• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

No tu już kolega SU45-034 chyba trochę popłynął. Nie słyszałem ani sam nie pamiętam, by zwłaszcza w drugiej połowie lat 1970 (epoka IVb) EP05 prowadziły pociągi osobowe z Bipami. Wszystkie te lokomotywy stacjonowały w lokomotywowni W-wa Olszynka Grochowska i prowadziły wyjeżdżające z Warszawy pociągi ekspresowe i pospieszne. W Warszawie nie było wagonów piętrowych. Mogło się zdarzyć, że EP05 prowadziły jakieś dalekobieżne pociągi osobowe (tzw. przyspieszone), choć ja o tym nic nie wiem, ale nie były one zestawiane z Bip. Jedyną możliwością była sytuacja, że w ramach wykorzystania lokomotywy po przyjeździe do stacji końcowej, lokomotywa przejmowała jakiś krótki obieg lokalnego pociągu osobowego. Jedynym znanym mi takim wypadkiem był pociąg Nysa - Kędzierzyn - Katowice, który na odcinku Kędzierzyn - Katowice był prowadzony lokomotywą EP05, ale to już było na przełomie lat 1980. i 1990. Nic też nie wiem o pociągach przyspieszonych, a tym bardziej pospiesznych, zestawionych z Bip, szczególnie w epoce IVb.

Ale o jakich latach mówimy? Takiego mieszanego składu Bip i Y raczej nie nazwałbym "klasycznym układem". Takie dziwolągi to już raczej koniec epoki IV, a nawet epoka V. "Klasycznie" to Bipy jeździły same, ewentualnie uzupełnione wagonem 1 klasy.
Nie popłynąłem ponieważ piątki planowo prowadziły osobowy Katowice-Nysa o czym sam wspomniałeś.
Bipy jeździły np. na Pogorii. W sumie nie wiem po co się tutaj w ogóle wypowiadam skoro wszyscy wszystko wiedzą w dodatku lepiej...
 
Obawiam się ,że będą to przemalowanki 23K , gdyby jednak Rivarossi , wydał oryginalne owocarki 208S, byłby to kolejny w tym roku towarowy hit z pod znaku PKP , i do tego z IV epoki !
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Nie popłynąłem ponieważ piątki planowo prowadziły osobowy Katowice-Nysa o czym sam wspomniałeś.
Napisałem też, że jest to jedyny znany mi wypadek takiego zestawienia. Kolega Prezes TS również napisał, że takich składów nie widział (tego jednego z Kędzierzyna nie kwestionujemy). Chodziło mi o to, że taka jednostkowa sytuacja nie powinna być podstawą do twierdzeń typu: "jak EP05 jeździły z Bipami, to i SU46 mogły". Chciałem też zwrócić uwagę mniej znającym temat kolegom, że nawet, jeżeli wyjątkowo coś takiego się zdarzyło, to nie była to sytuacja typowa i nie uzasadnia uogólnienia, że EP05 też jeździły z Bipami. Ale faktycznie, chyba nie ma co ciągnąć tej dyskusji.

A co do zdjęć EP05 z Bioami, podlinkowanych przez innych kolegów, to wszystkie były zrobione już w V epoce i dotyczyły też raczej nietypowych sytuacji.
 
ciekawe czy te dwa białe to będą faktycznie owocarkami 208S czy też przemalowanymi 23K ?/
Obawiam się ,że będą to przemalowanki 23K , gdyby jednak Rivarossi , wydał oryginalne owocarki 208S, byłby to kolejny w tym roku towarowy hit z pod znaku PKP , i do tego z IV epoki !
Na pokazanym opracowaniu graficznym należało by się zgodzić z tym co napisał kol. @Dozamet - bo jest to ewidentnie pomalowany na biało wagon 23K (bez klap wentylacyjnych na poziomie podłogi ).
Ale zawsze jest to tylko wizualizacja - mam nadzieję,że model ukaże się jako prawidłowo zrobiony.
Czego zresztą można było się spodziewać od Rivarossi skoro produkuje już wagony 23K ;).
Pozdrawiam serdecznie
 

404W

Znany użytkownik
Na pokazanym opracowaniu graficznym należało by się zgodzić z tym co napisał kol. @Dozamet - bo jest to ewidentnie pomalowany na biało wagon 23K (bez klap wentylacyjnych na poziomie podłogi ).
Ale zawsze jest to tylko wizualizacja - mam nadzieję,że model ukaże się jako prawidłowo zrobiony.
Czego zresztą można było się spodziewać od Rivarossi skoro produkuje już wagony 23K ;).
Pozdrawiam serdecznie
To nie jest komputerowa wizualizacja - byle była. To jest raczej projektowy rysunek i raczej taki będzie model.
 
Nigdzie nie napisałem,że to komputerowa wizualizacja - napisałem o opracowaniu graficznym ;)
Takie opracowanie może być zarówno rysunkiem poglądowym jak projektowym.
Czas pokaże co nam się z tego urodzi :) Gdyby była to wersja przypominająca tylko wagon 6/208S zawsze jest możliwość wykonania prawidłowej wersji:)
Pozdrawiam serdecznie
 
Wiadomo już coś więcej odnośnie wagonów 6S Rivarossi. Będą w epoce IVb - stacja Jasło, REV 17.07.76.
https://www.hornby.com/uk-en/shop/b...ed-wagon-hbqrs-in-white-livery-period-iv.html
https://www.hornby.com/uk-en/shop/b...erent-running-number-to-hr6453-period-iv.html

Bliżej zdjęciom wagonów 6S z tego okresu można podziwiać tutaj: http://www.toppsmagic.dk/igauic/u51/512108001.htm
Przy okazji polecam przyjrzeć się innym zdjęciom wagonów PKP w krajach skandynawskich zamieszczonym na tej stronie. Naprawdę ciekawe ujęcia od epoki IVa do V.
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
A wiadomo już że będą to wagony 6S a nie przemalowane 23K?
Moim zdaniem będą to tylko przemalowane wagony 23K . Tak jak jest to pokazane na rysunku poglądowym.
Czyli będzie to kicha sztolcowa - ( szara kiszka znaleziona w sztolni ). :podstepny:

Prawdziwa trupiarka z trupami albo z chłodzoną kiszką to ino zachodzi rdzą , wyżarta jest jadem od dachu i cuchnie na kilometr garmażerką nieświeżą !
I wygląda tak jak na zdjęciu poniższym. :ninja::ninja::ninja:

:LOL:

IMG_6283 - Kopia.JPG
 
Gdyby chociaż dołączyli dodatkowe elementy (żaluzje, wentylatory dachowe) do samodzielnego montażu, to można jakoś uratować projekt. Raczej wyklucza to cena, która jest identyczna co za goły wagon Gs (wg cennika na stronie Hornby), ale poczekajmy na jakieś oficjalne informacje.

W poprzednim wpisie zapomniałem wrzucić link do listy wagonów PKP (wzbogaconej o cenne zdjęcia) -> http://www.toppsmagic.dk/igauic/u51/51reg1.htm
 
Faktycznie kicha totalna :eek:
Będziemy mieli kolejną prze malowankę jaką próbuje nam wcisnąć Rivarossi .
Choć liczyłem,że może faktycznie będzie to "kompletny" wagon:(. Kiedyś nie licząc na taki wagon zrobiłem swoje "owocarki" teraz jestem spokojny po tym co zobaczyłem.
Pomijając fakt,że to wagon pomalowany na biało - skąd oni wytrzasnęli taką czcionkę do oznaczenia literowego serii ?:LOL:
Na przewód ogrzewania elektrycznego też bym nie liczył w modelu ( tak jak i klap wentylacyjnych podłogi) choć w zapisie literowym "jak byk stoi",że powinien być ;) No i jak rewizja przypada na rok 1976 to już nie powinno być na wagonie oznaczenia serii z III ep ;)
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki