• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Czy szanowni forumowicze kojarzą kiedy zostały wycofane z eksploatacji weglarki Villach i Klagenfurt na PKP?
I Villach i Klagenfurt dotrwały do końca epoki IV b .
W latach 1977-79 ostatecznie wycofano wszystkie przedwojenne i wojenne wagony polskiego i obcego pochodzenia...
To był akcja w kilkunastu zorganizowanych w tym celu punktach na sieci PKP .
Gdzie wyłapywano takie wagony i na miejscu zgładzano bez sądu przy pomocy cięcia palnikami , bez procesu obronnego .
Winni tej decyzji nigdy za tą zbrodnię nie odpowiedzieli .
Do dziś na pewno wszyscy zdechli i siedzą w piekle w metalowych klatkach, wykonanych w postaci towarowych wagonów . :D
 

Andrzo

Znany użytkownik
Reakcje
1.022 2 1
Ostatnio edytowane:

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.499 35 1
Węglarki polskiej budowy z rodziny 3W,4W,10W i 11W były eksploatowane handlowo do około 1990, później pojedyncze wagony jeszcze służyły do celów gospodarczych. Niestety nie ma takiego modelu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Węglarki polskiej budowy z rodziny 3W,4W,10W i 11W były eksploatowane handlowo do około 1990, później pojedyncze wagony jeszcze służyły do celów gospodarczych. Niestety nie ma takiego modelu.
Zważywszy ile polskich modeli się ukazało w ostatnich latach, wierzę, że jest to kwestia czasu !!!
Wbrew pozorom wykonanie tego modelu to nie tylko kwestia czasu to bardzo poważny problem.
Nie chodzi o dokumentację , ta istnieje i istnieją oryginały .
Problem NA JAKIM POZIOMIE POWINIEN BYĆ WYKONANY ... ?

A ) Czy na poziomie cystern 406R Robo ? - dużo detali ale belastych i dramatycznie uproszczonych ( chodnice, pomost ) przełom XX/XXI w

B ) Czy na pozimie cystern 406R Piko, Klagenfurt/Linz Roco oraz 223K Rivarossi ? - Standard XXI wiek

C ) Czy na poziomie wagonów towarowych Excluziv XXI w : Brawa - ESU ? - plastikowe lub metalowe super filigranowe/skalowe elementy : poręcze , uchwyty , wsporniki ect ; znakomite proporcje i rzeźba wagonów a nawet amortyzujące resory ( Brawa )

D ) Czy na poziomie Excluzywnej XXI w hybrydy technologicznej Exact Train ? - super fototrawione ażurowe metalowe talowe elementy i sensownie wspólnie odlewane ale precyzyjnie nieliczne elementy ?

Biorąc pod uwagę szybkość przemijających lat technologicznych oraz przewidywaną dużą ilość tej węglarki w naszych
zbiorach i w z.z t. paroletni okres produkcji ...

Tylko ktoś z triady Brawa-ESU-Exact Train powinien wykonać ten kultowy model .
Inaczej za zaledwie dekadę ( 10 lat ) ...
Będziemy z tymi węglarkami o 100 LTL ! albo 200 LTL ! ( Lat Techno-Logicznych ) WSTECZ ! za wagonami
towarowymi jakimi będą cieszyć się ( już się cieszą !*** ) fani na zachodzie UE ... !

Jeśli się doda że wszystkie te wykonania są w ... identycznej cenie ! :LOL:
Szanowni czytający !
Piszę te wnioski nie dla wymądrzania się czy pochwalenia posiadanymi modelami ale ku przestrodze odmierzanej ...LTL !


*** PS - w tym roku ubrałem się w najnowsze opracowanie wagonów samowyładowczych ( Selbstentladewagen
Otmm70/Ed90 DB ) Braw'y , cysterny Deutzer DB/DR firmy ESU oraz wczoraj w Gbs DB Exact Train ...
Oczu nie można oderwać ! ... :obcy:
Efekt ? Kilkanaście starych wykonań wagonów towarowych w oznaczeniu PKP ( Piko,Marklin,Roco,Klein Modellbahn )... poszło w inne ręce ... :podstepny:
Pieniążki - ca.1,5 Kg zł poszło na zakupy w ...
DB ... ( ...za PKP ... DB :eek: ) ... cóż GRADACJA TECHNOLOGICZNA panie ! ... :rolleyes:
 
Ostatnio edytowane:

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
770 6 0
Witam,

Pojawiły sie zdjęcia węglarek typu Klagenfurtfirmy Exact Train z opisem PKP z ep.III (z orzełkiem, 20342) i ep.IVa (20343). Węglarka wmalowaniu z ep.III budzi pewne zastrzeżenia bowiem posiada drzwi metalowe. Ztego co wiem takowych na PKP nie było. Były za to na DB.
Pozdrawiam.

Klagenfurt 301 319 Wddo Ext 20342 2018 42,-.jpg
Klagenfurt 21 51 501 7 019-3 E Wddo Ext 20343 2018 42,-.jpg
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
I jest jeszcze jedna sprawa. Czy numer i seria wagonu nie powinny znajdowac sie w innym miejscu – bliżej środka wagonu jak na załączonym zdjęciu?
To widać zależało od ZNTK, czy czasu. Najbardziej znane zdjęcie [i model Piko] pokazuje ten sam układ co na Exact-Train. Możesz spojrzeć na filmy z Bydgoszcz na Taśmie. Pojawiają się tam Klagenfurty.
Natomiast drzwi metalowe też miały. Wagon PSMK ze Skierniewic.
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
770 6 0
Dziekuję Koledze za podzielenie się swoimi spostrzeżeniami. Wagon ze Skierniewic to jedyny mi znany przykład Klagenfurtana PKP z metalowymi drzwiami. Filmy PKP oglądalem już wiele razy robiąc przy tym tu i ówdzie notatki. Klagenfurta widziałem dotychczas tylko jeden raz [PKP220] i miał on drewniane drzwi z wzmocnieniem. Najczęściej pojawiają sie węglarki 3W.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Natomiast drzwi metalowe też miały. Wagon PSMK ze Skierniewic.
Śmiem twierdzić ( za K.Koj ) że "przypadek/mutant skierniewicki" jest kuriozum na skalę całego ilostanu Klagenfurtów na PKP .
Nie wiadomo od kiedy zainstalowano na nim te metalowe drzwi. Nie wykluczone że podczas późnej naprawy pod koniec lat 70 .
Ot pojedyńczy "mutant" zaprzeczający wszystkim pozostałym Klagenfurtom w epokach IIIa ( IIIA1) - IVb , nie godny upamiętnienia w żadnej postaci.

Po za tym ta emisja Exact Train / SK Model ... jest kroplą przelewającą czarę goryczy !
Właśnie w Klagenfurcie Exact Train , właśnie w tym modelu z uwagi na oddzielne wykonanie otwieranych drzwi.
Była wyśmienita okazja wykonania polskiej wersji drzwi z heksagonalnymi zastrzałami - jedynej jaka na PKP występowała ! - patrz foto poniżej . Nie licząc dosłownie pierwszych lat powojennych 1945-47 gdzie te zastrzały na niemieckich Klagenfurt'ach nie występowały .
Temat położyło SK Model wypierając od projektu PMR K.Koj ...obietnicami posiadania dokumentacji i wiedzy.
I tak to z tym "PKP" jest ...
Do wyboru.
Albo wiecznie nie do końca zgodne wersje DRG i DB w oznaczeniu PKP w epokach III-IV.
Albo pozbawiona trakcji parowej , znakomitego spektrum wagonów na rzecz monotonii paru konstrukcji V epoka.
O anty-korpo-kolei z VI epoki nie wspominając , choć nie wykluczone że to będzie jakiś wybór w stosunku do bezzałogowych pokracznych bolidów ...epoki VII.


Tylko w DB , DRG i DR jest w zasadzie nie mal wszystko zgodne : wersje , numery , serie , umba'ły , reko'nstrukcje , dostępne materiały archiwalne , książki , zdjęcia , opracowania .
Dlaczego piszę o DB ? Nie dla Propagandy tej kolei i tych modeli !
Po prostu ktoś kto bliżej interesuje się kolejami ojczyzny modelarstwa kolejowego ...ten ma porównanie !
Widzi karykaturalność wykonań i poczwarność układów handlowych w tej branży - po za świetlanym wyjątkiem PMR K.Koj.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 325
Tabor 339
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki