• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

DieselPower

Aktywny użytkownik
Dzięki. Powiem może w czym rzecz. Zawsze marzyło mi się wahadło dwuosiowych weglarek. Bardziej chciałem aby były to wagony metalowe produkcji polskiej, no ale na razie się na to nie zanosi. Postanowiłem więc sobie, że skoro pojawiły się na rynku modele na bardzo wysokim poziomie postanowiłem skorzystać. Wymyśliłem sobie skład z połowy lat 60-tych, czyli już bez orła ale jeszcze bez numeracji UIC. I liczę że doczekam się pasujacej ET21.
Z tego okresu ET planuje tylko jednego Klagenfurta-właśnie tego z numerem kat. 20344 . Moja wątpliwość dotyczy tego wpisu kolegi @DRACULA:
POLSKA NORMA EPOK PKP prof. Maseczki

IIIA1 towarowe z zerem tylko czerwień tlenkowa , osobowe z klasą 3 , godło orła > 1945 - 1951
IIIA2 towarowe bez zera i pojawienie się koloru szarego , godło orła > 1952 - 1955
IIIA3 towarowe ponownie malowane tylko w czerwieni tlenkowej i całkowity zanik wag.tow w kolorze szarym,
osobowe klasa 3 zlikwidowana , godło orła >
1956 - 1958
IIIB1 wagony tow. i osob. bez orła : towarowe z manierycznymi literami "PKP" > - 1959 -1960
IIIB2 tow i osob. bez orła , towarowe z normalnym krojem liter "PKP" > 1961 - 1969
Nasz kolega pisze o okresie IIIB1 gdzie występowały wagony z manierycznymi literami PKP które obowiązywało tylko w latach 1959-1960 a od 1961 roku powrócono do normalnego kroju. Pytanie czy te z manierycznym krojem przetrwały do 1965-1966 roku? I czy w ogóle ten model przedstawia taki właśnie wagon, bo prawdę mówiąc to nie wiem jak ten manieryczny krój wygląda?
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Pytanie do kolegi @DRACULA. Jakie widełki czasowe można przyjąć dla nr kat. EX20344?
Od początku 1961 kiedy wprowadzono "normalny" krój liter "PKP" do końca 1969 czyli do końca możliwości exploatowania wagonów bez cyfry samokontroli .

Dzięki. Powiem może w czym rzecz. Zawsze marzyło mi się wahadło dwuosiowych weglarek. (...)Moja wątpliwość dotyczy tego wpisu kolegi (...)
Nasz kolega pisze o okresie IIIB1 gdzie występowały wagony z manierycznymi literami PKP które obowiązywało tylko w latach 1959-1960 a od 1961 roku powrócono do normalnego kroju. Pytanie czy te z manierycznym krojem przetrwały do 1965-1966 roku? I czy w ogóle ten model przedstawia taki właśnie wagon, bo prawdę mówiąc to nie wiem jak ten manieryczny krój wygląda?
Węglarki posiadały 2 letni okres rewizyjny. Z tąd* nie będzie błędem - jak mawiał ŚP. Jerzak- przyjęcie okresu występowania tego rodzaju manierycznego kroju liter "PKP" od początku 1959 do końca 1962 .
Z proporcjami :
- połowa 1959 ca.25% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- koniec 1959 ca.50% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- połowa 1960 ca.75% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- koniec 1960 ca.100% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- połowa 1961 ca.75% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- koniec 1961 ca.50% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- połowa 1962 ca.25% wagonów z manierycznym PKP w składzie

- koniec 1962 pojedyńcze egzemplarze wagonów z manierycznym PKP w składzie

* - Z tąd bo nie stąd .... :niepewny:

UWAGA PODRÓŻNI PKP !
W NAJBLIŻSZYCH DOBACH !
NASTĄPI NOWA EMISJA WAGONÓW TOWAROWYCH PKP !
TRZY PO DWA !
WSZYSCY ZAINTERESOWANI ZGŁOSZĄ SIĘ DO MAGAZYNU SPEDYCJI PRZY TORZE 12 !

UPRASZA SIĘ O WCZEŚNIEJSZE PRZYGOTOWANIE GOTÓWKI ! o_O
 
Ostatnio edytowane:
Od początku 1961 kiedy wprowadzono "normalny" krój liter "PKP" do końca 1969 czyli do końca możliwości exploatowania wagonów bez cyfry samokontroli .



Węglarki posiadały 2 letni okres rewizyjny. Z tąd* nie będzie błędem - jak mawiał ŚP. Jerzak- przyjęcie okresu występowania tego rodzaju manierycznego kroju liter "PKP" od początku 1959 do końca 1962 .
Z proporcjami :
- połowa 1959 ca.25% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- koniec 1959 ca.50% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- połowa 1960 ca.75% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- koniec 1960 ca.100% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- połowa 1961 ca.75% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- koniec 1961 ca.50% wagonów z manierycznym PKP w składzie
- połowa 1962 ca.25% wagonów z manierycznym PKP w składzie

- koniec 1962 pojedyńcze egzemplarze wagonów z manierycznym PKP w składzie

* - Z tąd bo nie stąd .... :niepewny:

UWAGA PODRÓŻNI PKP !
W NAJBLIŻSZYCH DOBACH !
NASTĄPI NOWA EMISJA WAGONÓW TOWAROWYCH PKP !
TRZY PO DWA !
WSZYSCY ZAINTERESOWANI ZGŁOSZĄ SIĘ DO MAGAZYNU SPEDYCJI PRZY TORZE 12 !

UPRASZA SIĘ O WCZEŚNIEJSZE PRZYGOTOWANIE GOTÓWKI ! o_O
WOW - No to fajnie - możesz zdradzić jaka epoka modelarska?
 

kofacela

Aktywny użytkownik
Na razie nigdzie, ale czekam z niecierpliwością, bo z tego co pamiętam, to był zapowiedziany już w zeszłym roku. Bynajmniej rozmawiałem następnie również o publikacjach PKP z właścicielami na targach w Lipsku.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
W zasadzie wagony są wykonane dobrze, ale. Jakby wszelkie poręcze i uchwyty powiększyć 87 razy, to niejedna rura kanalizacyjna pozazdrościła by im średnicy.:eek:
A może, przed taką miażdżąca krytyką, należałoby najpierw zobaczyć te uchwyty w prawdziwych wagonach Hbbins produkcji Waggonbau Niesky z roku 2000?
W rzeczywistości, uchwyty w tych wagonach maja średnicę ok 50 mm (czyli 2,5 razy większą niż normalne uchwyty stosowane w wagonach towarowych) i są gięte z rur, tyle tylko, że nie kanalizacyjnych.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Zatem podsumowując - modele wagonów serii Hbbins produkcji ALBERT MODELL z edycji wykonanej na zamówienie PMR-Modele jeżdżą prawidło :) ?
Tak, te wagony jeżdżą nawet bardzo prawidłowo (w odróżnieniu od pierwszej edycji tych wagonów w oznaczeniach SBB-CFF), ale (co ważne!) modele wagonów PKP serii Hbbins z tej edycji, nie były wykonane na zamówienie PMR-Modele.
Nie wiedziałem nawet, że firma Albert-Modell opracowała i wykonała te modele...
Modele tych wagonów, za namową pewnych sklepów z Niemiec i Polski, zostały wykonane przez firmę Albert-Modell na tzw. "wolny rynek".
Po tym "doświadczeniu", firma Albert-Modell wróciła jednak "na dobrą drogę"...:).
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki