• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

H0 Nowości PKP 2018 - dyskusja

404W

Znany użytkownik
OK, zgadza się. Tutaj wspominają, że w 1985 zmieniono je na Bhp.

Przy okazji zapytam, czy ktoś może zna miejsce w necie gdzie widać zdjęcia oryginału wagonu, który w modelu teraz ma wyprodukować PIKO ? Chciałbym się przyjrzeć jak wygląda oryginał /czy warto kupić ten modelik/... szczerze to nic nie znalazłem, co rodzi obawę, że to jakaś radosna twórczość PKP-PIKO na podstawiejakiegoś tam wagonu.
Przecież napisałem, że to francuski typ OCEM29. Wystarczy pogooglać "OCEM29 couvert" i masz choćby http://gibitrains.pagesperso-orange.fr/en/train/wagon_couvert_gms-ocem-ls_models.htm - z tym, że akurat te wersje modelu LS to późny wygląd.
W 100% prawidłowe modele to LS models. REE robi wcześniejszą wersję OCEM19.
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Z układu wpisów i kontekstu wypowiedzi raczej logicznym jest, że chodzi o (kolejną) 4E a nie o 303E. Z pasującego okresu oczywiście.
A jeżeli chodzi o zespoły piętrowe, to w 1984 oznaczone były jeszcze serią Bipa (a nie Bhp).


Dla trakcji elektrycznej i spalinowej stosowano zdecydowanie dłuższe okresy międzynaprawcze (w porównaniu z parowozami), więc to się nie gryzie.
No nie powiedziałbym też do końca że SP45-234 pasuje do Poznańskiej Bipy. Datami i przydziałem jakby tak. ale warto sobie zadać pytanie jaką pracę przewozową wykonywały w tym czasie fabrycznie nowe spalinowozy z HCP...? JEŹDZIŁY W RUCHU POSPIESZNYM I DALEKOBIEŻNYM! W okresie czasu o którym mówimy do Szczecina, Piły jak i do Zbąszynka (i dalej do granicy PRL/NRD) nie było sieci trakcyjnej nie wspominając już o innych kierunkach (Bydgoszcz via Wągrowiec, Żagań p. Wolsztyn). W tym czasie Fiata szło spotkać głownie na składach tradycyjnych pulmanów, a z Bipami kulały się parowozy z okolicznych depo. Popularny skład SP45 (potem SU) z Bipą (potem Bhp) na haku to okres po 1980, a apogeum tego klasycznego zestawienia przyjałbym pomiędzy latami 1983/84 do 2005/2006. Tak więc daty datami a życie życiem. Może się mylę, ale ja osobiście nie znalazłem zdjęć SP45 z Bipami w połowie lat 70 (takie znam dopiero z lat 82, 83 i późniejszych), i obawiam się że SP45 w latach 70 jeżeli się na węźle Poznań z Bipami trafiały to incydentalnie i w zastępstwie.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
Może się mylę, ale ja osobiście nie znalazłem zdjęć SP45 z Bipami w połowie lat 70 (takie znam dopiero z lat 82, 83 i późniejszych), i obawiam się że SP45 w latach 70 jeżeli się na węźle Poznań z Bipami trafiały to incydentalnie i w zastępstwie.
Jak najbardziej od połowy lat 70. trafiały się pociągi osobowe w zestawieniu SP45+Bipa na węźle poznańskim. Poniżej wjazd równoległy dwóch poc. osobowych z piętrowymi wagonami z SP45-095 z kierunku Krzyża lub Piły i EU07-105 z kierunku Wrześni - rok 1977, okolice obecnego Ronda Kaponiera. Fot. Helmut Philipp

lqarghcd.jpg


i inna poznańska SP45-216 z poc. osobowym w kierunku Krzyża również z piętrowym zestawem Bipa - tym razem z prostym dachem
Fot. Helmut Philipp
55onrxpi.jpg

https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8576960
 

Aurel

Aktywny użytkownik
To również kierunek na Gorzów przez Rokietnicę, Międzychód, choć wówczas pewnie na tej trasie kursowały faktycznie parowozy. Jako dziecko pamiętam jednak już w 1982 roku SP45 z piętrusem na tej trasie.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
To również kierunek na Gorzów przez Rokietnicę, Międzychód, choć wówczas pewnie na tej trasie kursowały faktycznie parowozy. Jako dziecko pamiętam jednak już w 1982 roku SP45 z piętrusem na tej trasie.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8576960
W podanym linku jest i zdjęcie tego samego autora, z tego samego dnia i z tego samego hotelowego okna pociągu osobowego z Międzychodu z międzyrzeckim parowozem Ok1-21. Zdjęcie nr 11 ;)
SP45 obsługiwały w latach 70. kierunek Piła i razem z serią SP42 kierunek Krzyż (być może dalej Gorzów choć nie mam pod ręką SRJP by to sprawdzić). Widziałem gdzieś też zdjęcie toruńskiej lub olsztyńskiej SP45 na stacji Poznań Główny z lat 70. Znajdę to wkleję.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Przecież napisałem, że to francuski typ OCEM29. Wystarczy pogooglać "OCEM29 couvert" i masz choćby http://gibitrains.pagesperso-orange.fr/en/train/wagon_couvert_gms-ocem-ls_models.htm - z tym, że akurat te wersje modelu LS to późny wygląd.
W 100% prawidłowe modele to LS models. REE robi wcześniejszą wersję OCEM19.
Dzięki, nie doczytałem wcześniej. Na hasło OCEM29 znalazłem ten temat, gdzie K.Koj wystarczająco wyjaśnił temat:
http://forum.modelarstwo.info/threads/kdn-pkp-według-piko.7899/ pisząc, iż wagony tego typu przejęte zostały po roku 1945 również przez PKP i model Piko przedstawia właśnie jeden z tych wagonów, w malowaniu i oznaczeniach PKP z początku lat 50, a więc z epoki IIIb.
--- odnosząc się do tego modelu: https://www.dcc24.eu/node/874/13

Jedyne 'ale' to takie, że w w/w linku mowa o starszej epoce IIIb i oznaczeniu na tym wagonie PKP z orzełkiem (+inna kolorystyka wagonu), czyli starsze malowanie i oznaczenie niż to, o które pytałem wyżej - brązowy i oznaczony jako "Gklm (Kdn)". Tego nie znalazłem, ale strzelam jednak z dużym prawdopodobieństwem, że na początku IV epoki te wagony były jeszcze w użyciu i właśnie tak je oznakowano.
 
Ostatnio edytowane:

Jacek765

Znany użytkownik
Właśnie bez tego x była by epoka V. Ten x oznaczał z tego co pamiętam zmianę w systemie oznaczeń i numerów. W przypadku cystern nastąpiła zmiana oznaczenia z Uahs na Zaes-x . Ta zmiana obowiazywala od 1 stycznia 1980. Jeszcze przez kilka lat jeździły wagony w starszym i nowszym oznaczeniu gdyż te zmiany nanoszono na wagony w ramach napraw okresowych.
Chyba w tym czasie także zmieniono też trzecią grupę cyfr numeru z 07x na 7xx.
 

J1974H0

Znany użytkownik
Brzydkie kaczątko z porównaniu z Robo - nie kupuje bo są drogie jak na wagony towarowe ... Kibicuje Robo.
Oczywiście każdy ma prawo do swojego zdania, ale oglądając Robo i te zdjęcie powyżej (PIKO) jakoś nie widzę "drastycznych" różnic, po których można by tak określać model PIKO, wręcz przeciwnie - wydaje mi się że (np.) u Robo pomosty nie mają prześwitu, a drabinki są zdeczko grubsiejsze. Jeśli się mylę - poprawcie mnie.
Myślę, że wiele z tych określeń wynika z uprzedzeń, których wiele na tym forum i które wynikają z ostrej konkurencji rynkowej.

Próbowałem znaleźć podobne ujęcie dla porównania - zdjęcie cysterny Robo to zdjęcie kolegi Mateusza Kowalskiego - pochodzi stąd: http://forum.modelarstwo.info/threads/robo-polskie-modele-modele-wagonów-cystern-typu-406ra.37478/page-7#lg=post-710940&slide=0
z tego tematu: http://forum.modelarstwo.info/threads/robo-polskie-modele-modele-wagonów-cystern-typu-406ra.37478/page-7

Mam nadzieję, że kolega Mateusz się na mnie nie obrazi. No sami powiedzcie, szczerze, brzydkie kaczątko? Wg mnie oba modele są bardzo ładne i nie ma co szukać dziury w całym. Jedyne co można się czepiać to faktu, że znowu z dwóch firm są te same typy... SM EU07 to i PIKO EU07, Robo 406R to i PIKO 406R.... itd... ale jak widać widocznie w tym biznesie jak w każdym innym nie ma sentymantów. Nie nam klientom to oceniać. My tylko przebieramy jak w ulęgałkach (PIKO, Robo, o UMF nie wspomnę - tam też mają 406R) :)

406R.jpg


Ale pasy mocujące beczkę maja tak samo rozwiązane jak Robo, o co wielu Robo bardzo krytykowało.
Zawsze można sobie kupić wersję z UMF. Tam nie ma tego - skoro komuś to strasznie przeszkadza. Niezaprzeczalnie - jeśli chodzi o 406R to teraz (w porównaniu z jeszcze niedawnymi czasami) - jest z czego wybierać. Kto marudzi ten kiep.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki