Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Pocieszę kolegę @DRACULA tym że takie podejście do modelarzy nie jest tylko typowo Polskie. A dokumentacja dostępna publicznie też nie zawsze pomaga.
W USA słynny jest producent Con-Cor który wypuścił parowozy, pomalował na kolory linii kolejowych które nigdy ich nie miały a później pisał że modelarze powinni się cieszyć ze cokolwiek w ogóle jest... Zresztą Bachmann (Liliput) teraz też wypuszcza wagony towarowe w barwach PRR (których ta kolej nigdy nie miała, za wyjątkiem ich modelu K-4), nie mówiąc o lokomotywach które mają tyle wspólnego z PRR że mają tą samą liczbę kół co parowozy które na tej lini jeździły (kłania się Bachmann, Model Power i MRC). Jest to mankament zwłaszcza w skali w N. W skali HO i O jest jakoś więcej poprawnych modeli (ale to pewnie dlatego że skala ta jest bardziej popularna) i buble też są.
W USA są towarzystwa historyczne które mają całą dokumentacje techniczną wagonów, parowozów etc... Dla modelarzy nawet są książki z rysunkami technicznymi w HO lokomotyw parowych i spalinowych... ale producenci to często mają gdzieś... Zwłaszcza ci duzi...
. Była wyśmienita okazja wykonania polskiej wersji drzwi z heksagonalnymi zastrzałami - jedynej jaka na PKP występowała ! - patrz foto poniżej . Nie licząc dosłownie pierwszych lat powojennych 1945-47 gdzie te zastrzały na niemieckich Klagenfurt'ach nie występowały .
Temat położyło SK Model wypierając od projektu PMR K.Koj ...obietnicami posiadania dokumentacji i wiedzy.
Oj działo się...
Ale o jakich to heksagonalnych zastrzałach drzwi piszesz? Ostateczny model z IVa ma właśnie takie drzwi, jakie zainstalowałeś na swoim modelu Piko. Poziome deskowanie też już potem było.
Tak czytam o tych zastrzałach i im dłużej czytam tym bardziej się zastanawiam o czym jest mowa. Proszę o wyjaśnienie, jakieś zdjęcie, rysunek. Z góry serdecznie dziękuję.
Oj, kolega @404W mnie ubiegł.
Pojawiły sie zdjęcia węglarek typu Klagenfurtfirmy Exact Train z opisem PKP z ep.III (z orzełkiem, 20342) i ep.IVa (20343). Węglarka wmalowaniu z ep.III budzi pewne zastrzeżenia bowiem posiada drzwi metalowe. Ztego co wiem takowych na PKP nie było. Były za to na DB.
Pozdrawiam.
Wstydziliby się świniaki... Stary gniot opracowany 350 lat technologicznych ( 35 lat ) temu , wciskać z dwoma autkami za prawie 50EUR ! prawie 200zł !
Roco ! już czas opracować ten wagon - Stuttgart R10 - na nowo, na poziomie Braw'y/ESU/Exact Train i wtedy żądać 160zł ...
Ale wezmę jednego dziada pod warunkiem posiadania kłonic !
Wstydziliby się świniaki... Stary gniot opracowany 350 lat technologicznych ( 35 lat ) temu , wciskać z dwoma autkami za prawie 50EUR ! prawie 200zł !
Roco ! już czas opracować ten wagon - Stuttgart R10 - na nowo, na poziomie Braw'y/ESU/Exact Train i wtedy żądać 160zł ...
Ale wezmę jednego dziada pod warunkiem posiadania kłonic !
Skoro nie ma kłonic, to od PIKO (58759) podobny model na dniach jest za niewiele ponad 60zł. Tyle że epoka III, ale nie sądzę aby PIKO czymś ustepowalo wykonaniem poza ceną, więc wychodzi na to że różnica w cenie to cena tych fiatow od Roco..... 120zł za dwa fiaty w H0 by wychodzilo...