą, niepotrzebną nadinterpretacją było. Widać kolega za bardzo 'błyszczał' i niektórych w oczy kuło.
 

Podobne wątki