• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
Nie sprecyzowałem pytania, kiedy dokładnie w II kwartale pojawi się ta platforma? Miesiąc, tydzień, ma ktoś takie informacje?
 
Ostatnio edytowane:

jaco

Znany użytkownik
Reakcje
829 14 1
Słuchajcie, czy ktoś z Was ma już u siebie PIKO 96654/96655 i mógłby wrzucić ich zdjęcia? :) Jestem ciekawy przede wszystkim jak wyglądają na żywo ich oznaczenia.
Odebrałem oba dzisiaj w Rybniku u Pana Ryszarda. Wrzucam fotki, sorry za jakość ale to ma mieć raczej informacyjny charakter.
 

Załączniki

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Czy już znane są przydziały wagonów 120A, daty rewizji?
Według wizualizacji w wysokiej rozdzielczości mają to być Lublin i Leszno.
Lublin nie będzie na pewno, gdyż są to wagony w malowaniu pomorskiego oddziału Przewozów Regionalnych i nigdy nie miały naniesionego innego przydziału niż stacja Chojnice. Napis "Lublin" pozostał tam z zdjęcia/wizualizacji innego wagonu (w oznakowaniu Przewozów Regionalnych), dlatego nie sugerowałbym się za bardzo wizualizacjami.

Co zaś się tyczy modeli o numerach katalogowych 96654 i 96655 to faktycznie rzeczywisty przydział naniesiony na model pokrywa się z wizualizacją. W przypadku tych dwóch miniatur producent przygotował tylko jedną wizualizację dla obu wagonów, z związku z czym można się było zastanawiać czy oba wagony będą oznakowane serią Bht. Dla przypomnienia, litera t w oznaczeniu serii oznacza wagon przystosowany do przewozów wojskowych. Drugi model (PIKO 96654) posiada standardowe dla wagonów typu 120A (od 1985 do 2009 roku najliczniej występujące wśród wszystkich wagonów) oznaczenie serii Bh.

PIKO 96655:

PIKO_96655_50_51_21_18_309-7_Bht_Stacja_LESZNO.jpg


Charakterystyczna cecha "PKP" w tzw. "trumience" na wstępie ogranicza nam okres odwzorowania wagonów do lat 2001-2009. W wypadku tych dwóch egzemplarzy, odwzorowują one swoje pierwowzory po naprawach okresowych zakończonych 28 października 2005 roku (PIKO 96654: 50 51 21-18 315-4 Bh Stacja LESZNO) oraz 27 kwietnia 2007 roku (PIKO 96655: 50 51 21-18 309-7 Bht Stacja LESZNO).

Warto zwrócić uwagę, że oba wagony mają naniesiony napis "Ogrzew.par.el.", który świadczy o tym, że miały one w oryginale dwa systemy ogrzewania - parowy i elektryczny - co teoretycznie, przy zachowaniu w sprawności systemu parowego (czy w oryginale był sprawny?) umożliwiałoby zestawienie ich z modelem parowozu np. serii Ol49 z parowozowni w Wolsztynie i odwzorowanie pociągu relacji Wolsztyn - Poznań Główny lub Wolsztyn - Leszno.

Na koniec smutny kres eksploatacji jednego z wagonów, którego miniaturę wykonała firma PIKO:

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5149
- autor: m0ke
- opis: "16.08.2010 || Poznań Główny || Wagon 50 51 21-18 309-7 Bht, st. mac. Leszno, odstawiony na terenie stacji Poznań Główny"
- komentarz: Wagon jeszcze w Poznaniu, widoczny dodany względem stanu z modelu identyfikator przewoźnika PL-PKPPR i 1151 za numerem oraz zdarta cecha "PKP" w trumience.

2010.08.16. - Poznań Gł. - 50 51 21-18 309-7 Bht st. mac. LESZNO.jpg


Oraz drugie zdjęcie tego samego wagonu (z niemalże niewidocznym numerem poza identyfikatorem przewoźnika) nieco ponad rok później, kiedy stał już sobie w Pile:

- źródło: http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=3757
- autor: m0ke
- opis: "18.09.2011 || Piła Główna || Wagon 50 51 21-18 309-7 Bht, st. mac. Leszno, oczekuje na naprawę na terenie torów postojów stacji Piła"

2011.09.18. - Piła Gł. - 50 51 21-18 309-7 Bht st. mac. LESZNO.jpg

Trochę zaskoczony jestem, że ramki okien zrobili błyszczące, a nie takie jak w 96642.
Kolor ramek w modelu odwzorowuje kolor stopu aluminium, z którego wykonane były ramy w pierwowzorze. W modelu 96642 ramki były pomalowane na szaro, gdyż w oryginale zapewne dokonano takiego zabiegu. W przypadku pierwowzorów modeli obecnie wchodzących na rynek prawdopodobnie tak się nie stało. Na powyższych zdjęciach kolor ramek wygląda na zniszczony (pordzewiały, matowy) stop aluminium niepomalowany na szaro. W 2005 i 2007 roku wyglądało to na pewno lepiej, a nie będąc pomalowane, mogło wyglądać tak jak w modelach. Fotografia pierwowzoru modelu PIKO 96642 została zamieszczona wcześniej w tym poście, do którego odsyłam.
 
Ostatnio edytowane:

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Koledzy, czy na podstawie doświadczeń lat poprzednich można mieć nadzieję, że po tragach w Norymberdze może być coś naprawdę nowego w środę w Dortmundzie? Przede wszystkim chodzi tu oczywiście o nowości PKP.
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Ja już swoje mam :) - od Maćka z LokoMotyw.
Warto było czekać (y).
Potwierdzam. Ja dawno nie widziałem tak dobrze zapakowanych wagonów. Nie dość, że same wagony to taki rarytasik PKP, to jeszcze w wyprasce z plastiku (jak np. EU07 PIKO) i prócz tego, że w kartoniku, to jeszcze w pudełku z twardego plastiku z fajnie zdejmowaną klapką.

W załączeniu moja fotka poglądowa opakowań. Za te 'piniendze' grzech nie kupić moim zdaniem.
 

Załączniki

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
168 4 0
Węglarki Rivarossi też tak były pakowane, co do samych wagonów 23K naprawdę ładnie wykonane i warte ceny, jedyne na co bym zwrócił uwagę to na ilość dodatkowych części w załączonym woreczku, w jednym z wagonów miałem tylko jedną końcówkę przewodu, fart polegał na tym że kolega w swoim miał trzy:ROFL:. Widać w ChRL pakują jak leci....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 322
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki