• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2016

#2
Co prawda piszą, że podwozie jeszcze nie jest to które ma być docelowe, ale i tak robi wrażenie a to na razie TT. W H0 mogą jeszcze bardziej je "dopieścić". Ale toporność MTB pozostała....
Ale jak zrobią porządnie pomarańczowego "Czesia" to im wybaczę 163-tkę :)
 

J1974H0

Znany użytkownik
#3
Ciekawe czy zejdzie jej odpowiednia ilość (w TT) zadowalająca wytwórcę. Podejrzewam, że puszczają ją wykorzystując formę na bazie wcześniejszych modeli (E499, 141) aby zbadać rynek TT w PL. Na poczatek epoka V, ale myślę, że IV byłaby i świetnym pomysłem. Moim zdaniem skala TT to bardzo fajna skala, ale cierpi na brak fajnych modeli lokomotyw (zresztą i wagonów) z logiem PKP z epoki IV. To co puszcza Tillig w bardzo małym stopniu ma ingerencję w formę i osprzęt modelu i zwykle sprowadza się to zwykle tylko do naniesienia odpowiednich oznaczeń na modelach odpowiedników używanych na innych zarządach kolei w epoce zwykle wczesnej III, oraz w V i VI. Mają fajne wagony z IV epoki (np. Y-eki) ale nie ma czym tego tak naprawdę ciągnąć z taboru fabrycznego, wielkoseryjnego. Epoka IV w TT w zakresie lokomotyw wielkoseryjnych to jednak jakaś tam dziura jest.
Ta EP05 w malowaniu z IV epoki byłaby chyba fajnym uzupełnieniem tej niszy.
Na stronie http://www.mtb-model.com/pages/product_vypis.php?meritko=TT MTB dotychczas nawet nie wspomina o planowanej EP05 mnimo, że planowana jest chyba na wrzesień 2016.
 
Ostatnio edytowane:
#4
Nie mogłem uwierzyć w to co napisałeś o braku info na stronie MTB o produkcji EP05, bo pamiętam, że kiedy pojawiła się pierwsza zapowiedź, to widziałem ją na ich stronie.
Wszedłem poprzez ten link i szukam, szukam, nic nie ma, ani w katalogu, ani w nowościach. Ale nastąpiło olśnienie! Wystarczyło przełączyć język strony na polski (nie ważne że połowa dalej po czesku) i jest:
http://www.mtb-model.pl/index.php?page=katalog&meritko=TT
Niestety od tamtego czasu poza jednym zdjęciem pudła na wózku E499 nie widziałem już żadnych nowych wieści o modelu, a podobno w sklepach już przyjmują zamówienia (SM, MM (u inch data sprzedaży 30. września), Petr)
 

ffox

Administrator
Zespół forum
#6
Czytam zaległego maila z AMC Wrocław i m.in. jest informacja:

2/ Następujące modele limitowane Tillig / AMC zostały przesunięte na rok 2017 (podane numery artykułów są tymczasowe):
T992016-04 H0 Wagon restaur.WARS Wrdmnu, ep.Vb
T992016-06 H0 2 Węglarki Eanos (415W),PKP ep.Vb/Vc
T992016-07 H0 3 Cysterny Zans DEC/KVG, ep.Vc
T992016-08 H0 Cysterna Rrh z budką ham.,PEC ep.III
T992016-09 H0 2 Wapniarki .F (Wds), PKP ep.IVa
T992016-10 TT Wagon osob. 1/2 kl.Abhxz,PKP ep.IIIc
T992016-11 TT 2 Węglarki Eaos (R462W), PKP ep.Via
T992016-12 TT 2 Szutrówki Wddah, PKP ep.IIIc

Przybliżony harmonogram ukazywania się modeli jest w trakcie uzgadniania i zostanie Państwu przedstawiony w terminie późniejszym.
Niestety ze względu na nikłe zainteresowanie sklepów, a także brak porozumienia z producentami odnośnie ceny wagonów na razie zrezygnowano z wykonywania modeli:
Tillig: T992016-05 TT Wagon kuszetka Bcdnu (134A), ep.Va (UWAGA: ryfle na dachu miały być malowane, nie wytłoczone)

Trix: TX992016-13 2 Platformy .Sap (PPPzk 303),PKP ep.IVa

Państwa zamówienia wymienionych dwóch artykułów zostaną wystornowane.
Ciekawe, że Tillig robiąc nową formę wagonu nie pokusił się o tak charakterystyczny detal na dachu.
Niestety na razie tak czy owak wagonu niestety nie będzie, szkoda.
 

J1974H0

Znany użytkownik
#10
Ostatnio edytowane:
#11
Model posiada kilka błędów w tym również typowych dla tego producenta, jak przeświecające ściany koło reflektorów, co było widać już w modelu T448P. Część drobniejszych jak brakujące oznaczenia czy odbieraki prądu, być może producent da radę jeszcze poprawić jak już ruszy z pełną produkcją seryjną.
 

J1974H0

Znany użytkownik
#13
Model posiada kilka błędów w tym również typowych dla tego producenta, jak przeświecające ściany koło reflektorów, co było widać już w modelu T448P. Część drobniejszych jak brakujące oznaczenia czy odbieraki prądu, być może producent da radę jeszcze poprawić jak już ruszy z pełną produkcją seryjną.
No nie wiem. Za mało czasu na takie poprawki.
Ciekawe czy podobne mankamenty (jak np. prześwietlające reflektory) występują w ich modelach w skali H0?
 

J1974H0

Znany użytkownik
#15
Czy oznacza to, że budy wszystkich modeli MTB są wydrukami 3D?
Ja nie wiem tego. Napisałem o wydruku 3D bo tak wygląda powierzchnia pudła nadwozia na zdjęciach EP05 w TT jak by to było robione w takiej technologii (pierwszy link z tych, które wyżej podałem). Pod swiatlo da się zauważyć charakterystyczne linie wzdłuż bocznej ściany pudła jedna nad drugą. Ale to wszystko piszę na podstawie zdjęć z sieci, a nie z oglądu na żywo.
 
Ostatnio edytowane:

12groszy

Znany użytkownik
KSK Wrocław
#16
Czy oznacza to, że budy wszystkich modeli MTB są wydrukami 3D?
Jakby to był wydruk 3D to cenę modelu trzeba by pomnożyć conajmniej przez trzy.
[DOUBLEPOST=1477557220][/DOUBLEPOST]
Pod swiatlo da się zauważyć charakterystyczne linie wzdłuż bocznej ściany pudła jedna nad drugą. Ale to wszystko piszę na podstawie zdjęć z sieci, a nie z oglądu na żywo.
Czyli nie znam się, ale się wypowiem.
Modele są z wtrysku plastiku, pewnie forma nie jest najwyższych lotów.
 

J1974H0

Znany użytkownik
#18
Trochę się wyjaśniło odnośnie dat rewizji i przydziałów po ukazaniu się tych modeli EP05 w skali TT:

EP05-25 --- data rewizji na modelu (dosłownie): Napr.śr. ZNTK Gdańsk 20.4.1977 (na modelu brak naniesionego przydziału... ?); ...czyli epoka IVb (malowanie jak wyżej - pomarańcza ze srebrnym pasem pod linią okien),
EP05-08
--- data rewizji na modelu (dosłownie): Rev.ZNTK Gdańsk 17.8.67, Dyr. Warszawa, Lok. W-wa Odolany; ...czyli epoka IIIc (malowanie jak na zdjęciach wyżej - jasno zielone-ciemno zielone ze srebrnym pasem pod linią okien oddzielającym wspomniane zielenie).

W modelmanii na tą chwilę dostępne są także wersje z dźwiękiem.
 
Ostatnio edytowane:

oelka49-26

Aktywny użytkownik
#19
EU05-08 nie EP05.
EP05-25 dla tej daty rewizji powinna mieć wpisany przydział MD Warszawa Olszynka Grochowska.
Model EU05-08 będzie się podobał Czechom. W tym czasie bowiem EU05 obsługiwały wymiennie z siostrzanymi E499.1 połączenie Warszawa - Praha.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor TT/TTm/TTe 13
Tabor TT/TTm/TTe 62
Tabor TT/TTm/TTe 1
Tabor TT/TTm/TTe 0
Tabor TT/TTm/TTe 2

Podobne wątki