• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

dariuszz94

Znany użytkownik
Reakcje
113 4 0
Lokomotyw na swoim profilu na facebook'u podaje:
Od jutra 28.03.2017 (wtorek) - godziny popołudniowe w sprzedaży:
RIVAROSSI - wagony typ 23K w czterech wariantach:

HRS6386 – PKP (OPW), ep. IVa, .Ggs (Kddet)
nr 02 51 148 6 803-4 ; REV.OW.30.12.73, cena 120 zł

HRS6387 – PKP, ep. IVb, .Ggs
nr 22 51 148 6 972-3; 3.REV.OW.25.10.76, cena 120 zł

HRS6388 – PKP, ep. IVb, .Ggs-t
nr 22 51 148 7 023-4; 3.REV.Ł.20.8.79, cena 120 zł

HRS6389 – PKP (OPW), ep. IVc, .Gkks-tx
nr 01 51 143 9 007-1; 3.REV.Ł.28.12.81, cena 120 zł
 

Marcin

Użytkownik
KKMK
Reakcje
14 0 0
Dziś odbierając model wagonu z makieta.pl zapytałem o wagon Roco 66498 który według Roco miał się ukazać w jedenastym tygodniu tego roku (co wypadało na drugi tydzień marca) i otrzymałem odpowiedz od właścicela sklepu iż Roco buduje fabrykę w europie i wagon najprawdopodniej będzie w sprzedaży po wakacjach lub później.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Przypomnę, że o ile wagony z oznakowaniem z IIIc [1960-68] i IVa [1968-1974] można łączyć bez większych zastrzeżeń [jak widać choćby po przykładzie tej nowej cysterny AMC/Tillig], to z łączeniem IIIb i IIIc jest problem. IIIc są to bowiem lata 1956 do 1968 i epoka ta miała dwa osobne podokresy: 1956-1958 [jeszcze z orłem, ale bez 0 na początku numeru, i bez 3klasy] i 1958-1960 [z innym krojem liter PKP, niż od 1960].
Więc wagonów z klasycznej IIIc [1960-1968] nie można łączyć z z wagonami z IIIb [1950-1956].
Sśfietnie ! To opisałeś .
Sam nad tą III epoką się wielokroć od lat zastanawiałem że niestety ma poważny mankament w oznaczeniach.
Niby jedna III epoka a tak naprawdę jest ich aż 5 plus quasi podokres III epoki 1968-1970 .
Od siebie dodam że jest jeszcze problem między epoką IIIA a IIIB w obszarze wagonów towarowych jeśli chodzi łączenie składów z tych epok.
A mianowicie KOLORYSTYKA ! W "IIIa" mamy hiper magnetyzm kolorystyczny - Tlenek Czerwieni .
Natomiast w epoce "IIIb" jako jedynej występuje także posępno-pokutniczy kolor SZARY !
Który nie sprawdza się exploatacyjnie i zanika wraz z epoką IIIB.

Osobiście dzielę epokę III na okres z lenniczym orłem ( złote tło w heraldyce oznacza lenniczość - choć nie występuje na wagonach ) pozbawionym godności królewskiej ( bez korony ) o Krzyżu już nie wspominając.
IIIA1 1944-1950 towarowe z zerem na początku , osobowe klasy 1,2,3.
IIIA2 1951-1956 towarowe bez zera na początku i w dwóch malowaniach - tlenkowym i szarym , osobowe bez zmian j.w.
IIIA3 1957-1958 towarowe w jednolitym malowaniu tlenku czerwieni z orłem i bez orła , osobowe tylko w klasach 1,2 z orłem i bez orła
Oraz dalej okres bez "orła"
IIIB1 1959-1960 towarowe z innym krojem liter PKP
IIIB2 1961-1968 towarowe ponownie z typowym krojem liter PKP
IIIB3 1969-1970 towarowe i osobowe ze starą numeracją i z nową UIC.

Uważam że taki podział jest zdecydowanie bardziej czytelny dla wszystkich podokresów epoki III.
Gdzie rzymska III oznacza okres bez oznaczenia UIC.
Duża litera - A okres z orłem. Duża litera B okres bez orła.
Natomiast cyfry arabskie poszczególne podokresy okresów.

No ale gdzieś zebrali się pyszni nudziarze we flanelowych koszulach i niekompetentnie bardzo błędnie podzielili epokę III na ...a , b , c .
Wyróżniając tym samym tylko 3 podokresy !
Ja nigdy tego absurdalnego podziału na abc nigdy nie zaakceptowałem i stosuję własny.
Po prostu kompletnie zlekceważono zmiany w oznaczeniach TABORU TOWAROWEGO który jest przecież kwintesencją kolei.
Obrzydłe knury tak wozili dupy po sieci PKP tak się zmanierowali jak tureckie basłyki że przestali zwracać uwagę na towarowy tabor i jego HISTORIĘ !
Powinni dostać wpier^%#$ ! :mad: towarowymi przewodami hamulcowymi :) za ten podział z jakim poleźli do MOROP-u. A następnie wjeb%#& do uwalonych węglem węglarek , obszczani przez Górników z wysokości górniczych sortowni ! I wywiezieni w piz%# i pognani na pustynię ! Gdzie każdemu z nich łańcuchem przykuto bufor od WAGONU TOWAROWEGO ! :ROFL:
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.210 8 0
... Gdzie każdemu z nich łańcuchem przykuto bufor od WAGONU TOWAROWEGO ! :ROFL:
Szanowny Draculo - ZDERZAK (nie bufor) ;)

Taką oficjalną nazwę "tego ustrojstwa" przyjęto w opracowanym w 1929 roku "Mianownictwie wagonów i ich części" zatwierdzonym przez:
- Związek Międzynarodowy użytkowania wagonów towarowych R.I.V.
- Związek użytkowania wagonów osobowych i bagażowych w komunikacji międzynarodowej R.I.C.
a wydanym przez Zarząd zawiadujący sprawami Związku: Generalną Dyrekcję Szwajcarskich Kolei Związkowych w Brnie.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Sśfietnie ! To opisałeś .
Sam nad tą III epoką się wielokroć od lat zastanawiałem że niestety ma poważny mankament w oznaczeniach.
Niby jedna III epoka a tak naprawdę jest ich aż 5 plus quasi podokres III epoki 1968-1970 .
Od siebie dodam że jest jeszcze problem między epoką IIIA a IIIB w obszarze wagonów towarowych jeśli chodzi łączenie składów z tych epok.
A mianowicie KOLORYSTYKA ! W "IIIa" mamy hiper magnetyzm kolorystyczny - Tlenek Czerwieni .
Natomiast w epoce "IIIb" jako jedynej występuje także posępno-pokutniczy kolor SZARY !
Który nie sprawdza się exploatacyjnie i zanika wraz z epoką IIIB.

Osobiście dzielę epokę III na okres z lenniczym orłem ( złote tło w heraldyce oznacza lenniczość - choć nie występuje na wagonach ) pozbawionym godności królewskiej ( bez korony ) o Krzyżu już nie wspominając.
IIIA1 1944-1950 towarowe z zerem na początku , osobowe klasy 1,2,3.
IIIA2 1951-1956 towarowe bez zera na początku i w dwóch malowaniach - tlenkowym i szarym , osobowe bez zmian j.w.
IIIA3 1957-1958 towarowe w jednolitym malowaniu tlenku czerwieni z orłem i bez orła , osobowe tylko w klasach 1,2 z orłem i bez orła
Oraz dalej okres bez "orła"
IIIB1 1959-1960 towarowe z innym krojem liter PKP
IIIB2 1961-1968 towarowe ponownie z typowym krojem liter PKP
IIIB3 1969-1970 towarowe i osobowe ze starą numeracją i z nową UIC.

Uważam że taki podział jest zdecydowanie bardziej czytelny dla wszystkich podokresów epoki III.
Gdzie rzymska III oznacza okres bez oznaczenia UIC.
Duża litera - A okres z orłem. Duża litera B okres bez orła.
Natomiast cyfry arabskie poszczególne podokresy okresów.
A teraz usiądź, przeczytaj to co napisałeś, możesz też wyciągnąć modele - porównać, i popraw ewidentne błędy. Bo ja twoich bananów nie będę prostował.
Na razie co do jednego się zgodzę, że bez oznaczenia podokresów się nie obejdzie. Ale dla części ludzi byłoby to już za trudne [zresztą już strach wspomnieć o tym co się dzieje obecnie, gdy spółki PKP prywaciarze prześcigają się w prowadzaniu nowych malowań, podczas gdy nie nie zdążyli często wprowadzić w 100% poprzedniego - i jak taki bałagan oznaczyć], więc okresy są podstawą. Mimo to na imprezach widuję nawet połączenie IIIb z IV.
[DOUBLEPOST=1490732861][/DOUBLEPOST]
Pokaż wagon towarowy PKP który nie jest fikcją masowego producenta.
To ty chyba PIKO START znasz :ROFL: :ROFL: :ROFL:
I co twój post ma wspólnego z dyskusją o epokach :ninja:
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Pokaż wagon towarowy PKP który nie jest fikcją masowego producenta.
Np. węglarka Es... takie wagony istniały. Całkiem dobrze odwzorowany model. Jest jeszcze sporo do wymieniania. Całe katalogi.... nie wiem o co koledze PIKOL-owi chodzi?! Owszem, zdarzają się wykonania modeli w "nie takim" oznaczeniu, ale nie można mówić, że masowi producenci produkują tylko fikcję....
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
877 6 2
Słuchajcie, czy ktoś z Was ma już u siebie PIKO 96654/96655 i mógłby wrzucić ich zdjęcia? :) Jestem ciekawy przede wszystkim jak wyglądają na żywo ich oznaczenia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 222
Tabor 305
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki