• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2018

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Widzisz, dla tzw. 5-epokowców jest to dość ważne jakie wagony mają daty rewizji. W 5 epoce bowiem zmiany były tak dynamiczne, że ROBO może w 5 epoce wykonać 5 wagonów i nie koniecznie będzie można znaleźć choćby jedną parę możliwą do połączenia. Wcześniejsze epoki są bardziej przyjazne pod tym względem. Akurat przykład który podałeś jest z epoki IVc i ja jak najbardziej bym kupił wagony z 1980 i 1985 roku. Ale w epoce 5 rok 1997 a 2002 to dwa różne światy(a po drodze jest jeszcze jeden czasem), a niby tylko też 5 lat róznicy.

Wykonanie modelu jest bardzo ważne, ale rzetelna informacja o nim jest dla kupującego również bardzo istotna. No może producent to pojmie i łaskawie nas poinformuje o datach rewizji, bo producentem tych cystern już......nie jest jedynym.....
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
A dla tych co nie mają FB można prosić o wklejenie tych dat rewizji ?
Dat jak pisali koledzy nie widać, ale mogę podać nr kat. i epokę. Może kogoś to zainteresuje. I tak:
11043012 - IVa;
12043011 - IVa;
12042011 - IVa;
11041021 - IVb-c;
11041012 - IVb-c;
11042022 - IVb;
14051021 - Va;
14052022 - Vb-c;
14053011 - IVc;
130xxxxx - (białe DEC/CPN), podane jest samo V bez literki.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Dat jak pisali koledzy nie widać, ale mogę podać nr kat. i epokę. Może kogoś to zainteresuje. I tak:
11043012 - IVa;
12043011 - IVa;
12042011 - IVa;
11041021 - IVb-c;
11041012 - IVb-c;
11042022 - IVb;
14051021 - Va;
14052022 - Vb-c;
14053011 - Vc;
130xxxxx - (białe DEC/CPN), podane jest samo V bez literki.
Trzeba sprawdzić do kiedy istniał CPN. Chyba tylko Va.
 

wojtek_

Aktywny użytkownik
Reakcje
139 16 1
Trzeba sprawdzić do kiedy istniał CPN. Chyba tylko Va.
wikipedia:
"W maju 1998 Rada Ministrów podjęła decyzję o utworzeniu koncernu naftowego. Powstał on w wyniku połączenia Centrali Produktów Naftowych CPN SA oraz Petrochemii Płock SA. Działania dotyczące utworzenia nowego podmiotu zostały sformalizowane 7 września 1999, kiedy to przyjął nazwę Polski Koncern Naftowy SA. 3 kwietnia 2000 Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy podjęło decyzję o nadaniu spółce nazwy handlowej Orlen."
Ale kto to pamięta, przecież to było dwadzieścia lat temu...
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Takie krótkie kalendarium.
1995 - CPN przekształcone w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa
1998 - utworzenie polskiego koncernu naftowego z połączenia Petrochemii Płock i CPN
2001 - prywatyzacja DEC.

A zatem mnie wychodzi, że: białe wagony 13055011 oraz 13054021 będą miały prawdopodobnie datę rewizji maksymalnie do 1998 roku
wagony brązowe 14051021, 14052022 oraz biały 13056022 będą miały datę rewizji z roku 2001 wzwyż.
Zagadką dla mnie jest wagon brązowy 14053011 awizowany jako epoka IV?. Za wizualizacji wydaje się jakby miał datę rewizji z 1997 r. Czy możliwe jest, że po 1995 roku zmieniano malowanie tych cystern na właśnie brązowy?
 
1

12g

Gość
11041012 - IVa-IVb rew 30.4.72
11041021 - IVb-IVc; rew 29.9.79
11042022 - IVb; rew 28.7.75
11043012 - IVa-IVb; rew 30.6.73 albo 30.8.73
12042011 - IVa-IVb; rew 29.3.72
12043011 - IVa-IVb; rew 28.6.72
14051021 - Vb; rew 22.10.01
14052022 - Vb-Vc; rew 29.12.03
14053011 - Va-Vb; rew 14.01.97
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Z wizualizacji wydaje się jakby miał datę rewizji z 1997 r. Czy możliwe jest, że po 1995 roku zmieniano malowanie tych cystern na właśnie brązowy?
Ja to nie wiem jak koledzy te daty rewizji wogóle odczytali. Z tych wizualizacji w powiększeniu widać mniej więcej tyle:

rewizja.jpg


Zagadką dla mnie jest wagon brązowy 14053011 awizowany jako epoka IV?.
Ten wagon Robo 14053011 analogiczny jest chyba jak ten PIKO 58450... i też ma oznaczenie Zaes...

Zrzut ze strony PIKO SHOP i ROBO:
406PIKO.jpg


Pocieszające jest to, że na zdjęciu widać oznaczenie Zaes... a kolega pisał, że:

Zaes to oznaczenie epoki IVc, o ile pamiętam od 1985 roku.
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Ten wagon Robo 14053011 analogiczny jest chyba jak ten PIKO 58450... i też ma oznaczenie Zaes...

Zrzut ze strony PIKO SHOP i ROBO:
Zobacz załącznik 541470

Pocieszające jest to, że na zdjęciu widać oznaczenie Zaes... a kolega pisał, że:
Jak Piko zrobi dokładnie to co jest na zdjęciu to będzie dobrze. Natomiast na opis nie zwracaj lepiej uwagi, bo na zdjęciu jest późna IVc lub nawet V epoka.
 

kpt_Szostak

Użytkownik
Reakcje
4 2 0
Do dzisiaj czasem uda mi się znaleźć jakąś cysternę z napisem DEC, kiedy pociągi robią objazdy z rafinerii przez Lipno i Sierpc do Torunia. Do 2010 roku jeździła ich znakomita większość. Więc likwidacja CPN i potem DEC na przełomie tysiącleci to jedno, a malowania to drugie. To nie wagony pasażerskie, że od razu wszystkie poszły pod pistolety z farbą.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Mnie jeszcze a'propo cysterny ROBO zastanawia numer telefonu (a raczej fax-u: fax: 022 697 9277) naniesiony na cysternie z nr katalogowym 14053011.
Taki numer to możliwy był w epoce IVc (do 1989 roku) ? (a takie jest info pod obrazkiem w temacie cystern, że ten model to IVc).

telefon.jpg
 
Ostatnio edytowane:

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Nie wiem czy jestem na czasie ale na stronie Loko model z Warszawy ST44-190 Lokomotywownia Iława DOKP Północna :) I dostępny ponoć od Maja :) .Mam pytanie zatem do specjalistów czy kolory będą identyczne jak w 199 czy będzie inna barwa .
To raczej pytanie do Roco. Specjalista nie jestem, ale orientując się w ich podejściu, to raczej schemat malowania będzie identyczny (kopia) jak ten z wydanej już lokomotywy z żółtym czołem, czyli taki jak w ST44-199.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
Mnie jeszcze a'propo cysterny ROBO zastanawia numer telefonu (a raczej chyba fax-u) naniesiony na cysternie z nr katalogowym 14053011.
Taki numer to możliwy był w epoce IVc ? (a takie jest info pod obrazkiem w temacie cystern, że ten model to IVc).

Zobacz załącznik 541473
^^ Na bank numery telefonów w latach 80-tych nie były siedmiocyfrowe.
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
^^ Na bank numery telefonów w latach 80-tych nie były siedmiocyfrowe.
Ups... czyli nie IVc, a V (Va?)...
Szkoda, że do wszystkiego trzeba dochodzić po poszlakach. Podali by te pełne informacje, albo dobrej jakości wizualizacje (na których widać wszystkie napisy) i było by po "kłopocie" :)

Przy okazji w serialu "Zmiennicy" był taki motyw z tym wagonem... tylko który to był odcinek?...
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
"Na bank" to nie powiem, ale wydaje mi się, że w Warszawie numery 7-cyfrowe wprowadzono już w latach 1980-tych. Ujednolicone numery 9 cyfrowe (w tym 2-cyfrowy kierunkowy) w całej Polsce wprowadzono faktycznie później.
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
Takie coś znalazłem w necie...."Pierwsze numery siedmiocyfrowe wprowadzono w Warszawie (a dokładniej w
Ursusie:) w połowie lat 80. Całość operacji zakończyła się gdzieś koło
98/99."
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.045 18 0
^^ Też to właśnie znalazłem, zatem od połowy lat 80-tych faktycznie taka numeracja powinna być możliwa, ale raczej zgodnie z tym, co na tamtej stronie jest: w Warszawie, Katowicach czy w Łodzi. Na Dzikim Zachodzie numery siedmiocyfrowe to druga połowa lat 90-tych, a raczej jej koniec - już nie pamiętam.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 305
Tabor 339
Tabor 315
Tabor 35

Podobne wątki