• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

INFO Nowości PKP 2016

Płotek

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
No to pytanie dla mnie zasadnicze jakie loki Piko pasują pod 4237 i 4238 ? Dziękuję za odpowiedz.
Do HRS 4238 można podpiąć SU45-079, SU45-089 ( to są numerki lokomotyw, których ukażą się modele :) ). Oprócz tych co wymieniłem realne są chojnickie SU42 o numerach : 501, 508, 514, 525, 533, 534 oraz SM42-349 czy 413. Te lokomotywki podążały z "bipami" w oznaczeniach PR jako legendarny pociąg "Tur" Chojnice - Hel, czy np "Transcassubia" w różnych relacjach ( w minionym roku między Chojnicami a Redą ) :). Również krzyskie maszyny miały na haku wspomniany zespół wagonów Bhp. W latach 2014 i 2015, podczas festiwalu woodstock, tymi "bipami" wzmacniano osobówki na odcinku Kostrzyn - Krzyż - Piła :D Zatem prócz wcześniej wymienionych SU45-079, 089 były to 115 i 241 :) zdarzały się też SP32-204 i 206 :) Wybaczcie, jeżeli nie " po polskiemu". Pisane w przerwie reklamowej między Ojcem Mateuszem, a Sprawą dla reportera :D :ROFL:
Oczywiście warto zaznaczyć, że niebiesko - żółte "bipy" w oznaczeniach PR, przydzielone są do stacji Chojnice ( dwa 4-członowe zespoły ). Był też 2-człon, ale jego historia zakończyła się w styczniu zeszłego roku :)
 
Ostatnio edytowane:

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
Tutaj
jest SU45-079 dokładnie z tymi Bhp które puszcza RR. I chyba jedyny film na YT który to przedstawia. Częściej można spotkać z 4 członową Bhp ale innymi numerami. Poza tym też planuję używać SM42 Przewozów Regionalnych do ciągnięcia tego składu bo po pierwsze to się zdarzało (choć inne numery SM) a po drugie pasuje rewizją, bo jak się dowiedziałem od momentu rewizji której data jest przedstawiona na loku do tej pory nie miała kolejnej rewizji.

Druga sprawa to wagony dwuosiowe kryte. Super sprawa. Wiedziałem że mają być 4 nowe i chciałem zakupić wszystkie, niestety tylko jedne przedstawia oznaczenia takie jak mi pasują do mojej epoki 5a. Mam nadzieje na dalsze edycje bo chciałbym mieć i bardzo mi się podobają jednolite długie składu wagonów krytych.

Trzecia sprawa to husarz. Czy ktoś posiada informację, czy będzie miał dźwięki zgodne z rzeczywistością czy te które tylko dobrze je udają, ale de facto nie sa od tej lokomotywy?
 

MAnTonI

Aktywny użytkownik
Reakcje
182 1 0
Zapowiedź nowych wagonów Rivarossi na 2016 rok:
  • HRS4237 4-wag. zespół piętrowy serii Bhp, typ Görlitz 73, PKP, st. Toruń, ep.Vb, dostępność: Styczeń / Luty 2016
  • HRS4238 4-wag. zespół piętrowy serii Bhp, typ Görlitz 74, PR, st. Chojnice, ep.VI, dostępność: Styczeń / Luty 2016
  • HRS6386 Wagon kryty serii .Ggs (Kddet), typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVa, dostępność: Luty / Marzec 2016
  • HRS6387 Wagon kryty serii .Ggs, typ 223K/1, PKP ep.IVb, dostępność: Luty / Marzec 2016
  • HRS6388 Wagon kryty serii .Ggs-t, typ 223K/1, PKP ep.IVb, dostępność: Luty / Marzec 2016
  • HRS6389 Wagon kryty serii Gkks-tx, typ 223K/1, PKP/OPW ep.IVc, dostępność: Luty / Marzec 2016
Zobacz załącznik 352847 Zobacz załącznik 352848 Zobacz załącznik 352849 Zobacz załącznik 352850 Zobacz załącznik 352851 Zobacz załącznik 352852
Skoro w obecnym województwie kujawsko - pomorskim było i jest nadal tyle piętrusów dlaczego nie zrobi się starych IV epokowych oliwkowych Bip z Bydgoszczy? Pytanie do Pana Bynio. Ja czekam na wznowienie Bip-y z DOKP Północna epoka IVc, takimi składami najeździłem się do Bydgoszczy przez całem lata 80-te ciągniętymi przez Ty2 oraz później SP/SU45.
 

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.237 0 0
Na niemieckiej stronie sklepu MSL w opisie lokomotywy ST44-650, przeczytałem informację na temat oświetlenia zewnętrznego. Tekst przetłumaczony z języka niemieckiego:

"Lokomotywa ST44-650 klasy od Polskich Kolei Państwowych, Inc (PKP), epoka IV - V.Wersja z dużych belek; droga nr.ST44-650. Wzór DC-system z wbudowanym dekoderem cyfrowym i funkcją dźwięku.NEM 652 interfejs.Silnik z kołem zamachowym.Napęd na sześciu osiach, dwa z nich z opon trakcyjnych, aby zwiększyć moc trakcyjną.Triple reflektory i tylne światła z dwóch zmianę koloru (biały / czerwony) na przemian z kierunkiem jazdy.NEM 362 łącznik kieszeń i krótkie łączące kinematyka.- Innowacja 2016"
 

hjugytf

Aktywny użytkownik
Reakcje
458 47 4
jeździł lub nie.... Tyle czytania a ja nadal nic nie wiem. (przepraszam). Idzie coś skompletować z tego co wychodzi czy nie? Krótko jak można, bo ja tak zaawansowany w tym wszystkim nie jestem. Oczywiście mam na myśli SU i pietrówkę.
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
1 0 0
z lekka zmienię Temat,nie no Fajnie że będzie tyle Nowości ale dziś Rozmawiając z Panem Adamem z Modelmani i SK-Model załamany jestem : SK-MODEL -- Z końcem roku 2015 nasza niemal 20-letnia współpraca z firmą Piko została zakończona. Od roku 2016 Piko postanowiło samodzielnie zaopatrywać polski rynek modelarski . I co chłopaki tylko stracimy na tym średnio 100 zł za każdy model :( a zmiany już widać SM42 grudzień 424 zł a dziś 498 zł . Pozdrawiam.
 

Darek1957

Znany użytkownik
Reakcje
1.237 0 0
Wysłałem do Niemiec zapytanie dotyczące oświetlenia zewnętrznego modelu ST44-650. Po otrzymaniu odpowiedzi poinformuję forumowiczów co Roco planuje w sprawie oświetlenia tego modelu.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
Może nie tyle dla jednego, ile dla wszystkich przyszłych "polskich" Gagarinów, czyli wersji z dużymi reflektorami.
Jednak nie wierzę w modyfikację, szczególnie że jakiś czas po wypuszczeniu iluś tam malowań stwierdzili, że nasz rynek słabo wchłania te modele, a nawet wycofali się wtedy z planowanego modelu w malowaniu czerwono kremowym PKP CARGO. Teraz postanowili zrobić jeden model, ale wiedząc że ten rynek nie jest duży, bardzo wątpię by inwestowali w dalsze zmiany z modelu.
 
Reakcje
1 1 3
jeździł lub nie.... Tyle czytania a ja nadal nic nie wiem. (przepraszam). Idzie coś skompletować z tego co wychodzi czy nie? Krótko jak można, bo ja tak zaawansowany w tym wszystkim nie jestem. Oczywiście mam na myśli SU i pietrówkę.
Parę postów wyżej koledzy podali przykłady jakie składy można zestawić. Całkiem sporo możliwości.
 

Filozof

Użytkownik
Reakcje
198 0 0
To ja jeszcze przedstawię propozycje podania nowości w menu - zapowiadanego modelu Rivarossi HRS4237. Idealnie pasującej lokomotywy do bipy z Torunia nie ma, ale przymykając oko na przydziały można połączyć ją z:
- SM42-865 z ZT Gdynia (PIKO 59462)
- ST44-895 (Roco 62759) – takie pociągi nie były rzadkim widokiem poza sezonem grzewczym w 2006 i 2007 roku: http://rail.phototrans.eu/14,8675,0,_______________M62_ST44_495.html, http://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=19604&mode=search
Epokowo komponuje się też z EU07-171, a pod koniec roku będzie można skorzystać z SU45-165 od PIKO. Lokomotywa ma niby przydział ZT Białystok, ale ostatnie lata w ruchu spędziła na delegacjach w ZT Wrocław, a potem w Gdyni (gdzie zresztą już później ją przepisano). Także będzie dość uniwersalnym wypustem.
Ten fiat został zatem umiejętnie dobrany przez SK-Model. Jeśli nie będziemy zwracać uwagi na rewizje, to możemy do niego podłączyć:
- Bipę z Opola (jajecznicę) http://rail.phototrans.eu/14,16574,0,HCP_301Db_SU45_165.html
- Bipę z Chojnic (oliwkową) http://rail.phototrans.eu/14,16568,0,HCP_301Db_SU45_165.html
a ponadto bohuny z Czeremchy.

Jeśli PIKO nie wypuści nic innego pod zestaw toruński, to ich konkurencja będzie miała idealną propozycję: SU45-263. Zarówno przydział, jak i data rewizji będzie się zgadzać. Zadowoli nawet tych, u których wszystko musi być koszernie:
http://rail.phototrans.eu/14,12330,0,HCP_301D_SU45_263.html
http://rail.phototrans.eu/14,40615,0,HCP_301D_SU45_263.html
Dodam jeszcze, że w ostatnich latach życia w zielonym ubraniu, ten fiat często ciągał towary z Torunia z Sierpca.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 223
Tabor 321
Tabor 339
Tabor 1309
Tabor 209

Podobne wątki