• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

Zbyszek

Zajebistość roku
W sklepach pojawił się wagon Roco AAE/PKP ''aluminiowy''. Czy ktoś się orientuje, czy ma inny/ten sam numer i st. mać.?
 

J1974H0

Znany użytkownik
A nie było czasem na linii do Łukowa towosów, z bonanzami w składzie właśnie? Na pewno śmigały z SU45, nie wiem jak z SP.
Z tego co ja wiem to tzw. 'towosy' nie 'śmigały' z SU45 ani z 'SP' (jak się domyślam SP45 :) ). Ponieważ Kownatki są dość daleko od Lublina i pociąg miał być dłuższy, potrzebowano silnej oraz szybkiej w miarę lokomotywy ale wypadło na serię SM42 bo inne spalinowe lokomotywy z Lublina (SU45, ST44), były zbyt paliwożerne jak na te potrzeby - jak czytamy w linku na samym dole. Za to poruszały się z zabójczą prędkością dochodzącą miejscami do 60km/h na czele z (przeważnie) SM42-320, SM42-907. Bywały też SM03-096 oraz SM30-176.
Fotka przedstawia właśnie pociąg ITK "TOWOS" podczas fotostopu w kilometrze 96 linii nr 30 (kilometry liczone od Łukowa) przed przystankiem 'Ciecierzyn' (widok w stronę Lublina). Pociąg poruszał się na trasie od Lublina do Kownatek (k/Łukowa).
https://www.bazakolejowa.pl/foto/1022/1254722144-2.jpg
W składzie widać bonanzę. Pociąg ITK (Izby Tradycji Kolejowej z siedzibą w Lubartowie - oni to organizowali) jeździł w latach 2003-2010 więc skład w malowaniu z epoki V.

Inny Link:
http://www.pkp.lubartow.pl/poc.htm

Ja osobiście pamiętam regularne składy na tej trasie z SP45 na czele jeszcze za czasów PKP z oliwkowymi bonanzami, ale to było pod koniec lat 80-tych pod koniec epoki IV.
 
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
Oczywiście ma "mufy", jak to kolega SP45-166 nazwał, czyli gniazda sterowania wielokrotnego na czole, a konkretniej na czołownicy, koło zderzaków, "bo to w końcu SP45". :p

PS. A co kolega SP45-166 ma na myśli pisząc: "z czerwonymi ozdobnikami elementami planowej obsługi"?
Po bokach układu cięgłowo-zderznego są gniazda sterowania wielokrotnego a nie "koło zderzaków" jak już chcemy być tacy koszerni. Nie strugaj profesora kolego Andrzeju ;) wszyscy wiedzą o co chodzi :)

Ozdobniki w kolorach przeważnie czerwonym i białym, różnego rodzaju firanki w oknach, dodawanie tabliczek z parowozów, czy liter stylizowanych z logiem PKP było bardzo charakterystyczną cechą zadbanych maszyn na których na stałe przydzielone miały służby konkretne drużyny trakcyjne.
Bardzo dobrze że wypłyneło to zdjęcie kolegi Ryszarda Boduszka (wielkie dzięki za wrzutkę Twojego zdjęcia!), bo to pokazuje jak bardzo ostatnio Piko rozmija się z dokumentacją (Której po prostu prawdopodobnie nie ma i robi modele IMHO "na pałę"!). Paleta kolorów rodem ze 165 (odcienie seledynów, czy też zieleni złamanej niebieskim to raczej domena drugiej połowy lat 90 a nie pierwszej gdzie typowo zielone odcienie dominowały po rewizjach), nie pasuje kompletnie do 127 z tego zdjęcia. Jak też widać ramki od reflektorów były żółte w Lublinie (potem białe w Sierpcu), a na czole był czerwony pas jako tło numeru zarówno w okresie Lubelskim jak i Sierpeckim "życia" tej lokomotywy. Więc Piko wzieło numerek, wpisało przydział, chwyciło schemat ze 165 i ogień... szkoda bo tak bym wziął, a tak nie biorę. Zmienią kolory pudła i dadzą czerwone tło numerów to biorę na bank (ale tu już pewnie cały kontener płynie z Chin więc po zawodach)!
 
Ostatnio edytowane:

SP45-166

Aktywny użytkownik
Z tego co ja wiem to tzw. 'towosy' nie 'śmigały' z SU45 ani z 'SP' (jak się domyślam SP45 :) ). Ponieważ Kownatki są dość daleko od Lublina i pociąg miał być dłuższy, potrzebowano silnej oraz szybkiej w miarę lokomotywy ale wypadło na serię SM42 bo inne spalinowe lokomotywy z Lublina (SU45, ST44), były zbyt paliwożerne jak na te potrzeby - jak czytamy w linku na samym dole. Za to poruszały się z zabójczą prędkością dochodzącą miejscami do 60km/h na czele z (przeważnie) SM42-320, SM42-907. Bywały też SM03-096 oraz SM30-176.

Ja osobiście pamiętam regularne składy na tej trasie z SP45 na czele jeszcze za czasów PKP z oliwkowymi bonanzami, ale to było pod koniec lat 80-tych pod koniec epoki IV.
Ty chyba piszesz o pociągach ITK (na trzech byłem osobiście), a kolega Maciej Preki pisze o pociągach rozkładowych jeżdżących tamże w drugiej połowie lat 90. Rzeczywiście około południa była jedna z trzech? czterech? par pociągów która w składzie oprócz dwóch "klas" ciągnęła wagony towarowe jako zdawkę do bodaj Radzynia. Nawet w budynku izby wisi zdjęcie tego zjawiska z SU45 na czele. (postaram się to wrzucić- bo popełniłem wtedy zdjęcie zdjęcia). Z kolei ostatnie zdanie rzuca ciekawe światło na zamysł piko ze składem lubelskiego fiata i bonanz- być może celują w przełom 80/90 (ale i tak wciąż złe malowanie fiata)
 

J1974H0

Znany użytkownik
Bardzo dobrze że wypłyneło to zdjęcie kolegi Ryszarda Boduszka (wielkie dzięki za wrzutkę Twojego zdjęcia!), bo to pokazuje jak bardzo ostatnio Piko rozmija się z dokumentacją (Której po prostu prawdopodobnie nie ma i robi modele IMHO "na pałę"!). Paleta kolorów rodem ze 165 (odcienie seledynów, czy też zieleni złamanej niebieskim to raczej domena drugiej połowy lat 90 a nie pierwszej gdzie typowo zielone odcienie dominowały po rewizjach), nie pasuje kompletnie do 127 z tego zdjęcia. Jak też widać ramki od reflektorów były żółte w Lublinie (potem białe w Sierpcu), a na czole był czerwony pas jako tło numeru zarówno w okresie Lubelskim jak i Sierpeckim "życia" tej lokomotywy. Więc Piko wzieło numerek, wpisało przydział, chwyciło schemat ze 165 i ogień...
Tak to wygląda zestawiając zdjęcia, które wypłynęły w tym temacie (jeśli chodzi o Lubelską SP45-127) z prezentacją modelu ze strony PIKO...

127.jpg
 

J1974H0

Znany użytkownik
Ty chyba piszesz o pociągach ITK (na trzech byłem osobiście), a kolega Maciej Preki pisze o pociągach rozkładowych jeżdżących tamże w drugiej połowie lat 90. )
Tak, pisałem o pociągach ITK. Ja byłem na jednym... (całodniowa wycieczka była + fotostopy + z Kownatek SM03 z wagonem towarowym do Łukowa, powrót do Kownatek i przesiadka w pociąg ITK, No i ognisko w Kownatkach)...
Ale nie będę tu zaśmiecał tematu.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Po bokach układu cięgłowo-zderznego są gniazda sterowania wielokrotnego a nie "koło zderzaków"
A zderzaki nie są elementem "układu cięgłowo-zderznego"? I czy w SP45 gniazda sterowania nie są umieszczone koło nich? Pisanie w miarę precyzyjnie nie musi oznaczać używania wyłącznie trochę wydumanych, oficjalnych określeń. I nie byłbym taki pewien, czy rzeczywiście wszyscy wiedzą o co chodzi. Forum przegląda wielu czytelników, często są to zupełni laicy i jestem pewien, że wielu z nich mogło sądzić, że przed przebudową na SU45, lokomotywy SP45 w ogóle nie miały tych gniazd. Ale nie będę ciągnął tej dyskusji.
 

Remaj12

Moderator Forum Tabor i Imprezy
Zespół forum
T M M
W sklepach pojawił się wagon Roco AAE/PKP ''aluminiowy''. Czy ktoś się orientuje, czy ma inny/ten sam numer i st. mać.?
Model z najnowszej edycji ma ten sam przydział i nowy numer :D - 31 51 277 0 037-7. Zbyszku, masz może zdjęcia takich wagonów zrobione w Twoich okolicach :) ? Czy takie wagony jeździły w zwartych składach złożonych z wagonów tego samego typu czy były włączane pojedynczo lub grupami do innych składów pociągów towarowych (zbiorowych)? Co przewożono takimi wagonami?
 

Zbyszek

Zajebistość roku
Dzięki Remik. Wagony te jeździły różnie, zdarzały się grupy wagonów pomieszane z wagonami z drzewem, czasami całe pociągi, ale złożone nie tylko z wagonów PKP, ale również DB*, SBB, SJ z reguły dwuosiowe tandemy połączone krótkim sprzęgiem. Raz z tygodniu jeździł skład tylko i wyłącznie z aluminiaków do Hamburga, a wożono w tych wagonach papier w zwojach. Wagony te kursowały chyba maksymalne dwa lata i zniknęły. Obecnie zdarzają się te wagony, ale bardzo rzadko, ale kolei DB. Większość przewozów przejęły wagony platformy z kontenerami.
Część wagonów PKP pochodziła z kolei DSB, duże logo przebijało spod oznaczeń ''gazetowych''.
Mała uwaga: wagony te w większości zaczynały staż na PKP jako wagony w miarę nowe, proszę to wziąć pod uwagę pod kątem ew. patynowania.
Wagony DB, czy SJ były dużo bardziej pokryte rdzawym nalotem.
Co do zdjęc, to nie mam zbyt wiele, w wolnej chwili poszukam.
* Jeżeli ktoś posiada model wagonu Marklina z logiem firmy Marklin, to raz widziałem oryginał w składzie, więc można śmiało dołączyć.
 

DarekW

Znany użytkownik
Zdjęcie wagonu wykonane przez Krzysia Młodzikowskiego w Ostrowie Wlkp. Wagon ten był tam remontowany po wypadku. Oczywiście jest to inny numer niż ma być wypuszczony prze Roco.
Dla tych którzy mieli by ochotę swój wagon upodobnić do faktycznego wyglądu orginału.
Habbins-PKP.jpg
 

techno

Aktywny użytkownik
Jest i katalog A.C.M.E., ale ciężko nowością nazwać wagon restauracyjny, który miał się pojawić w zeszłym roku (Z1WR - str. 75)?

Nowością na pewno są platformy Sggrss 80' PKP Cargo (40358/40359 - strona 100, 40360 - strona 101) oraz dwuosiowa chłodnia (40094 - strona 104).

EDYTA - Faktycznie, w 2018 było dokładnie to samo. W 2017... Tak więc nadal nie wydane nowości...
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki