• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

Daniel

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
A czy wyjdzie Skoda z MTB w klasycznym pierwszym malowaniu CTL "pomarańczowo granatowym" z dużymi literami napisem CTL z jak był np Rumun czy też 448p ???
 

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
Ze względu na pewne niuanse budowy MTB może łatwo odwzorować Skodę z zakresu numeracji 182 001 - 182 103. Zaproponuj coś z tego zakresu.
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Ciekawe jakie są daty rewizji cysterny, platform i wagonów kubłowych, bo z tych wizualizacji nie da się nic odczytać.
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Czyli Tillig oferuje nam odgrzewane kotlety, w astronomicznej cenie (w stosunku do jakości).
Inne firmy się rozwijają, a Tillig zalewa nas nowymi "malowaniami i numerkami".
Węglarka Eanos na wizualizacji ma nieco inne przełączniki niż dotychczasowe modele, choć nie wierzę że coś poprawili.
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.932 386 20
Czyli Tillig oferuje nam odgrzewane kotlety, w astronomicznej cenie (w stosunku do jakości).
Inne firmy się rozwijają, a Tillig zalewa nas nowymi "malowaniami i numerkami".
Ceny mają rzeczywiście duże, ale na te nowe numerki to spora część z nas czeka, żeby skompletować jakiś sensowny skład, w którym każdy wagon ma odrębny numer.
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Tak trochę naiwnie zapytam, ale raczej nie ma co liczyć, że Tillig zrobił nową formę dla tych czerwonych Bautzenów i Y-ków prawda ?
 

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
Ależ ja nie czepiam się nowych numerów, sam chętnie kupiłbym WARS'a do kolekcji, ale jak postawę ten wagon przy ACME i porównam sobie jakość detali i popatrzę na cenę, to za sam fakt sobie go odpuszczę,
O ile nie poprawili nic w tym wagonie, to jego forma ma już 20 lat, dach jest skopany, świateł czołowych brak... wszystko ma swój stosunek jakości do ceny.

Ja się na Tillig'a po prostu obraziłem tym co zaprezentowali w "poprawionej" wersji wagonu YB. Dodali kilka detali, ale stawiając model obok wagonu Roco albo tego w skali 1:120, jest i tak 100 lat za murzynami.
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Trzeba by się zapytać przedstawiciela Tillig na Polskę, czy to są tylko nowe numerki, czy może nowe formy.
Podejrzewam, że ani cysterna ani wagony kubłowe nowymi formami nie są. A znając Tilliga to reszta także pochodzi ze starych form. Niestety.
Ach jak bardzo chciałbym się mylić.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Ciekawe jakie są daty rewizji cysterny, platform i wagonów kubłowych, bo z tych wizualizacji nie da się nic odczytać.
Odpowiednie do epoki.
IIIc - od 1960 do 1968 - cysterna
IVa - od 1968 do 1972 - Kubłowe i platformy.

Niestety ceny są odrzucające bo się zrobił sześcian. Cena własna Tilliga [taka cysterna w ich ofercie kosztuje około 28/29 euro] + haracz jaki musi im zapłacić AMC + wyśrubowany kurs Euro i to boli.
 

MISIONT

Moderator Grupy GGM
Zespół forum
GGM
Reakcje
141 10 0
Odpowiednie do epoki.
IIIc - od 1960 do 1968 - cysterna
IVa - od 1968 do 1972 - Kubłowe i platformy.
Zawsze mi się wydawało, że Epoka IVa zakończyła się tak koło 1974 roku. A poza tym jednym nie przeszkadza, jeżeli w składzie jadą wagony, które nigdy nie mogły się z takim a nie innym opisem spotkać nawet w ramach jednej epoki. Na przykład świniarka Tilliga z epoki IVa o numerze 20 51 206 0128-6ma datę rewizji 27.07.1969r. Następna rewizja (Której to daty nie ma na ścianie czołowej) zgodnie z cyklem naprawczym powinna przypaść na dzień 27.07.1970r.
Cykl dla Hek.jpg

Źródło: http://www.covalus.ovh.org/wnumery/zal6.html
Wystarczy, że te dwie nowe świniarki z zestawu będą miały rewizję z 71 roku i już skład 3 wagonów diabli biorą. Oczywiście nie dyskwalifikuje to tych wagonów w żadnym stopniu. W czasie jazd na modułach nikt nie jest w stanie wychwycić rozbieżności w datach rewizji, ale ja chciałbym znać te dary przed zakupem. Dotyczy to z resztą całej reszty wagonów. Niestety producenci nie rozpieszczają nas pod tym względem i nie podają tych dat.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Zawsze mi się wydawało, że Epoka IVa zakończyła się tak koło 1974 roku. A poza tym jednym nie przeszkadza, jeżeli w składzie jadą wagony, które nigdy nie mogły się z takim a nie innym opisem spotkać nawet w ramach jednej epoki. Na przykład świniarka Tilliga z epoki IVa o numerze 20 51 206 0128-6ma datę rewizji 27.07.1969r. Następna rewizja (Której to daty nie ma na ścianie czołowej) zgodnie z cyklem naprawczym powinna przypaść na dzień 27.07.1970r.
Zobacz załącznik 363266
Źródło: http://www.covalus.ovh.org/wnumery/zal6.html
Wystarczy, że te dwie nowe świniarki z zestawu będą miały rewizję z 71 roku i już skład 3 wagonów diabli biorą. Oczywiście nie dyskwalifikuje to tych wagonów w żadnym stopniu. W czasie jazd na modułach nikt nie jest w stanie wychwycić rozbieżności w datach rewizji, ale ja chciałbym znać te dary przed zakupem. Dotyczy to z resztą całej reszty wagonów. Niestety producenci nie rozpieszczają nas pod tym względem i nie podają tych dat.
No może 1974, muszę sprawdzić w normach. Czasem jak coś wejdzie w pamięć to tak siedzi.
Akurat wymaganie zgodności zakresu daty rewizji to już dla mnie za duża dbałość o realizm. Na makiecie, i to w ruchu, tego nikt nie widzi. Nawet numery mogłyby się od biedy powtarzać. A już daty rewizji to wychodzi na to, że np z IIIc już się nie da zestawić razem i połowy dostępnego taboru.
Tymczasem jak spojrzysz na np. zdjęcia "hiperrealistycznej" makiety "namaszczonych" to zobaczysz takie kwiatki jak epoka IIIb z IVa w jednym składzie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 321
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 209

Podobne wątki