• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2017

EC45

Znany użytkownik
Do tej pory nie widziałem aby w innych sklepach były te wagony dostępne, choć na stronie lokomodel jest informacja, że jest możliwość aby inne sklepy odkupiły te modele do dalszej dystrybucji.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Za LokoModel:

"Nowe modele limitowane Brawa w barwach PKP już w sprzedaży . [...] oraz wagon platforma 48727 Pdk 31 PKP 0 638 951 ep.IIIb (H0)"
Zobacz załącznik 516124
Zdjęcia na stronie nie do końca rozstrzygają sprawę, więc pytanie do osób, które widziały model platformy naocznie lub już ją nabyły - czy podłoga (i wewnętrzne części ścian) pomalowane są w kolorze tzw. "karbolineum" (RAL 7016)?
 
Oryginal wagonu krytego G10 Brawy 0145 246 widzialem kiedys na zdjeciu - zdaje sie na promie w Swinoujsciu. Nie pamietam czy tu na forum. Zdjecie nie bylo najlepszej jakosci, ale zapisalem sobie numer, ktory byl czytelny (brakowalo zera), do ewentualnej konwersji. Wyglada na to, ze mamy kolejny model odpowiadajacy oryginalowi.
 
Oryginal wagonu krytego G10 Brawy 0145 246 widzialem kiedys na zdjeciu - zdaje sie na promie w Swinoujsciu. Nie pamietam czy tu na forum. Zdjecie nie bylo najlepszej jakosci, ale zapisalem sobie numer, ktory byl czytelny (brakowalo zera), do ewentualnej konwersji. Wyglada na to, ze mamy kolejny model odpowiadajacy oryginalowi.
A czy na tym zdjęciu był orzełek ? Na wizualizacji pokazanej przez kolegę @mikel wagon jest w opisie ep. IIIa . O ile się nie mylę ( a jeżeli tak to proszę o sprostowanie ) wagony w późniejszych latach czyli ep.IIIc miały te same numery ale już bez zera na początku. Były sześcio a nie jak na rysunku siedmio cyfrowe.
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Na wizualizacji pokazanej przez kolegę @mikel wagon jest w opisie ep. IIIa.
Wagon kryty na wizualizacji (rysunku PMR K. Koj) jest w opisie epoki IIIb. Tak jak zapowiedziana węglarka i wypuszczone już 3 modele. Zresztą na swojej stronie LokoModel wyraźnie wskazuje, że wagony nosić będą oznakowanie z epoki IIIb. Chociaż podane jest, że rewizje będą do roku 1957, a "pierwsze" zero likwidowano od roku 1956 - chyba, że na cysternach, jako wagonach prywatnych zmiany wprowadzano później na podstawie stosownych umów - jak w przypadku modelu tegorocznej cysterny Tillig/AMC z przełomu epok IIIc/IVa. A zapowiedziana jest jeszcze cysterna 4-osiowa.
 

ed250

Aktywny użytkownik
No to dotarł Vectron. Fotki ogólne i filmik wersji prosto z pudełka już były więc skupię się na paru szczegółach.
Na początek pochwała za pudełko, tym razem nie jest miękkie jak ostatnio, przypomina to od Schlesienmodelle, denko i góra z twardej obklejonej tektury.
20171108_175930.jpg
W środku również zmiana, powrót do dobrze nam znanej styropianowej wypraski, jednak nie aż tak ciasnej jak przy Husarzu, że trzeba było od spodu wypychać palcami, tu wystarczy pociągnąć za folię.
20171108_154602.jpg
Pierwsze co zaraz rzuca się w oczy po wyjęciu loka, to oznaczenia na burtach w formie naklejek. Są dość grube, wyczuwalne pod palcem. Zdjęcie specjalnie wyostrzone na "O" i pod światłem, by było to lepiej widoczne.
20171108_154938.jpg
Białe logo jest z połyskiem. Zdjęcie również celowo tak zrobione by to uchwycić.
20171108_155251.jpg
Lok w wersji sklepowej jest "biedny" i trzeba mu uzbroić czoła, części jest sporo.
20171108_180042.jpg
Uwaga na montaż gniazd UIC!
To taka mała pierdułka, która bardzo lubi wystrzelić z pensety, trochę się ich naszukałem. Na szczęście jest do kupienia jako samodzielna część, czyli przewidzieli sytuację z ich zgubieniem. Ogólnie to chyba najbardziej pracochłonny lok pod względem czasu potrzebnego na uzbrojenie, przebił EU43.
Również należy uważać przy wyciąganiu belki ze sprzęgiem srubowym i wężami, by nie połamać rurek na jej górnej części.
Efekt końcowy po uzbrojeniu.

20171108_180107.jpg
Ogólnie lok na plus, jedynie co mi trochę przeszkadza, to te połyskujące naklejki.
 
Po ostatnich wypustach tj. ET22 i EU46 to już chyba koniec zapowiadanych nowości na br. czy może o czymś zapomniałem. Pora chyba zamykać powoli ten wątek i szykować się na następny rok bo raczej nic szczególnego już się nie wydarzy. A może jeszcze coś na święta jakaś niespodzianka od firm i przedstawicieli ?
 

DRACULA

Aktywny użytkownik
Pierwsze co zaraz rzuca się w oczy po wyjęciu loka, to oznaczenia na burtach w formie naklejek. Są dość grube, wyczuwalne pod palcem. Zdjęcie specjalnie wyostrzone na "O" i pod światłem, by było to lepiej widoczne.
Vectron ROCO.
nr kat. 73929 - wersja analog - 850 zł;
nr kat. 73930 - cyfrowa+dźwięk - 1180 zł.

Normalnie szok ! Model za 850zł ! I ...NAKLEJKI ! To jest już potraktowanie klienta VI epoki PKP jak idioty ...
 

slavko1111

Aktywny użytkownik
A mógłby ktoś z szanownych kolegów wrzucić porównanie Vectrona od Piko i Vectrona Rocowskiego. Który z powyższych jest wart zakupu , słyszałem że wózki w modelu pikowskim są dużo lepiej wykonane i bardziej przypominaja te uzytkowane na PKP. Może ktoś odnieść się do tej informacji
 

ed250

Aktywny użytkownik
Pytanie czy bez "makro" ten bubel też się tak rzuca w oczy ?
Normalnie aż tak się nie rzuca w oczy, jedynie trochę połyskuje gdy dostanie światła. W dziennym oświetleniu dopóki nie weźmiesz w rękę, to nie zauważysz. Ale gdy już wiesz że naklejka, to siedzi to w podświadomości i niesmak pozostaje:(
Co do porównania z Piko to bije go na głowę szczegółami, ilością dodatkowych części i zdecydowanie pantografami. Jedyny minus to te naklejki.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 0
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 72
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 284
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 961
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 154

Podobne wątki