• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Prażma

Użytkownik
Miałem te wagony w ręku, choć w malowaniu SBB.
Dużo więcej detali niż w podobnych konstrukcjach Roco - uchwyty pod zderzakami, filigranowe siłowniki(?) na czołach wagonu itd. Niestety bardzo słabe właściwości jezdne. Osie pomocowane są do budy tak, że mogą się lekko obracać - prawdopodobnie po to, aby wagon lepiej wpasowywał się w ciasne łuki. Niestety efekt jest odwrotny od zamierzonego - po wychyleniu nie wracają na swoją pozycję lub z ogromnymi oporami i wagon wykoleja się na prostej po łuku. Wagon popychany palcem po torach przejeżdża łuki i rozjazdy jeszcze jako tako. Spięty z innymi wagonami już nie.
Ciekawy jestem czy w tym malowaniu coś poprawili czy zachowują się podobnie.
Odnośnie tych Hbbins z AM, czy miał ktoś może ten wagon w ręku i może coś powiedzieć o właściwościach jezdnych.
Lubię czasem z synem pojeździć na makietce i marzy mi się skład-co prawda fakeowy-w połączeniu z Hbbillns z Roco.
Boje się trochę jak by ośmiolatek miał sam się męczyć z wykolejonych wagonikami.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
Miałem te wagony w ręku, choć w malowaniu SBB.
Dużo więcej detali niż w podobnych konstrukcjach Roco - uchwyty pod zderzakami, filigranowe siłowniki(?) na czołach wagonu itd. Niestety bardzo słabe właściwości jezdne. Osie pomocowane są do budy tak, że mogą się lekko obracać - prawdopodobnie po to, aby wagon lepiej wpasowywał się w ciasne łuki. Niestety efekt jest odwrotny od zamierzonego - po wychyleniu nie wracają na swoją pozycję lub z ogromnymi oporami i wagon wykoleja się na prostej po łuku. Wagon popychany palcem po torach przejeżdża łuki i rozjazdy jeszcze jako tako. Spięty z innymi wagonami już nie.
Ciekawy jestem czy w tym malowaniu coś poprawili czy zachowują się podobnie.
Odnośnie tych Hbbins z AM, czy miał ktoś może ten wagon w ręku i może coś powiedzieć o właściwościach jezdnych.
Lubię czasem z synem pojeździć na makietce i marzy mi się skład-co prawda fakeowy-w połączeniu z Hbbillns z Roco.
Boje się trochę jak by ośmiolatek miał sam się męczyć z wykolejonych wagonikami.
Zatem podsumowując - modele wagonów serii Hbbins produkcji ALBERT MODELL z edycji wykonanej na zamówienie PMR-Modele jeżdżą prawidło :) ?
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
(...) ale. Jakby wszelkie poręcze i uchwyty powiększyć 87 razy, to niejedna rura kanalizacyjna pozazdrościła by im średnicy.:eek:
I to jest cały Albert Model ... ! :D Czyli technologia z przed 250 Lat Technologicznych ;) .
Mamy Ligę Mistrzów : Brawa/ESU/Exact Train/NME/SM/najnowsze nieliczne opracowania Piko...
I 2 Ligę Inter-ToTo :LOL: : Albert Model/Fleischmann/Liliput/Marklin-Trix/większośc opracowań Piko/Robo/Roco/Tillig/ ...


PS : Tnę/rżnę dalej DRG , dziś skreśliłem następne 7 wagonów ... :confused:
 

ed250

Aktywny użytkownik
Już jakiś czas temu kolega mnie o tym wagonie poinformował. Cieszył się, że będzie miał kolejny do przedłużenia składu, jednak szybko go z niego wyleczyłem.
Ta "gumowa" platforma nie jest warta naszej uwagi, przy tej sztywności ramy i jej wadze chyba tylko ołów w kontenerach sprawi, że będzie właściwe obciążona, by uzyskać odpowiednie właściwości jezdne.
Poniższy film ukazuje jakość kontenerowców Mehano i komentarz do ceny za to wykonanie.
 

12groszy

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Ta "gumowa" platforma nie jest warta naszej uwagi, przy tej sztywności ramy i jej wadze chyba tylko ołów w kontenerach sprawi, że będzie właściwe obciążona, by uzyskać odpowiednie właściwości jezdne.
Poniższy film ukazuje jakość kontenerowców Mehano i komentarz do ceny za to wykonanie.
Jakoś w tym filmie niema ani słowa o właściwościach jezdnych, tylko o problemach z kulisami sprzęgów. Zresztą platformy kontenerowe od Igra-Model też są plastikowe a właściwości jezdne mają dobre.
Ja bym chciał wiedzieć na ile te modele są zgodne z wagonami użytkowanymi przez PKP.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
I to jest cały Albert Model ... ! :D Czyli technologia z przed 250 Lat Technologicznych ;) .
Mamy Ligę Mistrzów : Brawa/ESU/Exact Train/NME/SM/najnowsze nieliczne opracowania Piko...
I 2 Ligę Inter-ToTo :LOL: : Albert Model/Fleischmann/Liliput/Marklin-Trix/większośc opracowań Piko/Robo/Roco/Tillig/ ...


PS : Tnę/rżnę dalej DRG , dziś skreśliłem następne 7 wagonów ...:confused:
Modele ROBO wrzucić do jednego wora z Tilligiem, Roco i całą resztą?! Absolutnie się z tym nie zgadzam. Śmiem twierdzić, że to górna półka, a jeśli jeszcze nie, to do niej pretenduje.
Poza tym piszemy "sprzed", a nie "z przed" ;)
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Modele ROBO wrzucić do jednego wora z Tilligiem, Roco i całą resztą?! Absolutnie się z tym nie zgadzam. Śmiem twierdzić, że to górna półka, a jeśli jeszcze nie, to do niej pretenduje.
Poza tym piszemy "sprzed", a nie "z przed" ;)
Kolega postrzega modele Robo przez pryzmat wagonów osobowych ... :)
I tu należy się z Kolegą zgodzić. Jest to górna półka i na pewno pretendent do Ligi Mistrzów.
Natomiast Robo w świetle cystern i ich belastych poręczy, zwłaszcza gomułowatych pełnych pomostów- co jest wykonaniem z przed 400 Lat Technologicznych ! - to jest to
czerwona latarnia II ToTo-Ligi .
Podobno osobowe wagony były robione u dawnego producenta ... cysterny u nowego , obecnego.
Z tąd przyjąłem jako aktualny poziom wykonania - cysterny , w ocenie Robo a nie wagony osobowe . :gwizd:
Może następny model Robo będzie na innym poziomie ... ?
Oby ! (y)
 

Podobne wątki