• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Nowości PKP 2016

dariuszz94

Znany użytkownik
W międzyczasie pojawiła się kolejna Stonka od PIKO - SM42-894.
Cytując profil Datalandu:
Nowość - w sprzedaży

PIKO 59268 Lokomotywa Diesel SM42-894 PKP Ep.V
Skala H0 1:87
PIKO EXPERT
Koleje : PKP
Długość modelu : 164 mm
Epoka : V
typ: 6D
Przydział : DOKP CENTRALNA
Lok. Warszawa Praga
N.Rev.NS.96.12.11
Numer fabryczny : SM42-894
Koła z obręczami gumowymi : 2
Minimalny promień skrętu na torach : 358
Śilnik z kołem zamochowym .
Oświetlenie zmienne LED w zależności od kierunku jazdy przód / tył ,biało-czerwone .
Gniazdo dekodera cyfrowego DCC : 8 Pin
Kinematyka krótkiego sprzęgu KKS.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Na MM jest już od początku roku a sprzedaż rusza w 15 czerwca :) Więc informacja labo spóźniona albo falstart ;):p
Oni tak mają, że nie aktualizują. Lada dzień pojawi się w sprzedaży i już. Będzie zielony napis "Wysyłka w 24h | W magazynie sztuk: 5"...

A tak przy okazji to wczoraj w MM pojawiła się nie jedna Skoda, lecz dwie (druga to zielona CTL). Zapas obu modeli sprzedał się jeszcze wczoraj - dziś rano już nic nie było.
 

Jacek765

Znany użytkownik
Bwxzde: 51 51 20 81 127-5 (rok produkcji 1984); Bdu: 51 51 20 81 143-2 (rok produkcji 1985).
Oba przydzielone do st. mac. Warszawa Grochów. Na 99% oznakowanie wagonów w wersji fabrycznej, czyli jeszcze przed pierwszą rewizją. Na pudle ewentualnie data wyjścia z produkcji bądź data wpisania wagonów na ilostan.

Ogólnie ciekawy zestaw, raptem 16 numerów różnicy i "papierowo" rok. Ale oba z zupełnie odmiennymi systemami znaczenia małych liter w serii wagonu. Oczywiście mogły i pewnie jeździły razem w składach.
Wagony Bautzen84 do Polski przychodziły w oznaczeniu Bwxz przynajmniej te z roku 1984-go. Nie wiem jak było z ostatnimi dostarczonymi już w roku 1985-tym. Być moze któres z przedstawionych oznaczeń w modelach Tilliga jest tym oznaczeniem prosto z fabryki a drugie zostało zmienione już w kraju.
 
Oni tak mają, że nie aktualizują. Lada dzień pojawi się w sprzedaży i już. Będzie zielony napis "Wysyłka w 24h | W magazynie sztuk: 5"...

A tak przy okazji to wczoraj w MM pojawiła się nie jedna Skoda, lecz dwie (druga to zielona CTL). Zapas obu modeli sprzedał się jeszcze wczoraj - dziś rano już nic nie było.
a skąd masz taką informację... w sklepie nie pisze "wyprzedane" jeżeli nawet to sklep może zamówić u producenta, po drugie pisze: czas sprowadzenia do 21 dni, więc ...
 
Wagony Bautzen84 do Polski przychodziły w oznaczeniu Bwxz przynajmniej te z roku 1984-go. Nie wiem jak było z ostatnimi dostarczonymi już w roku 1985-tym. Być moze któres z przedstawionych oznaczeń w modelach Tilliga jest tym oznaczeniem prosto z fabryki a drugie zostało zmienione już w kraju.
Niestety, ale muszę sprostować...
Wagony typu Bautzen 84 "przychodziły do Polski" początkowo z oznaczeniem serii Bwxzde (literka "e" w oznaczeniach serii, pojawiła się na polskich wagonach osobowych w roku 1983 i oznaczała dokładnie to samo, co później literka "u"), natomiast wagony tego typu dostarczone dla PKP po 1 stycznia 1985 oznaczone były (fabrycznie!) serią Bdu.
Tak więc, powyższa zmiana oznaczenia serii wynikała ze zmiany przepisów o oznaczaniu wagonów osobowych PKP, która weszła w życie z dniem 01.01.1985, a obydwa modele firmy Tillig przedstawiają malowanie fabryczne wagonów tego typu :).
 

JRobert

Aktywny użytkownik
a skąd masz taką informację... w sklepie nie pisze "wyprzedane" jeżeli nawet to sklep może zamówić u producenta, po drugie pisze: czas sprowadzenia do 21 dni, więc ...
Ponieważ:
- modele były - dosłownie pojedyncze sztuki - widziałem je na stanie w sklepie internetowym 15 minut po tym, jak otrzymałem maila od MM o pojawieniu się modeli,
- zrealizowano na modele moje zamówienie i pewnie innych zamawiających osób - oceniając po zainteresowaniu Skodami tu na forum to paru chętnych było,
- wg informacji gdzieś tu na forum miało być wydane po 50 sztuk modelu: jak rozdzielimy to na różne sklepy (MM, ŚMR, DCC24, makieciarz i może jeszcze inne) to się okaże, że może nie bardzo co będzie sprowadzać od producenta...
 
Ponieważ:
- modele były - dosłownie pojedyncze sztuki - widziałem je na stanie w sklepie internetowym 15 minut po tym, jak otrzymałem maila od MM o pojawieniu się modeli,
- zrealizowano na modele moje zamówienie i pewnie innych zamawiających osób - oceniając po zainteresowaniu Skodami tu na forum to paru chętnych było,
- wg informacji gdzieś tu na forum miało być wydane po 50 sztuk modelu: jak rozdzielimy to na różne sklepy (MM, ŚMR, DCC24, makieciarz i może jeszcze inne) to się okaże, że może nie bardzo co będzie sprowadzać od producenta...
kilka sztuk nazywać wyprzedażą nakładu.... dobre...
 

J1974H0

Znany użytkownik
Niestety, ale muszę sprostować...
Wagony typu Bautzen 84 "przychodziły do Polski" początkowo z oznaczeniem serii Bwxzde (literka "e" w oznaczeniach serii, pojawiła się na polskich wagonach osobowych w roku 1983 i oznaczała dokładnie to samo, co później literka "u"), natomiast wagony tego typu dostarczone dla PKP po 1 stycznia 1985 oznaczone były (fabrycznie!) serią Bdu.
Tak więc, powyższa zmiana oznaczenia serii wynikała ze zmiany przepisów o oznaczaniu wagonów osobowych PKP, która weszła w życie z dniem 01.01.1985, a obydwa modele firmy Tillig przedstawiają malowanie fabryczne wagonów tego typu :).
Panie Krzysztofie, czy w związku z powyższym oznaczenie na wagonie Tilliga z poprzedniej edycji (ep. IVc) - "Bd", jest prawidłowe? Pozdrawiam.
 
Panie Krzysztofie, czy w związku z powyższym oznaczenie na wagonie Tilliga z poprzedniej edycji (ep. IVc) - "Bd", jest prawidłowe? Pozdrawiam.
Tak, jest prawidłowe, ponieważ model wagonu, o który Pan pyta, odwzorowywał wagon typu Goerlitz 78 (!), a nie Batutzen 84...
Wagony Goerlitz 78 trafiły na PKP z oznaczeniem serii Bwxzd, a od stycznia 1985 oznaczenie ich serii zmieniano sukcesywnie (podczas napraw okresowych) na Bd.
 

JRobert

Aktywny użytkownik
Właściwie - ciężko mi to nazwać. Odbiór - przynajmniej przeze mnie jest... niezadowalający. Może chodzi o czystość, odcienie, strukturę? Na pewno się błyszczy, nie jest to jednolita powłoka - widać to chyba na zdjęciach elementów dachu kiedy pasa na nie światło. Mówię, że coś nie gra, bo jak porównuję inne modele - jakość ich malowania - to ten zdecydowanie się wyróżnia - odstaje od reszty. Zastanawiam się czy to wrażenie nie jest spowodowane schizą, jaką może wywoływać ten model u mnie. Jednakże starając się zachować chociaż pozór obiektywizmu - spoglądam na stojącą obok mnie Skodę PIKO - no i malatura wygląda inaczej - nie świeci się - jest gładka - jednolita. Ma ostre krawędzie przy granicach kolorów. Może przesadzam? Nie wiem - mówię co sam odczuwam patrząc na zdjęcia modelu, który wczoraj miałem w ręce.
Mam ostatnie dwa modele Skody 182 (CTL i STK). Wrażenia dokładnie te same co kolegi - ogólnie o modelu, o malowaniu, wykonaniu, zgarniaczu i pantografach. Do tego nie jeździ toto także najlepiej. :confused:

Na koniec zacytuję Pana Sławka, który podając mi model rzekł: ,,Straszna słabizna. Wieje kichą."
Niestety się zgadzam. :(
 

Podobne wątki