• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2017

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Tak patrzę i patrzę na te rocowskie modele i nie mogę się oprzeć wrażeniu, że to wcale nie są modele dla nas, lecz dla Niemców. Obie lokomotywy jeżdżą po Niemczech, tak samo pewnie jeździły węglarki i cysterna. To są po prostu modele na rynek niemiecki w polskim malowaniu i tak to niestety należy traktować. A że nie są zgodne z oryginałem? A który przeciętny niemiecki nabywca to stwierdzi? Sarkastycznie do tego podchodzę, ale chyba naprawdę się nie ma co tu zbytnio łudzić..
Ignorantów o płytkim myśleniu mamy w tym kraju od czasów Wielkiego Grabarza - koniec XVIIw - pod dostatkiem...
Ludzi rozumnych jak na lekarstwo , a Wnikliwych nie ma wcale...Ale jeden się objawił !


Tegoroczne WIRTUALNE GRAND PRIX w kategorii Inteligentny Post o Nowościach PKP 2017 zostało już przyznane !

WIRTUALNE GRAND PRIX dla JRobert !
 
OP
OP
garou

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
No rzeczywiscie słupek o którym mowa jest za szeroki ale czy ja wiem czy w związku z przytaczanymi wadami należy ten model że tak powiem dyskfalifikować? Pytanie jak cenowo wypadnie w stosunku do zapowiadanej oferty Elvis Model.
[DOUBLEPOST=1484234960][/DOUBLEPOST]
Trochę szkoda że ten byk od Piko w epoce V (żółte czoło, choć w katalogu oznaczony jako epoka IV... sam już nie wiem) ma te kwadratowe lampy a nie okrągłe. :(
W sumie IV epoka wg. katalogu PIKO trwa do 1989r. a żółte czoła pojawiały się już w 1988. Jeśli ten ET22 rzeczywiście miał pomalowane czoło do 1989 i taki wykonano w miniaturze to wyjasnia dlaczego opisali w katalogu jako IV epokę. Koledzy pisali już o tym wcześniej.
[DOUBLEPOST=1484235886,1484234772][/DOUBLEPOST]
Ciekawe czy węglarka 2-osiowa nr.56269 będzie mieć nowy numer boczny czy zrobią powtórkę z rozrywki z tym samym numerem.
Nie wiem czy aż takim dużym problemem w toku powtórki produkcji jest wykonanie innych numerów (oczywiście zgodnych z rzeczywistością). Fajnie by było, nowy numer to większa ochota na zakup przez już posiadających ten model, tymbardziej, że akurat ten wagon gościł w zasobach PKP i nie jest PKP fiction.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.370 463 29
Trochę szkoda że ten byk od Piko w epoce V (żółte czoło, choć w katalogu oznaczony jako epoka IV... sam już nie wiem) ma te kwadratowe lampy a nie okrągłe.
Trochę szkoda? :eek: Ja bym skakał z radości, gdyby prawdziwy model wyglądał tak, jak ten oryginał, ale bez żółtych czół. To pierwotna wersja ET22, bez późniejszych uproszczeń i bardzo chciałbym mieć taki model w oryginalnej wersji w fabrycznym malowaniu z epoki IVa lub b, a nie z końcowego okresu IVc.
 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
. nowości TRIX'A: (strona 104)
http://streaming.maerklin.de/public-media/TRIX_nh2017_DE.pdf
czyli platformy kontenerowe PKP CARGO na pierwszy rzut oka bardziej przypominają oryginał niż te bzdury z ROCO ...
a propo ROCO to moim zdaniem to tak:
- cysterna DEC/KVG to totalna bzdura ala Transchem Tilliga, model przedstawia wagon wyprodukowany w Jugosławi dla VTG w latach 60tych, wagony tego typu wycofane z ruchu na początku lat 90tych, oprócz kilkunastu egzemplarzy które przeszły naprawy główne i przez to zmieniły nieco wygląd.
- platforma Rs - wózki nie tego typu co w polskich 412Z, również nie bardzo wygląda ściana czołowa
- talbot - czyli niemiecki Falns 183 pomalowany na 441V.... czyli kolejny z cyklu .....swoja droga jeśli te modele talbotów w malowaniu PKP CARGO są tak popularne w Niemczech to czemu firma ROCO nie zrobi nowej poprawny model wagonu typu 441V, 440V czy tez 436V ??? jeśli te modele się tak dobrze sprzedają to inwestycja w nowa formę na pewno by się szybko zwróciła !!
- węglarka PCC - po wizualizacji to tez nie bardzo co wiadomo co ma przypominać bo węglarki 462W (czeskiej) w barwach PCC to jakos nie widziałem. Wózki też nie takie...
- mała węglarka - ok tylko wersja uboga w napisy na ramie i czole
- szutrówka - mogli być w końcu namalować numer z poprawnego zakresu dla tych wagonów !!!!!!
 
Ostatnio edytowane:

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Co do węglarki i szutrówki od Roco, odnośnie rzeczywistych numerów wszystko wiadome zapewne będzie w momencie pojawienia się wagonów w sprzedaży. Już wiele razy było poruszane na forum, że wizualizacje Roco w zakresie oznakowania czasami znacznie odbiegają od tego co ukaże się w rzeczywistości. Często na potrzeby wizualizacji modeli wykorzystywane są grafiki z modeli z poprzednich lat (tego samego lub podobnego typu). Swego czasu do wizualizacji parowozu OKi2 wykorzystano oznakowanie z wypuszczonego wcześniej parowozu Oi2. Trzeba uzbroić się w cierpliwość.

Ale również jak poprzednik [@Rysiek] mam nadzieję, że tym razem nie zrobią "chały" z oznakowaniem szutrówki. Chociaż jak widać mania wykupywania wszystkiego z napisem PKP (mimo masy wad, przeinaczeń, bądź wręcz bezczelności producenta) dalej ma się dobrze.
 
B

bobby74

Gość
W H0 tyle u TRIXa

IMG_1516.JPG

Są jeszcze 2 podobne platformy rzekomo do kompletu z powyższymi, ale CD Cargo.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

czacza

Aktywny użytkownik
Reakcje
126 9 4
TRIX.JPG
A oto planowane terminy wydawnicze:

Szutrówka:
2018.01
Węglarka Es:
Wg producenta już jest dostępna
Cysterna:
29 tydzień 2017 (Lipiec)
Platforma Rs
32 tydzień 2017 (Sierpień)
Samowyładowczy Falns
31 tydzień 2017 (Lipiec/Sierpień)

Jeśli chodzi o TRIXa, to chyba ktoś nie dopatrzył sypialnego Warsa :)
 
Ostatnio edytowane:

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
520 41 1
Nie wiem czy aż takim dużym problemem w toku powtórki produkcji jest wykonanie innych numerów (oczywiście zgodnych z rzeczywistością). Fajnie by było, nowy numer to większa ochota na zakup przez już posiadających ten model, tym_bardziej, że akurat ten wagon gościł w zasobach PKP i nie jest PKP fiction.
Akurat ten konkretny model mnie nie interesuje, ale z całym szacunkiem dla Kolegi, takie podejście jest egoistyczne.
No chyba, że mówimy o wydaniu równoległym, czyli powtórki poprzedniego nakładu i jednoczesnego wydania kolejnego nowego numeru wagonu, pod tym samym lub nowym numerem katalogowym.
W takim wypadku, :oops:przepraszam...(y)
Dlaczego?
Dlatego, że jest więcej osób, które chciały by mieć akurat "ten" model i akurat z "tym" numerem w swojej kolekcji, albo co gorsza, zbierają wszystkie takie,
z każdym numerem z jakim się ukazują i niestety poprzez mały nakład tychże, oraz masy kombinatorów i cwaniaków, którzy wykupują prawie cały nakład w sklepach, żeby sprzedawać go na serwisach aukcyjnych (z przebiciem 100, a nawet 200 % ceny zakupu w sklepie), na ten konkretny model, z poprzedniego wydania i numerem się nie załapały...
A brak numeru w kolekcji to także mniejsza ochota na kupowanie, nowszych wydań (w takich samych malowaniach), a tym bardziej gdy musimy przepłacić taki model na portalu aukcyjnym domorosłemu "biznesmenowi"...
Nie stoi oczywiście nic na przeszkodzie, żeby zrobić kolejne wydanie tego modelu z innym numerem wagonu, podobnie jak to ma miejsce z Eanosem PKP Cargo (Roco 66498)...
Jest to kolejna (trzecia?) już edycja, każda z innym numerem taborowym, a dodatkowo mają ukazać się tzw. SETy dwu-wagonowe identyczne z powtarzanym wagonem z trzeciej edycji 66498. Jest to rozwiązanie, które powinno zadowolić wszystkich i absolutnie nic kosztem jeden, drugiego...(y)
 
Ostatnio edytowane:

Młodzikowski

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
3.218 8 0
. nowości TRIX'A: (strona 104)
http://streaming.maerklin.de/public-media/TRIX_nh2017_DE.pdf
czyli platformy kontenerowe PKP CARGO na pierwszy rzut oka bardziej przypominają oryginał niż te bzdury z ROCO ...
Faktycznie - na pierwszy rzut oka ( i nie jest to żadna złośliwość z mojej strony). Wagonu po załadowaniu kontenerami - nie dałoby się odróżnić od wagonów polskiej produkcji. Producent modelu pokusił się również o wykonanie takiej "dupereli", jak inny kolor zderzaków (w stosunku do koloru wagonu). A takie w różnych okresach produkcji - były faktycznie montowane.
Jedyną, charakterystyczną różnicą, "na pierwszy rzut oka" - jest kształt ostoi wagonu. Wszystkie wagony które dotychczas widziałem (różnych producentów) są "kanciate". W wagonach polskiej budowy "poszerzenie" ostoi - to łagodne łuki. I dotyczy to wszystkich typów platform kontenerowych - zarówno czteroosiowych jak i sześcioosiowych (przegubowych). Stąd do czasu opracowania typowo polskiej platformy - wszystko jest tylko podobne.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 320
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 154

Podobne wątki