• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
#28
Z pewnych źródeł wiem, że ekipa PIKO pojawiła się w tym roku w lokomotywowni w Ostrowie Wlkp, celem pomiarów byka. Więc czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, że prace trwają?
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#34
No to jest temat na pół roku ,co będzie miał ,a czego nie ,co będzie przeskalowane itp... A i tak wyjdzie bez waszego gdybania i będzie taki jaki będzie.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
#35
E ee T am. Podpuszczasz ;-)
Nie :), niby czemu miałbym to robić ;)?
Pierwszy byk ma być na przełomie czerwca / lipca. Jest na co odkładać ;)
Skąd taka informacja o_O? Ma Pan chyba słabe źródło. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to premiera modelu ET22 odbędzie się przy okazji Święta Kolejarzy obchodzonego 25 listopada w dniu wspomnienia św. Katarzyny Aleksandryjskiej, patronki kolejarzy. Minie zatem trochę czasu nim modele pojawią się w naszych domach. Trzeba będzie po prostu najzwyczajniej w świecie cierpliwie na nie poczekać, co w sumie pozwoli na spokojnie uzbierać fundusze.
Fajna bybyła wersja z "telewizorami"
Zależy co rozumiemy pod pojęciem "telewizory". Należy spodziewać się wersji klasycznej z dużymi obudowami reflektorów, wszak to klasyka i nie zrobienie jej można by porównać do niewyprodukowania modeli SP45, co ku naszej uciesze nie ma miejsca :). Pewniakiem zapewne są zwykłe "garnki", wszak tego jeździło najwięcej i nadal jest bardzo dużo. Wersji zwanej "rekinem" (prostokątne ramki reflektorów halogenowych) zapewne nie będzie, a szkoda, bo mi osobiście się podoba. Klasycznego "rekina" z żółtym pasem na czole brałbym w ciemno :kawa: - skład marzenie :gwizd:. Jeżeli kiedyś przerobię sobie jakiegoś "Byczka" na "Rekina", to obowiązkowo zmontuję na makiecie transport rzeszowskich "Bohunów".
Ja przyznam się, że jestem ciekaw kolejnego wypustu serii EU06/07/08 :)
Cóż, PIKO wsłuchuje się w głos sklepów i to na podstawie ich opinii podejmuje decyzje co produkować. Sklepy zaś - przynajmniej tak powinno być - słuchają klientów i przekazują ich opinie producentowi. Jakich więc "Siódemek" chcą polscy modelarze? Można powiedzieć, że każdy region chce swoją, ale wszystkie są zgodne co do jednego - na pewno chcą EU07 w firmowym malowaniu PKP Intercity. Teoretycznie więc można by się spodziewać takiej.
To już było i od Piko i od SM. Ja zaś czekam nadal na zapowiadaną dawno temu i odłożoną na nie wiadomo kiedy 4E z Zakładu Taboru w Poznaniu z epoki V.
Wiem, faktycznie zostały wydane już trzy modele w tym malowaniu. EP07 typu 4E od PIKO i dwie EU07 typu 303E od Schlesienmodelle. Wydawać by się mogło, że rynek jest nimi nasycony, jednakże zauważa się, że modele zniknęły z półek sklepowych i na rynku wtórnym wcale nie zalegają. Producent chce wyprodukować to co na pewno się sprzeda. Skąd ma czerpać informacje na temat tego czego oczekują klienci? Odpowiedź: ze sklepów. Jeżeli sklepy jednogłośnie powiedzą, że ma być różowa EU07, to teoretycznie producent taką zrobi. Zobaczymy czy prognoza się sprawdzi i faktycznie sklepy były zgodne co do tego aby wypuścić ponownie "Siódemkę" w malowaniu firmowym PKP Intercity.

Osobiście liczyłem na coś w rodzaju choćby wspomnianej poznańskiej EU07 typu 4E. Udało mi się nawet zebrać 4 poznańskie "Bohuny" co już ładnie by wyglądało z taką lokomotywą. Problem polega na tym, że jeśli każdy region ciągnie w swoją stronę i nie ma zgody co do tego co wyprodukować, co będzie się sprzedawało, czego chcą klienci może się okazać, że nie będzie nic.

W tym miejscu warto zapytać np. jakich "Stonek" chcemy. Ja liczyłem na wznowienie SM42 w malowaniu firmowym Przewozów Regionalnych. Obawiam się jednak, że po ostatnich latach dość słabej sprzedaży "Stonek" i "Kociołków" może zabraknąć ich w ofercie producenta. Wobec tego proponowałem producentowi pojawienie się takiej lokomotywy w zestawie startowym. Typowo polski zestaw startowy to to czego oczekuje wielu klientów. Myślę, że byłoby to dobre rozwiązanie.
 
Ostatnio edytowane:

asap2u

Aktywny użytkownik
Reakcje
179 2 0
#37
Dotychczas pod jednym numerem katalogowym 66498 ukazały się trzy edycje wagonu 415W Eanos od Roco :
I - numer ...164-9 (2011)
II - numer ...162-3 (2013)
III - numer ...594-8 (2016)

Model ponownie ma byc wydany w 2017 :
https://www.roco.cc/en/product/159394-pkp-0-0-0-0-0-003001/products.html

Czy orientujecie się czy to będzie wznowienie któregoś z tych numerów , czy też może jakiś nowy ?
Na wizualizacji jest to 594-8 , ale nie wiem czy można się tym sugerować.
 

KSK 1982

Kustosz Sali Pamięci
Zespół forum
GGM
Reakcje
168 4 0
#38
Nie można się sugerować wizualizacją, tak samo w przypadku zestawu 2 szt.
Mnie bardziej interesuje termin wydania bo te Eanosy sprzedają się zanim trafiają do sklepów:confused:, a biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny jest to świetny model, oczywiście przy zakupie po cenie wyjściowej bo niestety handlarze na rynku wtórnym zarabiają drugie tyle

" Z pewnych źródeł wiem, że ekipa PIKO pojawiła się w tym roku w lokomotywowni w Ostrowie Wlkp, celem pomiarów byka. Więc czy ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości, że prace trwają? "

Oby tylko jakością dorównywał poprzednim modelom stonek, siódemek i fiatów produkowanych jeszcze przy współpracy z SK Model a nie pozostałych choćby S200.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 315
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki