• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2019

OP
OP
C

czacza

Aktywny użytkownik
#3
To przesunięcie Eanosa. Miał ukazać się w 12 tygodniu 2018, jak widać, zrezygnowali. Swoją drogą mogliby wydać coś brązowego. Będzie set 3x Eaos Cargo w tym roku już.
 

Tarka

Użytkownik
PKMK
#6
Roco jest mistrzem w przesuwaniu dat. Torowisko na gumowym podtorzu miało się ukazać w czerwcu 2017 a do dziś przesuwają daty większości rozjazdów.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
#11
Ze strony sklepu Loko-Model można też dowiedzieć się paru innych rzeczy. Dotyczy to wagonów firmy Brawa produkowanych na zlecenie sklepu.
Planowane na rok 2018 premiery czterech modeli wagonów towarowych z epoki IIIb zostały przesunięte na rok 2019. Dwa pierwsze modele na końcówkę maja, dwa kolejne na przełom z rokiem następnym. Perspektywa zakończenia 15-wagonowego składu równocześnie przesunęła się o 2 lata, na 2022 rok.

Poniżej bieżąca aktualizacja wpisu z wątku "Nowości PKP 2017".

Na stronie LokoModel można znaleźć dalsze informacje a propos zestawu modeli w epoce IIIb, pasujących do Ty2 wypuszczonego przez Roco.

I najciekawsze, info o kolejnych modelach - w perspektywie 2020 2022 roku:
wagon 4 - wagon węglarka, ex Königsberg, z budką (2018) (2019) [Wddoh 0 489 396, rew. 18.2.53]
wagon 5 - wagon kryty, ex München, z budką (2018) (2019) [Kdth 0 145 246, rew. 29.7.53]
wagon 6 - wagon brankard, typ pruski Pwg Pr14 (2018) (2019/2020)
wagon 7 - wagon cysterna czteroosiowa, typ Uerdingen (2018) (2019/2020)
wagon 8 - wagon węglarka, ex Königsberg, bez budki (2019) (2020/2021)
wagon 9 - wagon kryty, ex München, bez budki (2019) (2020/2021)
wagon 10 - wagon platforma, ex DRG SSla 44 (2019) (2020/2021)
wagon 11 - wagon kryty, ex Dresden DRG (2019) (2021/2022)
wagon 12 - wagon kryty, ex Oppeln, z budką (2020) (2021/2022)
wagon 13 - wagon węglarka, ex Königsberg, bez budki, 2 numer (2020) (2021/2022)
wagon 14 - wagon kryty, ex München, drugi numer (2020) (2021/2022)
wagon 15 - wagon kryty, ex München, z budką, 2 numer (2020) (2021/2022)
 
Ostatnio edytowane:

michal-c74

Aktywny użytkownik
#12
Jeśli chodzi o modele PKP Brawy na zamówienie LokoModel, to szczerze powiem, że się ciesze z tego przesunięcia.
Tak się " fajnie" złożyło, że szykuje mi się dość poważna naprawa silnika w samochodzie, toteż z spokojem poczekam na te modele Brawy nawet te dwa lata. Czas, szybko leci, niestety. To nie zając, nie uciekną przecież. :)
 

404W

Znany użytkownik
#18
Nie natrafiłem nigdzie na taką informację o Ommu Klagenfurt DR ( okres wojenny ).
Owszem na DB występowały z drzwiami metalowymi masowo , ale dopiero od lat 50 tych.
To była powojenna produkcjia już jako Ommu Duisburg późniejsze Omm37 późniejsze E 031 produkowane w latach 1948-1952 w imponującej liczbie 24.712 sztuk !
Natomiast wojenny Ommu Klagenfurt późniejszy Omm34 DB i późniejszy E 029 w epoce IV wyprodukowany w imponującej liczbie 22.944 sztuki otrzymywał drzwi metalowe na DB także w latach 50 w wyniku modernizacji.
Był jeszcze produkowany tylko w 1949r - Ommu Duisburg późniejszy Omm29 późniejszy E 026 w liczbie 1200 sztuk także odrazu z metalowymi drzwiami.
! :)
OK. Nie zostało udowodnione, że jakieś wojenne Klagenfurty otrzymały od razu metalowe drzwi. Natomiast zapowiedziany Klagenfurt z metalowymi drzwiami będzie na podstawie wagonu skierniewickiego, więc będzie zgodny z rzeczywistością.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#19
A co takiego zabawnego jest w tych wagonach KM? Nie czuję się znawcą współczesnego taboru, ale ogólnie wydają się OK. Nie analizowałem rozkładu okien pod kątem zgodności z oryginałem, ale na pierwszy rzut oka niczego specjalnego nie dostrzegłem.
 

Podobne wątki