• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#81
Żółte czoła wprowadzono w 1988 roku, więc jeszcze w epoce IV. Moim zdaniem ten model może być oznaczony jako IVc/Va, zależnie od rewizji (o ile to ma dla kogoś znaczenie).
Doczytałem w Wikipedii, że po wypadku ciężarówki z żołnierzami pod Bytomiem Odrzańskim (wypadek miał miejsce w dniu 4 czerwca 1988 r.) decyzją dyrektora generalnego PKP z dnia 21 lipca 1988 nakazano malowanie czół lokomotyw na żółto. Nie wiem kiedy dokładnie następuje przejście pomiędzy epoką IVc i Va i jaką rewizję będzie miała naniesioną ta ET22 od PIKO, ale z pewnością epizod malowania żółtych czół formalnie malowanych powiedzmy że od 21 lipca 1988 r. rzeczywiście zahacza jeszcze o epokę IVc.
 
Ostatnio edytowane:

SU45-034

Aktywny użytkownik
Reakcje
774 78 3
#86
SU45-263 jedna z 38 lokomotyw z zielonym czołem, której nie można schrzanić pod kątem malowania żaluzji. Jestem na tak!
Spośród 20 ryflowanych numerów uważam, że to dość trafny wybór, 263 była najładniejszą grudziądzką lokomotywą po Pesie.
Jutro minie dokładnie 10 lat od czasu kiedy pierwszy raz prowadziła mój pociąg. Dekadę temu SM42 z EFC była dla mnie nieosiągalnym marzeniem, a dziś SU45 za grosze są na wyciągniecie ręki...
 

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#87
Apropo Et22, PIKO nie wskazuje konretnych numerów. Zapowiedź jak widać ma wzbudzić w nas opinie, czego od PIKO oczekujemy. Sądzę, że w II kwartale PIKO być może zdecyduje się na numery. Cena spodziewana 699 zł. Ja liczę na zielono-zielonego - bez listew z okrągłymi reflektorami - czyli klasyk :)

Platformy i Eamos bardzo ciekawa propozycja. Dziwi mnie tylko jedna zapowiedź EU07. Myślę, że pojawi się jeszcze jakaś w zapowiedziach w tym roku.
 
Ostatnio edytowane:

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
#88
SU/SP45 w ep. V bez żółtego czoła i w IV ep. Wreszcie ta seria lok. dołączy do mojej kolekcji. Szkoda, że posiadaczem ET22 zostanę pewnie dopiero w 2018 roku.
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
860 6 2
#89
Jeżeli rzeczywiście PIKO teraz bada co nas interesuje to ja całym sercem popieram zaproponowaną przez nich ET22-259 w wersji z żółtym czołem, czyli w malowaniu dokładnie takim jak na zdjęciu z katalogu :) Ponadto uważam że takie malowanie również mogłoby mieć spore wzięcie:

http://www.eu07.pl/~wojtazz/galeria/elektryczne/et22/et22-017_poznanGl_13-06-03.jpg

Warto wspomnieć także o EP23-001 - skoro ta lokomotywa nie miała szczęścia w oryginalne to może chociaż w formie modelu warto ją uwiecznić :) Oczywiście mam na myśli jej malowanie fabryczne. Byłby ktoś jeszcze oprócz mnie chętny na nią w H0?
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#90
To że będzie malowanie "Cargo" (choć dla mnie lepsze wrażenie robi to bez pasa zielonego z logo prawie na całą burtę) to pewne, bo to niejako tradycja Piko aby właśnie lokomotywy w tym malowaniu rozpoczynały nowy produkt. Faktycznie super, że EU07 303E w malowaniu IC się pojawi (na pewno kupię, no chyba że jakimś cudem będę miał wybór ;)). No i oczywiście 401Z, ale tu pytanie czemu nie zestaw 3-5 sztuk a nawet dwa takie zestawy z różnymi numerami ?
 
Reakcje
5 0 0
#93
Zapowiedzi jak dla mnie to strzał w 10 oczywiście większość kupie- jednak do pełni szczęścia brakuje mi zielono-zielonej siódemki w malowaniu takim jak zapowiadana SU-45...
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#96
Ktoś kiedyś pisał, że ET41 w malowaniu zielono-seledynowym ma się ukazać ale jak widać raczej nie w nadchodzącym roku ;-), a może ...
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#97
Apropo Et22, PIKO nie wskazuje konretnych numerów. Zapowiedź jak widać ma wzbudzić w nas opinie, czego od PIKO oczekujemy
Jeżeli rzeczywiście PIKO teraz bada co nas interesuje to ja całym sercem popieram zaproponowaną przez nich ET22-259 w wersji z żółtym czołem,
Skoro kolega 'Lyntog' został zainspirowany wpisem kolegi 'czacza', to może swój post napisze od razu w mailu do PIKO, a nie tutaj. Chyba, że wiecie, że oni (PIKO) czytają to forum...
 
Ostatnio edytowane:

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#99
Liczyłem na oliwkowe bonanzy a tymczasem Piko bawi się w niebiesko-żółtą egzotykę, która będzie zalegała na półkach, jak stonki polmiedziowe, huty szkła Jarosław itp... Rozumiem, że trzeba większy trud włożyć w opracowanie dokumentacji modeli z epoki IV czy nawet V ale czy uzasadnia to taką a nie inną politykę produkcyjną? Tym bardziej, że 4E z żółtą mordą EU07 z Zakładu taboru w Poznaniu była przecież zapowiedziana dawno temu. Była też mowa o olsztyńskich bonanzach... Dziwi też całkowita nieobecność ET41. Z drugiej strony trzepnęli trzy bardzo podobne do siebie wersje kolorystyczne w niedługim czasie i rynek już się nasycił...
 

SP45-166

Aktywny użytkownik
Reakcje
906 38 3
Jak dla mnie większość rzeczy słabo pewne dobrze.
SP45- widać że ktoś nie ma ręki do wyboru numerów i ciekawych malowań. Po dwóch całkiem współczesnych 100 i 174, przyszedł czas na nową zieleń z jej początków- tj 2002, 2003 rok. I lokomotywa po PESIE byłaby tu słusznym wyborem, ale nie 263... W tym okresie PESA w bardzo charakterystyczny sposób malowała w nowe barwy, i WSZYSTKIE (także dolne) żaluzje były malowane w kolorze jasnej zieleni. Takie malowanie miały m.in. 006, 023, 028, 034, 048, 054, 071, 082, 096, 112, 113, 121, 123, 159, 166, 178, 184, 190, 206, 209, 211, 217, 227, 231, 239, 247...
http://www.bbajko.friko.pl/SU45/SU45-159-01.jpg
Razem z jasnoszarymi Bipami, była to esencja lat 2002-2004 na kolei lokalnej. Ale Piko będzie robiło 263 w zasadzie poza szczegółami nie różniąca się od 100 i 174... szkoda...

Jeżeli będzie 232 to fajnie, bo jest materiał na nią. Zarówno malowania fabrycznego, jak i z połowy lat 80:
http://forum.modelarstwo.info/attachments/sp45-232-poznan-jpg.381807/
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/pkp126.jpg
Osobiście wolałbym wersję z 1987 roku niż z 1976

Wagony 401Z, można było zrobić wersję pierwotną ze zdejmowalnymi burtami, zwyciężyła modernizacja 401Zp po gniewczynie z lat 2002-2004 przez co w czwartej epoce w tej zabudowie wagonu nie ujrzymy. Chyba że są przewidziane wersje ze starymi burtami.Wersje kłonicowe pewnie kupie, choć jakoś nie napotykałem tych wagonów i słabo je pamiętam, a kraj koleją zjeździłem wzdłuż i wszerz.
Bonanzy- tłuczemy kolejne malowania różniące się tylko numerami inwentarzowymi, to dlaczego nie ma reedycji wagonów z Nysy, bardzo poszukiwanych???
O ET22 ciężko się wypowiadać bo to na razie zdjęcie.
Vectron , Taurus i siódemka IC mnie nie interesuje,a o Falnsie, wagonach "IC" nie wypowiadam się bo to fikcja aż boli.
Ogółem nieco lipa i jak dla mnie rok z dwoma, trzema zakupionymi modelami od PIKO.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki