• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Spacerowicz

Znany użytkownik
Od dziś w sprzedaży: PIKO 97924 (zestaw startowy z nowym numerem SM42-948 i dwoma wagonami piętrowymi). Zapewne za kilka dni zestaw trafi do większości sklepów.
Mój błąd- SM42-984. W pośpiechu zasugerowałem się błędnym opisem w jednym z internetowych sklepów.

Czy ktoś życzliwy mógłby napisać jakie numery mają wspomniane dwa bohuny?
Czy możliwe jest aby były to zupełnie nowe pozycje?
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Traxx kolei mazowieckich przeniesiony na 14 tydzień 2020. Oby było to związane ze zmianą tech. malowania.
Traxx KM miał być do zestawu wagonów piętrowych, które Roco miało zrobić w kooperacji z Hobbytrade, które to Hobbytrade podobno padło i jest obawa o powodzenie tej kooperacji.
Oby nie - bo co niektórzy będą się musieli przeprosić z Piko...:cool:
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Tak wiem. Miał być wcześniej, równolegle z wagonami. Dlatego żywię nadzieję że powodem jest to o czym pisałem.
A PIKO nie kupię choćbym miał w ogóle nie mieć tych wagonów:cool::cool:
 

SP47-001

Aktywny użytkownik
Traxx KM miał być do zestawu wagonów piętrowych, które Roco miało zrobić w kooperacji z Hobbytrade, które to Hobbytrade podobno padło i jest obawa o powodzenie tej kooperacji.
Oby nie - bo co niektórzy będą się musieli przeprosić z Piko...:cool:
Przecież HobbyTrade padło długo przed kooperacją z Roco. Roco właśnie wyciągnęło rękę, aby pomóc HT...
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Słusznie, aczkolwiek jak to ktoś napisał na innym forum robi się z tej kooperacji jakiś kryminał, bo formy do piętrowych zostały sprzedane - ale nie Roco.
Zestawy DB ciągle wiszą na stronie Roco z terminem 20 tydzień 2019 - może to ogarną...
 

DieselPower

Aktywny użytkownik
Bardzo bym prosił kogoś obeznanego z tematem o informację czy faktycznie model wagonu odpowiada oryginałowi czy to kolejny wagon od ROCO podobny do występującego na PKP?
 
Bardzo bym prosił kogoś obeznanego z tematem o informację czy faktycznie model wagonu odpowiada oryginałowi czy to kolejny wagon od ROCO podobny do występującego na PKP?
Dystrybutor modelu zamieszcza na stronie fotografię oryginału, która sądzę rozwiewa wątpliwości...
Proponuję zerknąć też tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/piwiarki.27146/page-10#post-610194

Wydaje się, że różnice jednak są, a samo malowanie też nie w pełni odpowiada oryginałowi - niestety :confused:
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Proponuję zerknąć też tu: http://forum.modelarstwo.info/threads/piwiarki.27146/page-10#post-610194

Wydaje się, że różnice jednak są, a samo malowanie też nie w pełni odpowiada oryginałowi - niestety :confused:
To są różnice ? Czy wydaje się że są ? Bo nie rozumiem logiki zdania.
Na pewno mamy do czynienia z innym poszyciem dachu , arkusze w oryginale ( na podst. zdjęcia ) ,
jednolite w modelu - to raz . Choć oryginalnie ta wersja była produkowana właśnie z poszyciem jednolitym .

Co do malowania : kol.Jarecki ma na myśli że ta chłodnia powinna być szara ?
Co kol.Jarecki ma na myśli odnośnie malowania ?

Co do samej chłodni , jest to :
Gkhs Berlin II ep. DRG / Tnf(rhs) Berlin / Tnf ( rehh) 32 III ep. DB / Ibdlps 382 IV ep. DB.
Budowany od 1936r w liczbie 1250 szt w różnych odmianach m.in z budka hamulcową z innym układem zastrzałów na ścianach bocznych i czołowych.
Właśnie bardzo duża ilość wyprodukowania tej chłodni ( choć w paru wersjach ) może być mocną podstawą do hipotezy na temat posiadania większej ilości jej przez Browar Okocim i innych polskich browarów w latach 40/50/60 i może 70 ?


Sam model jest dawną produkcją wiedeńskiej firmy Klein Modellbahn opracowany w połowie lat 90 XXw.
W momencie opracowania reprezentował bezsprzecznie czołówkę modeli masowych z wtrysku.
Po upadku firmy formy zostały przejęte przez Roco.
Obecnie pod względem jakości jest to solidna II liga ... którą da się jeszcze postawić obok modeli XXIw . np. kwartetu B.E.E.N.
- ( Brawa/ESU/Exact Train/NME )
Cena 136zł mocno przewartościowana co do samej jakości, realna - ca.20EUR czyli 85zł - ( na podstawie rynku wtórnego tych wagonów w oznaczeniu DRG/DB na rynku niemieckim )

Ale biorąc poprawkę że jest to seria limitowana - uzasadniona . ( wyższe koszty - ograniczonej ilościowo partii produkcyjnej )
I co by nie powiedzieć model ma częściową dokumentację fotograficzną co niezwykle rzadko się zdarza w przypadku III epoki.
Całkowite opracowanie dokumentacji oznaczeń wagonu wykonało PMR K.Koj.


Chłodnia "Browar Okocim"należy do tych modeli które od początku są modelami kolekcjonerskimi.
Dlatego wdam się tu w kalkulacje ... ;)
Na pewno wraz z upływem kolejnej dekady , będzie mu jeszcze ubywać na jakości.
Ale szybko będzie rosnąć jego wartość kolekcjonerska !
Po zakończeniu emisji ( szkoda że model jest do dostania tylko u dystrybutora-zleceniodawcy Loko Model ) jego wartość natychmiast będzie rosnąć.
Rok, dwa i na rynku wtórnym wróżę mu 200% obecnej ceny sklepowej.
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Aktywny użytkownik
Reasumując. Czy model (typ, wersja) wagonu Roco jest modelem wagonu jaki został sfotografowany i przedstawiony na stronie lokomodel, bo nie wiem czy robić przelew? ;):gwizd:.
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Reasumując. Czy model (typ, wersja) wagonu Roco jest modelem wagonu jaki został sfotografowany i przedstawiony na stronie lokomodel, bo nie wiem czy robić przelew? ;):gwizd:.
Robić przelew !
Ja właśnie przed 2 godz. zakupiłem ten model na żywo w Loko Model.
Wg.info. jaką uzyskałem od sprzedawcy prowadzącego Loko Model ... w Browarze Okocim była tylko jedna chłodnia tego typu - niemiecka Gkhs Berlin.
W innych browarach w PRL ten typ nie występował. Przynajmniej nie ma żadnych śladów na to.

Owszem był ten typ obecny w większej liczbie na PKP ale jako chłodnie do przewozu mięsa i innych produktów wymagających chłodzenia .
Jest to bardzo limitowana edycja , do sprzedaży po odliczeniu wagonów autorskich i wagonów przeznaczonych jako upominki dla decydentów trafiło ca.270 szt.
Edycje limitowane Brawy liczą np. 460 szt . Więc mamy tu do czynienia z edycją jeszcze o połowę mniej liczną.
 

Podobne wątki