• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.800 266 41
Czyli tego Falns'u-ix'u wyprodukowano w lasach ... przepraszam w latach 1982-83 dla kolei zdradzieckiej Austrii - w jednej partii - 400 sztuk ... - i dużo i mało - :rolleyes: ... w Simmering i Świdnicy .
Ma ktoś focidła tego/jego Falns'u-ix'u w kostiumie Cargo ?
Nima ! ?

Więc z czym mamy doczynienia ?
Z komercyjnym wodo-kito-wytryskiem na rynku ...
Rynek w drobnomieszczańsko-pieniackiej , zakutej ! Austrii zamiera i producent wciska kit komu się da i jak się da mając przede wszystkim polskich fanów Cargo... za idiotów .
Idiota w pojęciu średniowiecznym - oznaczał nic więcej jak tylko : nie znającego się .


Czyli mamy Idiot-Model ... . :D
 

ALA

Znany użytkownik
Reakcje
1.301 23 0
... ten wagon i tak jest bardziej podobny do polskich 440V niż Falns Fleischmanna.
Może i tak, tylko "co ma piernik do wiatraka"? Falns ex-Fleischmanna, w edycjach pod marką Roco, miał oznakowanie wzorowane na wagonach typu 441V, do których faktycznie jest podobny (choć oczywiście jest kilka mniej lub bardziej rażących różnic w wyglądzie). Zaś modele z obecnej edycji, jeśli faktycznie będą tak wyglądały, jak to przedstawia dostępna wizualizacja, ewidentnie mają oznakowanie wzorowane na wagonach typu VAP, do których podobieństwo jest mocno dyskusyjne.

Ma ktoś focidła tego/jego Falns'u-ix'u w kostiumie Cargo ?
Jeśli chodzi o wagon typu 440V, to dysponuję np takim:

ALA_2019_07.jpg
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.800 266 41
ALA zamieściłeś jedno ale za to świetne zdjęcie polskiego talbota 440V , Falns-xx PKP w malowaniu Cargo .
Znakomicie można zapoznać się z istotnymi elementami tej konstrukcji .
Przypominam, budowany w latach 1999 - 2006 w liczbie 2444 szt .
Poszczególni producenci :
Ostrów Wlkp. 1999-2005 w liczbie 866 szt
Gniewczyna 1999-2005 w liczbie 692 szt

Zielona Góra 2000-2006 w liczbie 886 szt
Na podst. Atlas Wagonów Towarowych PKP - Terczyński . Jeszcze raz zachęcam tych co nie mają tego Elementarza , do kategorycznego zakupu ! Od matolicie się ! ;)


Natomiast Roco będzie sprzedawać jako 440V PKP zupełnie inny typ austryjacki !
Podobnie jak Fleischmann sprzedawał niemiecki Fals 183 DB/DBAG jako polski 441V !
Naprawdę można współczuć VI cargo-epokowcom ....
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
Już gdzieś kiedyś napisałem że jedyne modele wagonów typu talbot które są zgodne z tym co jeździ na PKP Cargo to wagony typu WAP czyli C553V. I te modele ma obecnie w ofercie Świat Modeli Rybnik a wcześniej także chyba Fenix. Jest jeszcze 24V ex Klein Modellbahn w zasobach Roco ale ten typ wagonu nie jest w eksploatacji PKP Cargo tylko u przewoźników prywatnych i to w coraz bardziej kurczacej się liczbie.
Wszelkie pozostałe wyroby spod znaku Fleischmann Roco lub Trix to fikcja. Czyli modele dla tych "co się nie znają".
Wzmiankowany wyżej zestaw wagonów miałby wartość modelarska tylko gdyby wagony były pomalowane w barwach OBB. A w barwach PKP Cargo to tylko bardzo kosztowna baza do przemalowania na OBB i do tego jeszcze koniecznie trzeba będzie wymienić wózki na Y25.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Może i tak, tylko "co ma piernik do wiatraka"? Falns ex-Fleischmanna, w edycjach pod marką Roco, miał oznakowanie wzorowane na wagonach typu 441V, do których faktycznie jest podobny (choć oczywiście jest kilka mniej lub bardziej rażących różnic w wyglądzie). Zaś modele z obecnej edycji, jeśli faktycznie będą tak wyglądały, jak to przedstawia dostępna wizualizacja, ewidentnie mają oznakowanie wzorowane na wagonach typu VAP, do których podobieństwo jest mocno dyskusyjne.

Jeśli chodzi o wagon typu 440V, to dysponuję np takim:
Falns Fleischmanna dopiero za którymś razem nawiązywał do 441V, wcześniej jechali imitując 436V lub 440V. Zresztą i tak lepiej niż pojechał MaTrix z ich talbotem [jeszcze z 50tych czy 60tych] lub jedzie Tillig w TT.
Więc faktycznie posiadanie podręcznika Terczyńskiego jest dla modelarza absolutnie niezbędne, by nie dać wcisnąć sobie chłamu.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Już gdzieś kiedyś napisałem że jedyne modele wagonów typu talbot które są zgodne z tym co jeździ na PKP Cargo to wagony typu WAP czyli C553V. I te modele ma obecnie w ofercie Świat Modeli Rybnik a wcześniej także chyba Fenix. Jest jeszcze 24V ex Klein Modellbahn w zasobach Roco ale ten typ wagonu nie jest w eksploatacji PKP Cargo tylko u przewoźników prywatnych i to w coraz bardziej kurczacej się liczbie.
Wszelkie pozostałe wyroby spod znaku Fleischmann Roco lub Trix to fikcja. Czyli modele dla tych "co się nie znają".
Wzmiankowany wyżej zestaw wagonów miałby wartość modelarska tylko gdyby wagony były pomalowane w barwach OBB. A w barwach PKP Cargo to tylko bardzo kosztowna baza do przemalowania na OBB i do tego jeszcze koniecznie trzeba będzie wymienić wózki na Y25.
Świat Modeli z Rybnika tak. Ale wcześniej robiło je TMF - była m. in. takie wczesne malowanie zaraz po dostawie z Czechosłowacji.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.800 266 41
Będąc fanem PKP czy korpo-Cargo ( z już tylko z 30% własnością PKP ) należy :
A - Zintensyfikować zakupy polskich, rodzimych konstrukcji ukazujących się na rynku .
Produkowanych przez firmy POWAŻNIE traktujące te zagadnienie : Piko , Albert Model , UMF , Robo .
B - Kupować obce konstrukcje obecne ,udokumentowane na PKP i Cargo zwłaszcza najnowszych opracowań firmy Exact Train .
C - Absolutnie uzbroić się w cierpliwość - następne polskie konstrukcje polskich węglarek , cemenciarek , wagonów samowyładowczych i talbotów UKAŻĄ SIĘ SUKCESYWNIE JUŻ W NAJBLIŻSZEJ 5/6 - LATCE ! 2019/2020 - 2025 .
D - Kupowanie idiot-modeli jest działaniem na szkodę polskiego rynku , rozzuchwalaniem światowego kapitalizmu , nie uczciwością
wobec rzeszy modelarzy , szkodnictwem , zacofaniem i nieuctwem w temacie !
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.512 31 1
1556372335994.png



Jedyny ratunek w tym, że ROCO niezwłocznie kupi 3 szt. takich wagonów od OBB, z takimi wózkami i w takim malowaniu i przekaże je w formie darowizny dla PKP Cargo, tym samym definitywnie ucinając opinie, sugerujące, że takich wagonów PKP Cargo nie ma.

Wtedy bigosu będzie uratowany. PKP Cargo wzbogaci się o 3 nowe wagony, a ROCO wyjdzie z twarzą.
 
Ostatnio edytowane:

przemas22223

Aktywny użytkownik
Reakcje
118 16 3
Matti.

Fotkę którą pokazałeś to masz talbota na wózkach 25TN, a to co pokazał kolega 12Groszy już w modelu to są wózki 1XTa jeśli się nie mylę. ale na stanie PKP Cargo jak pamiętam jak byłem tam maszynistą nigdy nie widziałem talbotów na wózkach 1XTa tylko na wózkach 25TN.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 217
Tabor 301
Tabor 339
Tabor 39
Tabor 349

Podobne wątki