• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
A czy jest jakis do teraz zachowany? Jezdzi może jeszcze jako muzealny?
Żartujesz sobie? Wystarczy obejrzeć strony Chabówki, Wolsztyna i Kościerzyny. Kwestia zachowania wagonów 4-osiowych trąci kryminałem. Cudem mamy wagon kkStB i szczupaka w Chabówce. 4 wagony, w tym 2 szczupaki ze stanu Chabówki popadały w coraz większą ruinę w Płaszowie. Podobnie jest w Kościerzynie. Ełk miał 4 wagony, które też niszczeją niestrzeżone w Toruniu czy Poznaniu. Wagony pocztowe i bagażowe zniszczono za płotem Muzeum Kolejnictwa.
A ten pospieszny holender to był rodzynek. Artykuł - spójrzcie do ostatnich Światów Kolei. Nie śledzę za bardzo, ale w sierpniowym byś świetnych artykuł p. Etmanowicza o włoskich stalowych boczniakach.
Chyba, że pytasz o Holandię :0
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Nowości zimowe Roco i Fleischmanna :cool:

Fl
Wyraźnie Fleischmann w H0 się kończy.
Fleischmann 526005. Mam obawy co do tego wagonu. Model na zdjęciu jest taki sam jak wagon z zestawu trzech węglarek sprzed kilku lat. Mam nadzieję, że nie pójdą na łatwiznę jak w przypadku Kddt, gdzie dwa razy wydali ten sam numer. Od czasu wydania tamtego zestawu, Fleischmann dostaje propozycje uzupełnienia go o kolejne [O02/11 i inne], które jednak wciąż są odkładane na później. Miejmy nadzieję, że w końcu jakaś wyjdzie nowa, a to tylko zdjęcie poglądowe.
 

Ropu

Znany użytkownik
Reakcje
1.225 25 2
Fleischmann zapowiedział w tym roku, że kończy z H0 i skupia się na N, a projekty H0 przenoszone są do Roco. Zdziwiłem się, że w ogóle coś zapowiedzieli w H0.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Wyraźnie Fleischmann w H0 się kończy.
Fleischmann 526005. Mam obawy co do tego wagonu. Model na zdjęciu jest taki sam jak wagon z zestawu trzech węglarek sprzed kilku lat. Mam nadzieję, że nie pójdą na łatwiznę jak w przypadku Kddt, gdzie dwa razy wydali ten sam numer. Od czasu wydania tamtego zestawu, Fleischmann dostaje propozycje uzupełnienia go o kolejne [O02/11 i inne], które jednak wciąż są odkładane na później. Miejmy nadzieję, że w końcu jakaś wyjdzie nowa, a to tylko zdjęcie poglądowe.
Zobaczyłem dobre zdjęcie na stronie Fleischmanna. I niestety nie jest za dobrze. Wagon ma zmienioną ostatnią cyfrę numeru, w stosunku do wagonu z setu. Więc chyba właśnie taki będzie. Szkoda, bo mógł mieć przynajmniej dodane klocki hamulcowe, i wtedy bardziej byłby to O20. A minimum to koła szprychowe zamiast pełnych.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Zobaczyłem dobre zdjęcie na stronie Fleischmanna. I niestety nie jest za dobrze. Wagon ma zmienioną ostatnią cyfrę numeru, w stosunku do wagonu z setu. Więc chyba właśnie taki będzie. Szkoda, bo mógł mieć przynajmniej dodane klocki hamulcowe, i wtedy bardziej byłby to O20. A minimum to koła szprychowe zamiast pełnych.
Niestety chyba tak będzie. Ale obyśmy się mylili. Mają jeszcze prawie 3 miesiące na wybrnięcie z tej sytuacji.
Gdyby nie poprawiali cyfry na wizualizacji (ale w sumie nie poprawili numeru na drugim segmencie ściany bocznej), to można by pomyśleć, że to tylko "fotomontaż", bo akurat było już to w ofercie, więc w całości można to wykorzystać. A duet Roco+Fleischmann wręcz słynie ze swoich "wspaniałych" sklejanych i niedorzecznych wizualizacji.
Ciekawy jestem przyszłego tygodnia i modelu platformy Stuttgart od Roco. Numer katalogowy ten sam co naście lat temu, na wizualizacji ten sam model co wówczas, bez zmiany numeru. Myślę, że to pokaże czego możemy się spodziewać w kolejnym przypadku.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Pasywność tej firmy w temacie PKP staje się już przykładową i ... niezrozumiałą . :niepewny:
Już dekadę temu ( lata 2005-2015 ) można było wydać :
Węglarkę Halle z budką w IIIa/b dwie wersje pomostu i jedną w IIIc - 3 wagony
Węglarkę Halle bez budki w IIIa/b 2 numery i jeden III c - kolejne 3 wagony
Węglarkę Breslau z budką w IIIa/b dwie wersje pomostu i jedną w IIIc - kolejne 3 wagony
Węglarkę Breslau bez budki w IIIa/b 3 numery i w IIIc 2 numery - kolejne 5 wagonów
Węglarkę Breslau z pomostem bez budki w IIIc - kolejny 1 wagon
Brankard 2 numery w IIIa/b i jeden w IIIc - kolejne 3 wagony
Platformę Ulm w IIIa/b i w IIIc - kolejne 2 wagony
Kryty Munchen w IIIa/b 3 numery i w IIIc 2 numery - kolejne 5 wagonów
Kryty Munchen z budką w IIIa/b 2 wagony i w IIIc jeden - kolejne 3 wagony
Kryty Stettin w IIIa/b i w IIIc - kolejne 2 wagony
Kryty Stettin z budką w IIIa/b i IIIc - kolejne 2 wagony

W 10 lat 32 wagony ! Czyli jeden wagon towarowy za ca. 100-120zł raz na 4 miesiące.
Tymczasem ukazało się raptem 5-6 wagonów ... :D
Należało wydzielić koszyk finansowy w firmie pod nazwą PKP i po 10 latach...opracować polską konstrukcję powojennej węglarki .
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Pasywność tej firmy w temacie PKP staje się już przykładową i ... niezrozumiałą . :niepewny:
Już dekadę temu ( lata 2005-2015 ) można było wydać :
Węglarkę Halle z budką w IIIa/b dwie wersje pomostu i jedną w IIIc - 3 wagony
Węglarkę Breslau z budką w IIIa/b dwie wersje pomostu i jedną w IIIc - kolejne 3 wagony

Brankard 2 numery w IIIa/b i jeden w IIIc - kolejne 3 wagony
Platformę Ulm w IIIa/b i w IIIc - kolejne 2 wagony
Kryty Stettin w IIIa/b i w IIIc - kolejne 2 wagony
Kryty Stettin z budką w IIIa/b i IIIc - kolejne 2 wagony

W 10 lat 32 wagony ! Czyli jeden wagon towarowy za ca. 100-120zł raz na 4 miesiące.
Tymczasem ukazało się raptem 5-6 wagonów ... :D
Należało wydzielić koszyk finansowy w firmie pod nazwą PKP i po 10 latach...opracować polską konstrukcję powojennej węglarki .
Halle i Breslau, to chodziło Ci o wersje budki - pruską i związkową. Natomiast Stettin [G02] z budką to dopiero od zeszłego roku wychodzi.
A żeby tylko te typy … Jeszcze węglarki Nurnberg/Schwerin [w służbie liniowej do początku lat 60tych]. Wapniarka, kryty Dresden, kryte Stettin [G02], Kassel [G20], Ulm, piwiarka, kwasiarka i cysterna wyszły co prawda w jednej wersji. Ale jeszcze jest czteroosiowa platforma SSk06. Breslau i Halle są też w wersjach klockami i bez.
A w dodatku nie musieli nawet robić polskiego wagonu od podstaw. Mogli oprzeć na części posiadach już form, i tylko dorobić kolejne by uzyskać polski wagon międzywojenny. Kojarzysz jaki ? ;) A już o osobowych boczniakach i oberlichtach nie wspomnę.
No cóż można to położyć na karb zawirowań w Roco i Fleischmanie, ale tylko częściowo. Szkoda.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
C-V, kupowałbym! Ale najpierw musiałyby być chęci ze strony producenta.
Kds C V też. Tak samo Kd C I, Pdkł C III, Pdks C VIII. Z tym, że to są wagony prawie dokładnie zerżnięte z oryginałów D. V. W. Więc różnice były minimalne. I są one w ofercie Fleischmanna. Są też wagony z tejże oferty, które wymagały by już nieco większych zmian. Największa inwestycja to na podwoziu związkowej platformy A11 - czyli właściwie naszej C VIII, można osadzić pudło wagonu Kp - C IX.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
A dokładając jeszcze możliwość malowania w epoce IIIb na kolor czerwieni tlenkowej i na kolor szary ... + te wersje do których wykonać wystarczyło częściowo tylko formy ( o których piszesz ) to zebrało by się ze 100 wagonów .

Czy chodzi o ten wagon kryty który występował także po wojnie na DB jako PL Danzing ?
Przyznam że o przedwojennych wagonach PKP nie mam pojęcia . 20 lat temu uznałem że źródeł nie ma ... I temat odpuściłem ... :confused:
Jeździć po bibliotekach , konfrontować "blaty" i ewentualnie jakieś rysunki kompletnie nie miałem czasu - robiąc edycje PKP III ep. , mając rodzinę 2+2 ...
Niestety ówcześnie górę na II epoką PKP wzięły DB,DRG i DR .... ;)

Halle i Breslau, to chodziło Ci o wersje budki - pruską i związkową.
No nie do końca o budkę . Choć są dwa rodzaje wykonywane przez Fleischmann'a z dachem "prostym" i lekko "spadzistym" jak słusznie wniosłeś do dyskusji - " wersje budki - pruską i związkową ". Różnią się jeszcze barierką : w jednym jest barierka w drugim zabudowana ścianka z desek. Obie te wersje razem z różnymi rodzajami budek wykonuje Fleischm. i w Halle i w Breslau. Choć w sumie na jedno wychodzi...
Poniżej foto tych wersji wykonane kolorem na początku wieku ! ;)

Waloryzacja - Dracula :p

IMG_6460.JPG


Waloryzacja - Dracula :p
IMG_7214 - Kopia.JPG
:p
 
Ostatnio edytowane:

Kylogram

Znany użytkownik
Reakcje
1.511 33 3
węglarki Nurnberg/Schwerin.... Wapniarka, kryty Dresden, kryte Stettin [G02], Kassel [G20], Ulm, piwiarka, kwasiarka i cysterna... ... platforma SSk06.... dorobić kolejne by uzyskać polski wagon międzywojenny.... o osobowych boczniakach i oberlichtach nie wspomnę....
Zatem albo nie mieli dobrego polskiego eksperta, albo olali jego rady. Norma w niemieckich firmach ;)
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Zatem albo nie mieli dobrego polskiego eksperta, albo olali jego rady. Norma w niemieckich firmach ;)
Ekspert był i jest . Jeden z lepszych w Europie . A już na pewno najlepszy w temacie III i IV epoki PKP - Krzysztof Koj.
Chcieli robić tysiącami od razu . Zamiast setkami i budować rynek ... olali jego rady ...
Później wzięli kredyt ...na koniec oddali się bankowi jak głodna dziwka kolorowemu alfonsowi ... :LOL:
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Kds C V też. Tak samo Kd C I, Pdkł C III, Pdks C VIII. Z tym, że to są wagony prawie dokładnie zerżnięte z oryginałów D. V. W. Więc różnice były minimalne. I są one w ofercie Fleischmanna. Są też wagony z tejże oferty, które wymagały by już nieco większych zmian. Największa inwestycja to na podwoziu związkowej platformy A11 - czyli właściwie naszej C VIII, można osadzić pudło wagonu Kp - C IX.
Racja, dość szeroko niemieckie wzorce zostały wykorzystane w czasach II RP, ale w sumie zrozumiałem, że piszesz "wagon" w liczbie pojedynczej a nie mnogiej. W sumie to A11 (S Augsburg) w ogóle nie wypuścili, a mogliby, bo pierwowzór zacny.

A propos jeszcze platform, to Ulm jest/był od PIKO. Firma na F. ma w ofercie Stuttgart'y w wersji bodajże spawanej i krajowej (LBA).
Ta cytryna z postniemieckimi konstrukcjami jeszcze mocno do wyciśnięcia jest tak naprawdę. Ale czekam aż ktoś w końcu rozbije bank z polskimi konstrukcjami powojennych wagonów dwuosiowych.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Ale czekam aż ktoś w końcu rozbije bank z polskimi konstrukcjami powojennych wagonów dwuosiowych.
...no to czekamy obaj ... ja już 20 lat ... największe szanse rokuje PMR K.Koj .... przynajmniej ma świadomość tych wagonów i wiedzę na ten temat.
Co do tych konstrukcji niemieckich w PKP to jak wiemy w 2017 ruszył program Brawa/Loko Model . Niestety nastąpił półtoraroczny ! zastój.
Miejmy nadzieję że ten program zgodnie z najnowszą zapowiedzią od maja 2019 ruszy ponownie.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Racja, dość szeroko niemieckie wzorce zostały wykorzystane w czasach II RP, ale w sumie zrozumiałem, że piszesz "wagon" w liczbie pojedynczej a nie mnogiej. W sumie to A11 (S Augsburg) w ogóle nie wypuścili, a mogliby, bo pierwowzór zacny.
Ta cytryna z postniemieckimi konstrukcjami jeszcze mocno do wyciśnięcia jest tak naprawdę. Ale czekam aż ktoś w końcu rozbije bank z polskimi konstrukcjami powojennych wagonów dwuosiowych.
Na dzień dobry choć jeden. Skoro C V, to przytoczyłem inne prawie takie same. A jeszcze inne wymagałyby kilku dodatkowych form, najbardziej C IX.
A tu masz http://www.mobadaten.info/wiki/Thema:FLM_H0_Sml_Schienentransportwagen . Faktycznie najnowszy model z ich talii D. W. V.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki