Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
No jak sam Hrabia tak entuzjastycznie zareagował na te wagony to (zakładam dalej że proporcje wagonów się zgadzają z oryginałem) nie mam już żadnych dylematów.
Natomiast czy jest ktoś w stanie pomóc i wskazać w jakich proporcjach w jednym składzie występowały wagony VILLACH, LINZ, KLAGENFURT I KONIGSBERG? Zaznaczam że chodzi mi o skład DRG.
Tylko widzisz, problem w tym, że ja nie porównuję tego modelu z innymi tylko oceniam sam model A, że ja z kolejkami mam mało do czynienia to jestem przyzwyczajony do innego poziomu detali. I tylko tyle. Może na żywo mniej to mnie będzie bolało, zobaczymy.
No jak sam Hrabia tak entuzjastycznie zareagował na te wagony to (zakładam dalej że proporcje wagonów się zgadzają z oryginałem) nie mam już żadnych dylematów.
Natomiast czy jest ktoś w stanie pomóc i wskazać w jakich proporcjach w jednym składzie występowały wagony VILLACH, LINZ, KLAGENFURT I KONIGSBERG? Zaznaczam że chodzi mi o skład DRG.
Prawda ?! No ale ...
To jest pytanie na poziomie akademickim !
Zjeżdżam przemysłową , ażurową windą ... na Poziom - Minus VII ...
I podam WSKAŹNIK PROPORCJI ... W DRG .
Istotą są I L O Ś C I zbudowanych wagonów .. i lata .
Om Königsberg budowany w latach 1927 - 1941 w liczbie ............. 19579 Ommr Linz budowany w latach 1939-1941 wersja "Aussenlangträger" w liczbie ............. 6130 Ommr Linz budowany w latach 1941-1943 wersja "Fischbauch" w liczbie ............. 18605 Ommru Villach budowany w latach 1939-1945 w liczbie ................. 49115 Ommu Klagenfurt budowany w latach 1943-1945 w liczbie ................ 22944
Z tego jasno wynika że skład z Linz'ami i Villach'ami to późny wojenny okres DRG .
Warto sprawdzić w którym roku zniknął napis Deutsche Reisbahn na rzecz samych liter DR ....
Natomiast skład zawierajacy Klagenfurty to zdecydowanie druga połowa wojny i raczej już tylko z literami DR.
Nie wytrzeźwiałeś jeszcze ...?! jakaś imprezka musiała być w Sosnowcu ... Wagon nie ma szczęk ! ... to jest wersja bez hamulca ...więc PRAWIDŁOWO nie ma bardzo ładnej instalacji hamulca.
Wagon należał do jednej z pierwszych partii węglarek wybudowanych po wojnie w Polsce.
Wagony te starano się budować jak najszybciej. Montaż skomplikowanych elementów zostawiając na później. Podobnie było z węglarkami CIIa [1W], i nawet 4W, czy krytymi 7K.
Rozwój techniki Panie. Na początku, nie było w ogóle hamulców zespolonych. Lokomotywa hamowała cały skład. Jak jeżdżono po kilka wagonów z małą prędkością to działało. Potem wprowadzono wagony z siodłami i budkami hamulcowych do wspomagania. Potem hamulce zespolone, przy których część wagonów, też nie musiała mieć własnego hamulca, tylko przewód.
Prawda ?! No ale ...
To jest pytanie na poziomie akademickim !
Zjeżdżam przemysłową , ażurową windą ... na Poziom - Minus VII ...
I podam WSKAŹNIK PROPORCJI ... W DRG .
Istotą są I L O Ś C I zbudowanych wagonów .. i lata .
Om Königsberg budowany w latach 1927 - 1941 w liczbie ............. 19579 Ommr Linz budowany w latach 1939-1941 wersja "Aussenlangträger" w liczbie ............. 6130 Ommr Linz budowany w latach 1941-1943 wersja "Fischbauch" w liczbie ............. 18605 Ommru Villach budowany w latach 1939-1945 w liczbie ................. 49115 Ommu Klagenfurt budowany w latach 1943-1945 w liczbie ................ 22944
Z tego jasno wynika że skład z Linz'ami i Villach'ami to późny wojenny okres DRG .
Warto sprawdzić w którym roku zniknął napis Deutsche Reisbahn na rzecz samych liter DR ....
Natomiast skład zawierajacy Klagenfurty to zdecydowanie druga połowa wojny i raczej już tylko z literami DR.
Do tego trzeba dodać tysiące, tysiące węglarek kolei krajowych i D.W.V. - Frankfurt, Ludwigshafen, Schwerin, Halle, Nurnberg, Breslau i Essen. Do składu wojennego jeszcze zarekwirowane węglarki BBO, CSD, SNCF, PKP i FS.
Do tego trzeba dodać tysiące, tysiące węglarek kolei krajowych i D.W.V. - Frankfurt, Ludwigshafen, Schwerin, Halle, Nurnberg, Breslau i Essen. Do składu wojennego jeszcze zarekwirowane węglarki BBO, CSD, SNCF, PKP i FS.
...tak to prawdziwy Ocean Spokojny węglarek ... Typ Breslau/Essen czyli Ommk (A 10) KPEV , Om Breslau i Om Essen DRG , Om12 DB w III ep. i E 016 w IV ep.
- budowany w latach 1913 - 1928 w zawrotnej liczbie ca.200000 ( dwieście tysięcy ) sztuk ... !
A takie zasady obowiązywały jeszcze w latach 70. i 80. XX wieku, o ile nie dłużej. Zależnie od kategorii pociągu, wymagany procent masy hamującej można było osiągnąć nawet z częścią wagonów bez hamulca. Warunkiem jest, że 1) wagon ma główny przewód powietrzny i 2) wagon bez hamulca nie może jechać jako ostatni w składzie.
Szanowni Koledzy,
czy spotkał się może ktoś z Was z informacją o planowanym wydaniu w tym/nadchodzącym roku przez producentów wagonów pasażerskich z VI epoki, w malowaniu PKP Intercity?
Kiedy takie wagony były dostępne, ja jeszcze nie siedziałem w hobby, a teraz nie umiem nigdzie takich wagonów znaleźć. (Mam jedynie kupiony pół roku temu wagon Y Bautzen (?) od Tilliga i zestaw PIKO)
Szanowni Koledzy,
czy spotkał się może ktoś z Was z informacją o planowanym wydaniu w tym/nadchodzącym roku przez producentów wagonów pasażerskich z VI epoki, w malowaniu PKP Intercity?
Pod koniec roku/zaraz na początku przyszłego zostaną ogłoszone plany produkcyjne. Nawet gdy ktoś już teraz wie to nie może tego ujawnić przed oficjalną informacją.
Acz postawiłbym duże pieniądze, że kolejne 111a/112a od Piko zostaną wydane w aktualnym malowaniu IC - idealne do wcześniej wydanych EP/EU07 i chyba najbardziej chodliwe po wydawanych w tym roku. Jednak pozostaje poczekać do końca grudnia na oficjalne potwierdzenie.
czy spotkał się może ktoś z Was z informacją o planowanym wydaniu w tym/nadchodzącym roku przez producentów wagonów pasażerskich z VI epoki, w malowaniu PKP Intercity?
Zgadzam się z przedmówcą, patrząc jak PIKO wydaje modele to na 99,9% wagony 111A i 112A w malowaniu IC pojawią się w 2019 roku - moim zdaniem długo nie trzeba będzie czekać