• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
Tak obserwuję sobie stan sklepowy zestawu ACME "Ost-West" z wagonami rosyjskimi i jednym ukraińskim i widzę, że już się powoli wyprzedaje. Czy fakt, iż znajduje się on w katalogu ACME na ten rok świadczy, że będzie nowa edycja tych zestawów ?
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
Cysterna Hrh 553134 Przedsiębiorstwo Eksploatacji Cystern Warszawa Okres rewizyjny 6.2.68 -6.2.71 epoka IIIc
EX 17-18m3 BENZOLWAGEN ( VERBANDSBAUART )
Produkowany w latach 1910 - 1925 w liczbie poniżej 500sztuk .
Ostatni rok eksploatacji na kolejach DB/DR 1977

IMG_1348.JPG
statni rok eksploatacji na kolejach DB/DR 1977
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Szarość zbiornika podkreśla surowość całej konstrukcji. Ale z drugiej strony dodaje klimatu i uroku wiekowej, topornej formie.
Co ciekawe, wagon pomimo posiadania układu hamulcowego i budki na pomoście, oznakowany jest jako "przewodowy".
I jeszcze załapał się na oznaczenia z epoki IIIc, mimo iż:
Nową, ujednoliconą wg UIC, numerację wagonów towarowych wprowadzono na PKP z dniem 1 stycznia 1968 roku, przy czym wagony nowobudowane otrzymywały ją w wytwórni, natomiast pozostałe wagony towarowe podczas każdej naprawy okresowej , a nawet bieżącej z wyłączeniem z ruchu (!)
...chyba, że stały za tym inne czynniki (naprawa "rozpoczęta" w roku poprzednim?).

Ciekaw jestem również powodów, dla których wagon został przypisany do st. mac. Czarnolesie? Czyżby nieodległa rafineria? Jeżeli tak, to dlaczego nie był stacjonowany bezpośrednio w Czechowicach?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Szarość zbiornika podkreśla surowość całej konstrukcji. Ale z drugiej strony dodaje klimatu i uroku wiekowej, topornej formie.
Co ciekawe, wagon pomimo posiadania układu hamulcowego i budki na pomoście, oznakowany jest jako "przewodowy".
I jeszcze załapał się na oznaczenia z epoki IIIc, mimo iż:

...chyba, że stały za tym inne czynniki (naprawa "rozpoczęta" w roku poprzednim?).

Ciekaw jestem również powodów, dla których wagon został przypisany do st. mac. Czarnolesie? Czyżby nieodległa rafineria? Jeżeli tak, to dlaczego nie był stacjonowany bezpośrednio w Czechowicach?
Pan Młodzikowski kilka razy zamieszczał zdjęcia cystern, a wśród nich i oryginału dla tego modelu. Trzeba będzie znaleźć i porównać, czy może już nie miał hamulców.
A czemu czemu Czarnolesie? To duża stacja towarowa obok Zebrzydowic na granicy. Takimi przydziałami dla cystern były też pewnie i Łódź Slotwiny i inne takie stacje towarowo-rozrządowe.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
634 3 1
Szarość zbiornika podkreśla surowość całej konstrukcji. Ale z drugiej strony dodaje klimatu i uroku wiekowej, topornej formie.
Co ciekawe, wagon pomimo posiadania układu hamulcowego i budki na pomoście, oznakowany jest jako "przewodowy".
Budka na pomoście, a także układ hamulcowy (w części mechanicznej) nie stoją w żadnej sprzeczności z tym, że wagon ten był tylko wagonem wyposażonym jedynie w przewód główny hamulca zespolonego...
Liczne wagony cysterny były wyposażone jedynie w hamulec ręczny i główny przewód hamulca zespolonego i tak właśnie było w przypadku tego wagonu. Świadczy o tym brak tablicy przestawczej "Próżny-Ładowny" (zarówno na pierwowzorze, jak i na modelu). Gdyby wagon ten był wyposażony w kompletny układ hamulca zespolonego, to byłby to hamulec systemu "Kunzego-Knorra [Kkg], a wtedy wspomniana tablica przestawcza byłaby nieodzowna.

I jeszcze załapał się na oznaczenia z epoki IIIc, mimo iż: (...)
...chyba, że stały za tym inne czynniki (naprawa "rozpoczęta" w roku poprzednim?).
Podtrzymuję to, co kiedyś napisałem, ponieważ to również nie stoi w sprzeczności z tym, że wagon "prywatny"(!), włączony do taboru PKP (a więc np. taki, jak wspomniana cysterna), który przeszedł naprawę okresową po 1 stycznia 1968 roku, miał nadal "stary" numer sześciocyfrowy.
Nie był to bowiem wagon należący do PKP, a jedynie włączony do taboru PKP na podstawie stosownej umowy i przenumerowanie wagonów "prywatnych włączonych do taboru PKP odbywało się stopniowo, na podstawie uzgodnień z właścicielami wagonów.
Krótko mówiąc, nie ma to nic wspólnego z przenumerowaniem wagonów będących własnością PKP.

Ciekaw jestem również powodów, dla których wagon został przypisany do st. mac. Czarnolesie? Czyżby nieodległa rafineria? Jeżeli tak, to dlaczego nie był stacjonowany bezpośrednio w Czechowicach?
Ja też jestem ciekaw, dlaczego stacją macierzystą tego wagonu była akurat stacja Czarnolesie, ale tak rzeczywiście było, zresztą podobnie, jak w przypadku wielu innych cystern należących wówczas do PEC...
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Dziękuję Panie Krzysztofie za obszerną odpowiedź.

Jeszcze gwoli wyjaśnienia, nie podważam wiarygodności oznakowania tego modelu tylko wskazuję pewne nurtujące mnie ciekawostki, a ciekawość właśnie została zaspokojona.
Niemniej jednak patrząc na powyższe mamy do czynienia z niezwykle ciekawym "rodzynkiem".
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
Widziałem taki wagon jako nadal czynny w jednym z zakładów chemicznych na terenie Polski. Jeździ po zakładowych bocznicach czasem, ale głównie wykorzystywany jest jako zbiornik na jakieś medium, bo jak stoi przy instalacji to ma podłączone na sztywno jakieś rurociągi. Na żywo robi wrażenie, głównie w aspekcie zabytku. Piszę o tym by poinformować, że takie wagony nadal są wykorzystywane. Być może to pojedyńczy przypadek. Tego nie wiem. Bez budki hamulcowej chyba.
 

maniek2820

Znany użytkownik
Reakcje
12 1 0
Czy kolejna seria pojawi się po zakończeniu tej, czy wcześniej i czy będą to też wagony towarowe czy tym razem osobowe (która ewentualnie epoka jest planowana) ?
Podobno w międzyczasie . Zamierzenia podobno mają takie że po składzie z epoki .Od drugiej po wczesną czwartą .Co da też możliwość łączenia wagonów z przełomu np IIIc /IVa IIIb/c. Ale myślę że warto tak jak koledzy proponowali zadzwonić bądź napisać do Loko model .
 

levis

Aktywny użytkownik
Reakcje
10 2 0
Ekstra. Zapewne nie tylko ja czekałem na te wagony :) ...a już myślałem, że się nie ukażą.

Skoro już mowa o Rivarossi, czy ma pan może jakieś informacje odnośnie kolejnych modeli Bip, w tym ze "ściętym" dachem? Była o tym mowa kiedyś w artykule (bodajże w Świecie Kolei) o planach Rivarossi na te modele. Wydaje mi się, że coś ucichło w tym temacie.
Czyżby to już było wszystko, co się ukazało do tej pory i więcej nie będzie?
Widziałem gdzieś fotę jak Ol49 ciągnie (w epoce IV) dwuwagonową Bipę ze ściętym dachem... czyli dwuwagonowe składy bywały - zdała by się jeszcze taka Bipka do kolekcji :) Dwuwagonowa to i tańsza. Pamiętam, że w artykule o którym mowa, była też informacja o wagonach 'mieszanych' - jeden koniec z prostym dachem, drugi ze ściętym, że ponoć i takie zestawienia tych wagonów bywały. Szczerze mówiąc myślałem, że wyjdą takie składy w modelu.
Wiadomo, że do wykonania modelu potrzebna jest też dokumentacja oznaczeń. Podejrzewam jednak, że tu jakaś lipa ze sprzedażą tego co jest występuje i stąd zastój... tzn. że tak powiem na pniu się nie rozeszły. Mówią też, że jak jak nie wiadomo o co chodzi... to chodzi o.... wiadomo o co.
Panie @Bynio, czy są w planach kolejne edycje ? No i może jakieś zestawy np 3 sztuki, bo te wagony idą jak świeże bułeczki.
I ja dołączam się do pytania. Ja z miłą chęcią zakupił bym coś 2 członowego w oliwce z prostymi dachami, ewentualnie 3 członowe a jakby jeszcze było z dolnego śląska to już malina :)
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
515 21 0
Podobno w międzyczasie . Zamierzenia podobno mają takie że po składzie z epoki .Od drugiej po wczesną czwartą .Co da też możliwość łączenia wagonów z przełomu np IIIc /IVa IIIb/c. Ale myślę że warto tak jak koledzy proponowali zadzwonić bądź napisać do Loko model .
Przypomnę, że o ile wagony z oznakowaniem z IIIc [1960-68] i IVa [1968-1974] można łączyć bez większych zastrzeżeń [jak widać choćby po przykładzie tej nowej cysterny AMC/Tillig], to z łączeniem IIIb i IIIc jest problem. IIIc są to bowiem lata 1956 do 1968 i epoka ta miała dwa osobne podokresy: 1956-1958 [jeszcze z orłem, ale bez 0 na początku numeru, i bez 3klasy] i 1958-1960 [z innym krojem liter PKP, niż od 1960].
Więc wagonów z klasycznej IIIc [1960-1968] nie można łączyć z z wagonami z IIIb [1950-1956].
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki