• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Dlaczego PIKO nie może zrobić poręczy i uchwytów zamiast rur kanalizacyjnych? To strasznie psuje efekt. Nie mówię oczywiście co z odbiorem modeli PIKO robią cały czas te straszne (!) reflektory.
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
To jeszcze niech ktoś zrobi barierki do Byczków, bo te co są to raczej do skali "0".
Ależ Ty masz problemy, jak stara baba jakaś. Chłopie, masz tyle drutów, strun i innego złomu że poręcze możesz sobie zrobić grubości włosa i nie wymaga to chyba akademickiej wiedzy i nadludzkich umiejętności.
Chociaż jak się chce psa ubić to się zawsze kija znajdzie...
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Dlaczego PIKO nie może zrobić poręczy i uchwytów zamiast rur kanalizacyjnych? To strasznie psuje efekt. Nie mówię oczywiście co z odbiorem modeli PIKO robią cały czas straszne (!) reflektory.
Już nie przesadzajmy, jeszcze nikt nie miał go w rękach, a zaczyna się fala krytyki. Moim i nie tylko moim, jak widać zdaniem, reflektory nareszcie przypominają to, co powinny i od czego zostały odwzorowane, więc nie jest aż tak źle, a wręcz przeciwnie, jest coraz lepiej, począwszy od "Fiatów", a obecnie na "Byku" na razie skończywszy.

Idąc w tym kierunku, życzył bym sobie takich reflektorów w nowych wydaniach "Siódemek" i ...

Nie bijcie ;), ale kontroli jakości i lakierowania z SM42/SP42, bo z tym tematem w "Siódemkach" i "Fiatach" jest trochę nie ten teges.
Wygląda to tak, jak już kiedyś wspominałem na łamach naszego forum, jakby SM42 były robione w innej fabryce PIKO niż EU07 i SU45.
Miejmy nadzieję, że "Byki" będą wychodzić właśnie z rąk tej samej ekipy co pracuje przy SM42, przynajmniej jeżeli chodzi o czystość malowania.
Na zdjęciach, model ET22 tak właśnie wygląda i miejmy nadzieję, że taki piękny i "czysty" trafi do naszych rąk. Piękny model (y).
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
Dla mnie model piękny. Są wnętrza przedziałów od strony korytarza. Ogólne wrażenie bardzo dobre. Poręcze można sobie zmienić w 30 minut na mniejsza średnicę i też super. Malowanie dla mnie nie do przyjęcia bo nie trawię niczego ponad 1989/1990 rok ale to kwestia tylko i wyłącznie malowania. SP45 też zrobili z żółtymi ryjkami więc sobie ja przerobiłem na zieloną dodatkowo z numerem 210 z ET22 chyba będzie podobna przemiana na typową maszynę lat 80 :) Pewnie trzeba ją rozebrać i dopracować wnętrza kabin itp. itp. ale jest już na czym pracować a o tym chyba wiele osób zapomina, że jeszcze kilka lat temu mieliśmy prawie nic i...........wtedy źle i teraz źle to kiedy będzie dobrze ? :)
Ja ET22 biorę w zielonym malowaniu jaka jest nawet ze śliniakami.....to sobie przemaluję ale w końcu mam co przemalować.

Inna sprawa. Jak Roco puszczało lipę pod nazwami Ty2, Ty5 i inne to na siłę sobie tłumaczono super ,takie były po 1945 roku bo oni swoje BR-ki tylko leciutko podmalowali, lampy były jak za III Rzeszy a to złe Piko zrobiło od podstaw modele SM/SP42, SU/SP45, EU/EP/06/07/08 teraz ET22 i...........nadal są po złej stronie mocy bo odbłyśnik nie taki (fakt w EU nie są idealne ale to można sobie zrobić/dopracować). No to chyba coś nie tak. Dla mnie Piko od czasów sentymentów z lat 80 do teraz jest bardzo dobrą, solidną i innowacyjną firmą.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
SP45 też zrobili z żółtymi ryjkami więc sobie ja przerobiłem na zieloną dodatkowo z numerem 210 z ET22 chyba będzie podobna przemiana na typową maszynę lat 80 :) .
Mam nadzieję, że wśród tych modeli Byczków pojawią się wersje w malowaniach z IV epoki (przynajmniej jedna), choć martwię się trochę o ET41 (EU07 były dwie). SP45 już wiadomo, że wyjdzie.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Inna sprawa. Jak Roco puszczało lipę pod nazwami Ty2, Ty5 i inne to na siłę sobie tłumaczono super ,takie były po 1945 roku bo oni swoje BR-ki tylko leciutko podmalowali, lampy były jak za III Rzeszy a to złe Piko zrobiło od podstaw modele SM/SP42, SU/SP45, EU/EP/06/07/08 teraz ET22 i...........nadal są po złej stronie mocy bo odbłyśnik nie taki (fakt w EU nie są idealne ale to można sobie zrobić/dopracować). No to chyba coś nie tak. Dla mnie Piko od czasów sentymentów z lat 80 do teraz jest bardzo dobrą, solidną i innowacyjną firmą.
W całości zgadzam się z wypowiedzią kolegi a'propos nagannego narzekania na modele PIKO, ale Ty2 Roco lipą bym nie nazywał :) Ona po prostu jest modelem parowozu Ty2 z epoki IIIa i tyle. W Ty5 nawet zmienili armaturę na kotle i dali duże reflektory (podobnie jak w Oi2) - to i tak dużo jak na parowozy wielkoseryjne w barwach PKP zrobione na bazie ich modeli BR50 i BR24.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Ponieważ w zeszłym roku sklepy skarżyły się, że nie było żadnych nowości przed wakacjami, w tym roku PIKO postanowiło zadowolić swoich klientów. Jeszcze w maju czeka nas pojawienie się w sprzedaży zestawu startowego ze "Stonką" i "Bohunami" (PIKO 97914). W czerwcu zaś do sklepów trafi model SP45 z IV epoki (PIKO 96305), a jak wszystko pójdzie dobrze, to na deser (a może danie główne ;)) będzie pierwszy "Byk", w malowaniu PKP Cargo (PIKO 96330).
Jakoś nie dziwi mnie fakt przyśpieszenia produkcji "Byka" przez PIKO. Polityka firmy była widoczna w zeszłym roku z SU45, tak samo teraz będzie z ET22. Nie zdziwi mnie również to, jeśli firma PIKO wyda w tym roku jakiegoś niezapowiedzianego "Byczka", w odpowiedzi na zwiększone zapotrzebowanie na model-coś w rodzaju SU45-174...
Też liczę na wznowienie z innym numerem, jednakże SU45-174 ukazała się raczej na zasadzie "może ktoś jeszcze kupi z innym numerem lub zamiast SU45-100", natomiast firmie wygodniej byłoby doprodukować SU45-100, co z resztą miało miejsce, gdyż rynek niemiecki oczekiwał tego modelu, który zamówił i taki też dostał. Podobnie rzecz się miała z pierwszym modelem, ponieważ było dużo zamówień na SP45-204, toteż ukazało się jej drugie wznowienie (trzecia partia). Z naszego punktu widzenia możemy tylko żałować, że nie zmieniono numeru, a jeśli już musiał być ten sam, to szkoda tym bardziej, że nie zdecydowano się poprawić koloru górnych żaluzji i kratki na czole.
 

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.236 0 0
Trzy wagony osobowe PKP Brawy wydane w 2015 roku nie przypadły do gustu wielu amatorom III epoki. Wagony nie posiadały kompletu opisów.
Czy w tym roku jest przewidziana edycja wagonów osobowych PKP w III epoce?
 

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
Trzy wagony osobowe PKP Brawy wydane w 2015 roku nie przypadły do gustu wielu amatorom III epoki. Wagony nie posiadały kompletu opisów.
Czy w tym roku jest przewidziana edycja wagonów osobowych PKP w III epoce?
Dla ściślości - to że nie posiadały kompletnego opisu jeszcze dałoby się przełknąć (choć szlachectwo zobowiazuje i od Brawy z jej hasłem "z miłosci do detali" można by tego oczekiwać, szczegolnie za cenę jaką oczekiwali) to te opisy które dali, a w szczegolności numer inwentarzowy był calkowicie błędny ( z zakresu dwuosiowych węglarek) i to był powód tego, że wielu zrezygnowło z zakupu tego wyrobu modelopodobnego.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 320
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki