Przypomnę, że o ile wagony z oznakowaniem z IIIc [1960-68] i IVa [1968-1974] można łączyć bez większych zastrzeżeń [jak widać choćby po przykładzie tej nowej cysterny AMC/Tillig], to z łączeniem IIIb i IIIc jest problem. IIIc są to bowiem lata 1956 do 1968 i epoka ta miała dwa osobne podokresy: 1956-1958 [jeszcze z orłem, ale bez 0 na początku numeru, i bez 3klasy] i 1958-1960 [z innym krojem liter PKP, niż od 1960].
Więc wagonów z klasycznej IIIc [1960-1968] nie można łączyć z z wagonami z IIIb [1950-1956].
Sśfietnie ! To opisałeś .
Sam nad tą III epoką się wielokroć od lat zastanawiałem że niestety ma poważny mankament w oznaczeniach.
Niby jedna III epoka a tak naprawdę jest ich aż 5 plus quasi podokres III epoki 1968-1970 .
Od siebie dodam że jest jeszcze problem między epoką IIIA a IIIB w obszarze wagonów towarowych jeśli chodzi łączenie składów z tych epok.
A mianowicie KOLORYSTYKA ! W "IIIa" mamy hiper magnetyzm kolorystyczny - Tlenek Czerwieni .
Natomiast w epoce "IIIb" jako jedynej występuje także posępno-pokutniczy kolor SZARY !
Który nie sprawdza się exploatacyjnie i zanika wraz z epoką IIIB.
Osobiście dzielę epokę III na okres z lenniczym orłem ( złote tło w heraldyce oznacza lenniczość - choć nie występuje na wagonach ) pozbawionym godności królewskiej ( bez korony ) o Krzyżu już nie wspominając.
IIIA1 1944-1950 towarowe z zerem na początku , osobowe klasy 1,2,3.
IIIA2 1951-1956 towarowe bez zera na początku i w dwóch malowaniach - tlenkowym i szarym , osobowe bez zmian j.w.
IIIA3 1957-1958 towarowe w jednolitym malowaniu tlenku czerwieni z orłem i bez orła , osobowe tylko w klasach 1,2 z orłem i bez orła
Oraz dalej okres bez "orła"
IIIB1 1959-1960 towarowe z innym krojem liter PKP
IIIB2 1961-1968 towarowe ponownie z typowym krojem liter PKP
IIIB3 1969-1970 towarowe i osobowe ze starą numeracją i z nową UIC.
Uważam że taki podział jest
zdecydowanie bardziej czytelny dla wszystkich podokresów epoki III.
Gdzie rzymska III oznacza okres bez oznaczenia UIC.
Duża litera - A okres z orłem. Duża litera B okres bez orła.
Natomiast cyfry arabskie poszczególne podokresy okresów.
No ale gdzieś zebrali się pyszni nudziarze we flanelowych koszulach i niekompetentnie bardzo błędnie podzielili epokę III na ...a , b , c .
Wyróżniając tym samym tylko 3 podokresy !
Ja nigdy tego absurdalnego podziału na abc nigdy nie zaakceptowałem i stosuję własny.
Po prostu kompletnie zlekceważono zmiany w oznaczeniach TABORU TOWAROWEGO który jest przecież kwintesencją kolei.
Obrzydłe knury tak wozili dupy po sieci PKP tak się zmanierowali jak tureckie basłyki że przestali zwracać uwagę na towarowy tabor i jego HISTORIĘ !
Powinni dostać wpier^%#$ !
towarowymi przewodami hamulcowymi
za ten podział z jakim poleźli do MOROP-u. A następnie wjeb%#& do uwalonych węglem węglarek , obszczani przez Górników z wysokości górniczych sortowni ! I wywiezieni w piz%# i pognani na pustynię ! Gdzie każdemu z nich łańcuchem przykuto bufor od WAGONU TOWAROWEGO !