• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#44
Będzie boleć, ale dla "czjnikowców" zakup obowiązkowy! Ciekawe czy pokuszą się o PKP ?
...baza dla dobrych konwererów takich jak kolega FENIX na pewno jest znakomita. A skoro mowa o konwersji to najłatwiej by z niej było zrobić któryś z pierwszych egzemplarzy dostarczonych w ramach pmocoy UNRRA na PKP przez amerykanów zaraz po II wojnie - epoka IIIa - najmniej roboty by było, w zasadzie usunąć napisy i nanieść polskie oznaczenia), choc możliwe, że pierwsze kilometry na sieci PKP robiły w wersji takiej jak je do Polski dostarczono i nawet ich nie przemalowywano. No chyba, że dawali od razu im polskie oznaczenia (tabliczki). Tego nie wiem, a w necie nie znalazłem żadnych zdjęć z epoki IIIa na sieci PKP (to zdjęcie co zamieścił kolega FENIX to nie wiem skąd jest, ale raczej nie z epoki IIIa).
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.115 50 6
#45
I po co pisać coś co już zostało wcześniej napisane???

Polemizowałbym z tą koniecznością przemalowania - Tomasz Roszak w książce "Normalnotorowe parowozy amerykańskie na PKP" podaje, iż pierwsze 57 parowozów o numerach Tr203-1 do 57 oddano do ruchu zaraz po próbach odbiorczych w parowozowniach Dziedzice, Gliwice i Katowice. Dotyczyło to parowozów, które dotarły w stanie czynnym i znajdowały się najlepszej kondycji technicznej. Na stronie 136 znajduje się zdjęcie takiego egzemplarza (późniejszego Tr201-9, a więc tego przyjętego w pierwszej kolejności) i na pewno nie ma on białych bandaży, ba - ma nawet oryginalne amerykańskie oświetlenie naftowe. Niemal na pewno był on w malowaniu fabrycznym (parowóz został zbudowany w 1944 roku), więc polskie malowanie dostał pewnie po pierwszej naprawie głównej, a ta mogła mieć miejsce po przebiegu kilkuset kilometrów. Tak więc dla oddania polskiego parowozu, po usunięciu oznaczeń USATC można nanieść polskie oznaczenia - tabliczkę z orłem (wyłącznie tabliczkę), a resztę oznaczeń, to jest numer serii i numer inwentarzowy - namalowanie odręcznie; Oczywiście nie będzie to polski parowóz Tr201 jaki pamiętamy ze zdjęć z lat 70...ale zgodny z realiami epoki IIIa i pierwszych lat powojennych na PKP;
 
1

12g

Gość
#48
Informacja z profilu facebukowego "Kolei Małych i Dużych" https://www.facebook.com/KolejeMaleiDuze
(...)W porozumieniu ze znanym, wielkim, ale też sympatycznym producentem kolejek zwłaszcza w malowaniu PKP, którego reklama w numerze się znajduje, trafi on do sklepów i Empików po 29 grudnia, gdyż dopiero po tej dacie może być ujawniona, pokazana w reklamie część planu produkcyjnego na 2017 r(...)
Czyżby Piko miało pokazać ET22?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#51
Tillig od paru lat nie ma pomysłu na modele PKP. Ciągle klepią to samo. Nie wiem czy już nie lepszym pomysłem byłaby przemalowanka na IC kl 1 i 1/2 oraz AB oliwkowy...Z przymrużeniem oka możnaby jakiś skład zestawić;)
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#57
Mnie cieszy zapowiedziana na III kwartał 2017 r. IV-to epokowa (po zdjęciu można by wywnioskować że fabryczna, czyli stan na rok 1976) SP45-232 :) nr katalogowy 96305 - dokładnie epoka IVb.... tyle że zdjęcie przedstawia fabryczną SP45-106 więc nie wiem do końca czy będzie to fabryczna czy też już eksploatowana (z naniesioną jakąś datą rewizji).
Ciekawe są też wagony 401Z, dla mnie szczególnie te z IV epoki nr kat. 58414 i 58415 zapowiadane na kolejno - II i IV kwartał 2017 r.
ET22 na stronie PIKO opisali jako epoka IV ale na zdjęciu jest z żółtym czołem, więc dla mnie sprawa na razie nie jest 100% pewna czy epoka podana zła, czy zdjęcie nie takie. Żółte czoło to raczej trzeba by opisa jako epoka V (a dokładnie Va).
Rozłożenie ukayzwania si modeli w czasie jest OK jak dla mnie - kaskę się spokojnie uzbiera :)
Liczyłem, że w 2017 roku wyjdzie jakis ET41 z IV epoki ale coś nie widać... mam nadzieję, że kiedyś wogóle wyjdzie :(
 
Ostatnio edytowane:

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#58
Jeśli to wszystko od Piko na przyszły rok to będzie w końcu trochę oddechu :sleep:

A czy któryś z tych towarowych jest nową konstrukcją odzwierciedlającą wagony faktycznie występujące na PKP ?
 

ziomus

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#60
ET22-259 na zdjęciu w katalogu ma niestandardową obudowę reflektorów, ciekawe czy taka wersje będzie w sprzedaży, może że zdjęcie przypadkowo dobrane.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 184
Tabor 254
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki